udělal jsem něco, co ani nebylo tak třeba - ale zvědavost a touha si něco dokázat je fakt silná zbraň..
3 měsíce v práci nic nedělání a venku počasí pod psa - rozhodl jsem se rozdělat kompletně motor, protože patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace. Jen tak.
Rozdělat motor pro mě samotného, bez nějakých zkušeností, rad apod. byla naprostá hračka. A složit ho až na silikon na kartery z mé strany nebude žádný problém - cokoliv vytáhnu z krabice, ve které mám všechny součástky, tak přesně vím, na jakém místě byla a v jaké pozici tam byla a jak ji tam zase dát zpátky.
Jenže tím končí všechna sranda.
Když už to mám rozdělané, tak bych rád tento rok na tom objezdil něco málo po Evropě a buď to na zimu prodám ( budu moct rozšířit na neomezeno -A NÉ, NEBUDU PRODÁVAT POKAŽENOU MOTORKU ! ) nebo si s ní ještě užiji i příští rok - pokud bych kupoval všechny šály, kroužky
Potřeboval bych pomoci/poradit, jak postupovat dále - podle fotek ( nějaký šulek mě musel odvést zrcadlovku, tak ta kvalita je nic moc ) říct, jestli měnit šály,kroužky apod. - základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích.
1. Hlava - vizuálně ok - změření všech tolerancí, rovinatosti apod. v labině, výměna gufer a popř. půlměsíčků a lapování. Foto bude pozdějic.
2. Válce - bez rýh, krásně vyleštěné zrcátko - musí se akorát honovat.
3. Písty - viz fotky - Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm. Otázka je co kroužky - 1 blbá sada stojí blbých 1300 - 74x1,18mm - na zakázku se 2 sady nedají udělat ? Po obvodech bez rýh, pravý má na povrchu rýhy ( od čeho ? ) + pravý má ko čep - a to jsem ho ještě musel z tama musel vytloukat natvrdo kladivem.
Levý : 1 2 3
Pravý : 1 2 3
Ty stopy po stranách jsou jenom v místech, kde jsou kroužky "rozřízle" - po stranách vypadají takhle
4. Ojnice - viz fotky - levá ok, pravá ko - dokáže mi ji někdo v ČR opravit ? Pokud ne, v tom případě problém ( buď jetá z Polska nebo nevím (dávat 4 litry za novou se mi moc nechce) - zase bude potřeba "vyřešit" tolerance
Levá : 1 2
Pravá : 1 2
5. Klika - viz fotky - vyvážit - po tom, jak si mě min. rok rozletěl magnet na rotoru a přes sítko bylo stěží vidět tak překvapila.
1 2 3 4
6. šály - viz fotky - Odmastil jsem je a když po nich jezdím prstem, jsou krásně hladké - ale zase změna zbarvení na krajích.
1 2 3
Aktuální jsem za gufera a sadu těsnění na 3 tisících.
A teď je otázka, co by se mělo vyměnit a co se musí vyměnit. - pokud to zvládne ještě 15 tkm, tak není potřeba to hned měnit - nemám problém ty peníze do toho vrazit, ale abych s tím ujel tento rok 10tkm a v září či příští rok ji prodával za 30-40% peněz = nákupka + peníze, které jsem do ní vrazil za opravy a údržbu..
Jenom zajímavost - fotku nemám tak použiju z netu, ale je celkem zajímavé, že potom, co člověk vytáhne ven válce se mu vysype do motoru větší množství bordelu
Na závěr - Děkuji
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
Sofía píše: ...pak při této opravě se nechá opravit horní oko ojnice na nejbližší rozumný rozměr (např +0,1 mm), udělá se pro to atyp čep a díra v pístu se přestruží...
To je sice možnost ale při ceně nový ojnice cca. 3000,- mnohem dražší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |