globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických prohlídek...
10.1.2018 v 19:57
Prevzato z FB stranek Jizda rebelů, toto uskupeni jedna s ministerstvem dopravy ohledne STK atd. a snazi se chranit zajmy normalnich lidi, motorkaru...

Přátele chci Vás seznámit z prvními změnami na STK ,které se povedlo pro letošek vybojovat. Podotýkám jsou to první změny ,a bude se pokračovat dál ,ale jsem kurevsky hrdej skoro na prasknutí na nás na všechny. ku**a BANDO MI TO DOKAZALI. Možná se hned nezavděčíme všem,ale je to malý krok pro ministerstvo,ale obrovský skok pro obyčejného motorkáře.

zde je dokument
INSTRUKCE PRO STK č. X/2018
Postup při provádění technických prohlídek u motocyklů
Za účelem sjednocení postupu a činností spojených s provádění technických prohlídek na stanici technické kontroly (dále jen „STK“) vydává Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) tuto Instrukci pro STK.
Vzhledem ke stále opakujícím se dotazům a podnětům při provádění všech druhů technických prohlídek u motocyklů bylo připravena instrukce, která sjednocuje postupy pro kontrolu některých částí, systémů, provedení a úprav motocyklů.
1. Postup při provádění technických prohlídek
1.1. Kontrola neshody údajů
V rámci vizuální kontroly neshody údajů se jako závada pod kódem 0.3.1.1 hodnotí změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla, tedy pouze zjevné neshody údajů (jako jsou například druh a provedení vozidla, druh pohonu, počet náprav apod.). Kontrola činností a technického stavu systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla nespadá do skupiny kontrolních úkonů 0 a jsou předmětem kontroly podle kontrolních úkonů spadajících do skupin kontrolních úkonů 1. až 9.
V rámci vizuální kontroly se jako závada pod kódem 0.3.1.2 hodnotí změny nebo úpravy vozidla, které nejsou v předložené dokumentaci vozidla zapsány, a jejichž zápis se vyžaduje. Nejedná se tedy o posouzení neshody údajů s údaji uvedenými v předložené dokumentaci vozidla, ale o vyznačení závady za účelem nutnosti doplnění dokladů k vozidlu.
1.2. Kontrola ostrých hran a výčnělků na vnějším povrchu motocyklu
Obecné požadavky na kontrolu ostrých hran a výčnělků jsou stanoveny minimálními poloměry zaoblení, které jsou na hranách 2 mm, v rozích 3 mm a na zakončení musí být kulovitý tvar s minimálním poloměrem 7 mm např. ovládací páčky. Uvedené požadavky jsou minimální a uplatní se v místech, kde může dojít ke styku či nárazu chodce, cyklisty apod. tj. v místech, které jsou na vnější straně motocyklu dostatečně přístupné. Použijí se pouze u materiálů, které jsou pevné např. kovy či tvrdý plast, nepoužijí se na měkké materiály jako pryž, guma či kůže atd.
Výše uvedené požadavky se krom odkazů v ostatních částí instrukce použijí pro montáž různých doplňků, které nepodléhají schválení, podle přílohy č. 12 části A vyhlášky č. 341/2014 Sb., schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb. nebo schválení podle mezinárodního předpisu. Jedná se především o designové prvky a doplňky, které nemění celkové rozměry, významně nemění provozní hmotnost a nezasahují do ostatních systémů či funkcí motocyklu. Pokud tedy takové doplňky neovlivňují funkci motocyklu, jsou dostatečně upevněny a plní požadavky na ostré hrany a výčnělky není její montáž závadou ve smyslu technické prohlídky. Tyto doplňky nemusí být zapsány v technickém průkazu vozidla.
1.3. Ochranné rámy motocyklů tzv. „padáky“
V případě ochranných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který se stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. V případě, že těmto požadavků namontovaný ochranný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující.
1.4. Zasklení motocyklů
Plastová čelní skla (tzv. „plexy“ nebo „větrné štítky“) namontovaná na motocykly bez karoserie, která nejsou podepřena v horní části, nejsou považována za bezpečnostní zasklení, a proto se na něj nevztahuje požadavek na schválení zasklení podle EHK OSN č. 43, v těchto případech se absence schválení zasklení podle EHK OSN č. 43 nepovažuje za závadu. I na tyto větrné štítky se vztahuje požadavek na absenci ostrých hran a výčnělků. Konce těchto zařízení musí být zaoblené viz bod 1.2.
1.5. Montáž osvětlení motocyklů
Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, jsou v požadovaném množství a druzích, odpovídají svým zapojením a umístěním na vozidle. Všechny použité světelné zařízení musí mít odpovídající schvalovací (homologační) značku. V případě, že těmto požadavků namontované osvětlení vyhovuje, i přes to, že se nejedná o originální komponent, je výsledek prohlídky vyhovující.
1.6. Montáž zadní registrační značky
Současné technické požadavky na konstrukci motocyklů umožňují umístění registrační značky i mimo podélnou střední osu motocyklu, avšak nikoliv jakkoliv, především ne boční umístění na úrovní středu zadního kola, kdy je omezena viditelnost z opačné strany motocyklu. Umístění mimo osu je možné za splnění následujících podmínek:
- žádná část registrační značky netvoří nejširší část motocyklu (zrcátka se nepočítají),
- montáž registrační značky nesmí bránit maximálnímu náklonu,
- viditelnost registrační značky musí být taková, aby umožňovala vpravo i vlevo viditelnost alespoň 30 stupňů od krajů registrační značky,
- upevnění (držák) registrační značky musí být dostatečně pevné a tuhé, nesmí sloužit jako prostředek upevnění ostatních dílů,
- dále platí ostatní stávající požadavky na umístění.
Pokud jsou uvedené podmínky splněny, jsou požadavky pro montáž splněny. Je však potřeba, aby provozovatel vozidla tuto skutečnost, tj. excentrické umístění registrační značky, měl v souladu s vyhláškou č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů, zapsanou v technickém průkazu.
Zvláštní ustanovení:
Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bylo zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
Instrukce nabývá platnosti dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.
V Praze dne 12. ledna 2018
Ing. Bc. Ivan Novák, v.r.
Ředitel
Odbor provozu silničních vozidel


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 23:04 | Nahoru | #1

Vítězslav_Máří píše: Jen mi tam něco nehraje. Na FCB se to objevilo včera tedy 9.1.2018. Tady je to dneska , ale podepsáno je to 12.1.2018 ???. Tak kde se ten dokument objevil dva dny před jeho podpisem ? Jinak tam vlastně nic nového není a každá STK k tomu bude přistupovat stejně jako doposud, prostě si to každý z nich přebere po svém.

tak uz tam neni „podepsano dne 12.1.2018"

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 10:40 | Nahoru | #2

Eso_Rimmer píše: tak uz tam neni „podepsano dne 12.1.2018"



Ne, už je tam "V Praze dne 12. ledna 2018, Ing. Bc. Ivan Novák, v.r.", což je stále zítra
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Route 66 Ostatní Chopper Proskoč 12 24.3.2024 v 11:58 Bigbear
společné výlety Ostatní Chopper cz444 2 12.12.2023 v 16:03 Juraj22
výměna Z750s Ostatní Chopper Martin2712 12 7.7.2022 v 20:36 Martin2712
Hledám chopper s nakopávací pákou Ostatní Chopper Maršál_ 15 9.4.2022 v 20:56 Pedl
Plastový kryt na kaslík na levé str... Ostatní Chopper mil750 1 22.6.2020 v 12:30 zdenysrx6


TOPlist