Můžu pomalu předjíždět kolonu stojících aut?
Musím se držet v nějakém pruhu nebo můžu jet mezi nimi?
Můžu jet nalevo od nich když nepřejedu plnou čáru?
Můžu jet napravo od nich když nepřejedu čáru?
Když tak dojedu až k semaforu a není místo před prvním autem, mám stát vedle něj nebo mám jet před něj před čáru?
Když někdo bude stát moc na straně, můžu projet třeba z pravé strany pruhu na levou a během toho otočit skútr o 90°?
Mám při předjíždění nebo kličkování někam blikat?
Když se kolona rozjede a já budu mezi dvěma kamionama, tak bude ten za mnou mít pochopení že se strašně bojím nebo pojede 2 metry za kamionem abych vypadal jako hrozná komplikace v provozu?
Kdysi povolili skútry B řidičákům aby pomohli dopravě a tata koupil Hondu SH125, potom vyhlásili francouzský experiment který mluví o předjíždění kolony na motorce aby dopravě pomohli ještě více. A já bych to rád využil a nezneužil. Ale není to jasné ani policistům, podle článků co jsem našel se o tomhle vedou spory. Teda pokud stojícímu autu neťuknete kufrem do zrcátka, to je tak za 1000
BTW: Klouže to na tramvajových pásech? Ve Frýdku ani na horách nejsou, tam jsem jezdil do teď. Nějaké varování před velkým městem?
Naposledy editováno 21.01.2018 22:22:16
1 reakcí na tento příspěvek Předjíždění kolon, proplétání
Aby ses do toho mohl pustit, tak musíš mít mašinu dostatečně v ruce, musíš řídit dostatečně asertivně, ale zároveň hodně přemýšlet a předvídat. Velkou výhodou je, pokud už jsi vyjetej řidič auta a umíš "číst" provoz a většinu věcí v něm řešit automaticky a podvědomě - jenže to je mít najeto tak od 100 tkm nahoru za všemožných podmínek. Navíc dokážeš na svý chování nahlížet i pohledem řidiče auta. Věř mi, že dlouholetý zkušenosti nic nenahradí a největší průser je, když si někdo s nájezdem 10 tkm myslí, že už umí řídit. A když už se probojuješ dopředu, tak musíš umět vyrazit jak z praku a udržet se jako první. Vycházej ze zásady, že se propracováváš dopředu aniž bys zbytečně omezoval ostatní. Řekl bych, že čím dál víc řidičů to začíná chápat a průjezd umožňují, nebo alespoň neblokují. Změnit myšlení ostatních řidičů na úroveň Itálie nebo Francie, kde skútry jedou hlava-nehlava a ostatní to akceptujou potrvá ještě pár generací, ale furt se to lepší. A ještě drobnost - vždy se snažím jet na mašině tak, abych nejel v zákrytu za autem přede mnou, ale bokem - většinou vlevo - abych viděl alespoň o další 2-3 auta dopředu a byl schopnej reagovat, v případě nouze to i pustit do mezery mezi auty. Jet v těsném závěsu a v zákrytu za autem je o hubu - motorka nikdy nebrzdí tak tobře a ani řidič o tobě nemusí vůbec vědět.