Můžu pomalu předjíždět kolonu stojících aut?
Musím se držet v nějakém pruhu nebo můžu jet mezi nimi?
Můžu jet nalevo od nich když nepřejedu plnou čáru?
Můžu jet napravo od nich když nepřejedu čáru?
Když tak dojedu až k semaforu a není místo před prvním autem, mám stát vedle něj nebo mám jet před něj před čáru?
Když někdo bude stát moc na straně, můžu projet třeba z pravé strany pruhu na levou a během toho otočit skútr o 90°?
Mám při předjíždění nebo kličkování někam blikat?
Když se kolona rozjede a já budu mezi dvěma kamionama, tak bude ten za mnou mít pochopení že se strašně bojím nebo pojede 2 metry za kamionem abych vypadal jako hrozná komplikace v provozu?
Kdysi povolili skútry B řidičákům aby pomohli dopravě a tata koupil Hondu SH125, potom vyhlásili francouzský experiment který mluví o předjíždění kolony na motorce aby dopravě pomohli ještě více. A já bych to rád využil a nezneužil. Ale není to jasné ani policistům, podle článků co jsem našel se o tomhle vedou spory. Teda pokud stojícímu autu neťuknete kufrem do zrcátka, to je tak za 1000
BTW: Klouže to na tramvajových pásech? Ve Frýdku ani na horách nejsou, tam jsem jezdil do teď. Nějaké varování před velkým městem?
Naposledy editováno 21.01.2018 22:22:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předjíždění kolon, proplétání
RnDr.Johnny píše: miki83> Mám papíry, ale na auto. Takže jsem nikdy neřešil co můžu s motorkou, když jsem byl v autoškole tak platily stejné pravidla jako pro auta. Teď je to jinak a proto se ptám co můžu a co ne.
Je to stejné, nejsou jiná pravidla pro motocykl a pro auto. Nejasnosti vyplývají z toho, že každý si pravidla vysvětluje po svém. Jinak to vidí právník, jinak policista, jinak řidič auta a jinak řidič motocyklu.
V příspěvku výše jsem Ti psal, jak to řeší Zákon o provozu na pozemních komunikacích, ale názory jsou rozdílné. A záleží, jak si to kdo vyloží. Ale rozhodující slovo bude mít v případě nejasností právník.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předjíždění kolon, proplétání
Dněprák píše: Je to stejné, nejsou jiná pravidla pro motocykl a pro auto. Nejasnosti vyplývají z toho, že každý si pravidla vysvětluje po svém. Jinak to vidí právník, jinak policista, jinak řidič auta a jinak řidič motocyklu.
V příspěvku výše jsem Ti psal, jak to řeší Zákon o provozu na pozemních komunikacích, ale názory jsou rozdílné. A záleží, jak si to kdo vyloží. Ale rozhodující slovo bude mít v případě nejasností právník.
Obvykle jsem rád když tu upřesňuješ nejasnosti a omyly, ale to myslíš vážně? Konečné slovo bude mít nepochybně nějaký orgán státní moci, záleží jen na množství odvolání a žalob jestli to bude správní orgán nebo některý ze stupňů soudní moci, nicht wahr? Ale je pravda že tam asi bude nějakej ten právník sedět
Čau, Tom