Speedy Přidat reklamu

Téma: podivná věc s přední brzdou
19.12.2017 v 19:55
Zdar. Musim se už prostě optat fundovaných. CBR 600 F, přední brzdy. Brzdový třmeny (čtyřpístky Nissin) rozebraný, pístky v pořádku, nový těsnění a prachovky na všech pístkách + těsnění mezi půlky (brzdiče ). Prostě rozborka, vyčištění, kompletní přetěsnění + nový desky. Místo origo pumpy použita radiální Brembo 3.16 z R1ky rok 2005 (pumpa mnou odzkoušená, mnou ježděná, šlapala perfektně). K tomu odžkoušený pancéřový hadice PP Tuning (HEL).

Problém je ten, že se mi buď nedaří brzdy odvzdušnit, nebo je něco s pumpou. Systém nalitej už poněkolikátý, odvzdušňovanej pořád dokola a brzda tlakuje, ale málo. Nikde nic neteče - všechno těsní. Nalíval jsem klasicky seshora a po odvzdušnění pořád malej tlak (malej, ale je), potom všechno vylejt, naplnil jsem přes třmeny odspoda, odvzdušnil, tlak malej, ale je. Pak dokola a dokola odvzdušňování (jak třmeny, tak pumpa), to se tvaří, že je naprosto bez vzduchu. Odvzdušňoval jsem i velkou stříkačkou podtlakem, dneska i podtlakovým odvzdušňovačem (na kompresor). Tváří se to odvzdušněně. Zkoušel jsem už i nechat skoro 30 hodin zmačklou páku brzdy (uvazánou k heftu) - po tomto úkonu první zmačknutí krásně tvrdý, další už měkčí a pak zase měkký. Třmeny jsem už i různě obracel atp.

Pístky chodí a vrací se, zvenčí jsou suchý, všechny spoje taky. Pumpa používaná do tý doby chodila naprosto korektně.

Může bejt poškozený nějaký těsnění v pístku pumpy? Když ale namačknu a držím, tlak se nezmenšuje. Občas se stane, že páčka o trochu "ztuhne", při dalším pomačkání zase změkne.

Že by radiální pumpa Brembo 3.16 z Yamahy R1 (2005) byla slabá na čtyřpístky Nissin z CBR 600 (průměr 32 a 34 mm)? Přitom R1 má taky čtyřpístky (mam je na FZS 1000 a vypadají ještě mohutnějš) - to se mi prostě nezdá.

Už si nějak nevim rady. Leda ještě zkusit znova origo pumpu. Ale jak řikam - ta radiálka chodila do posledního použití jak víno. Nebo jí ještě rozebrat a zkontrolovat.

Naposledy editováno 19.12.2017 20:17:46
Předchozí
1 2
Následující

podivná věc s přední brzdou

19.12.2017 v 20:24 | Nahoru | #1
Hele tohle taky znám, chyba bude ve třmenech či hydraulickému poměru pumpa / třmeny / pivot point... Pumpa 19 Braking mi na 8.pístcích Spiegler chodila na centimetru, pak jsem dal ty Spieglery repasovat a na chvíli hodil čtyřpístky z R1 a pumpa dlouhej chod jak prase, po osazení osmipístky zase v pohodě, nyní používám Brembo 18 a na čtyřpístky z R1 zabírá na půl cenťáku a na osmipístky na cca 1,5cm takže Braking byl vyslán do světa a na oba dva setupy třmenů používám Brembo 18... Tu Braking 19 pumpu jsem zkoušel taky odvzdušnit horem spodem, podtlakem na třmeny z R1 a přesně jak píšeš, furt na hovno... 3.16 je taky myslím 18ctka, zkus 16/17 pumpu... Cebro ji má snad v serii 16...

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

19.12.2017 v 20:33 | Nahoru | #2
ta samá zkušenost s totožnou pumpou. hodně dlouhý chod. je to tím, že je to myslím 16mm. a nepodařilo se mi to spravit nijak

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

19.12.2017 v 21:46 | Nahoru | #3
Ta 3.16 má pístek 16 mm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

19.12.2017 v 22:50 | Nahoru | #4

RUTAN píše: ta samá zkušenost s totožnou pumpou. hodně dlouhý chod. je to tím, že je to myslím 16mm. a nepodařilo se mi to spravit nijak


A s jakejma brzdičema?

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

19.12.2017 v 23:17 | Nahoru | #5
Pokud jsi použil kapalinu DOT 4 nebo 3, ne 5, tak je první krok správně a těsnění ve válci ti nenabobtnalo. Zbývá odvzdušnit válec samotný. Polohuj pumpu tak, aby přívod od nádobky byl při ovzdušňování svisle nahoru, jinak se ti tam malá bublinka může schovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 06:14 | Nahoru | #6

Beranidlo píše: Pokud jsi použil kapalinu DOT 4 nebo 3, ne 5, tak je první krok správně a těsnění ve válci ti nenabobtnalo. Zbývá odvzdušnit válec samotný. Polohuj pumpu tak, aby přívod od nádobky byl při ovzdušňování svisle nahoru, jinak se ti tam malá bublinka může schovat.



Bratr mě přesvědčil k použití brzdovky Motul RBF600. Začlo se to chovat takhle podivně. Pak jsem ji vylil (i ze třmenů) a dal jsem klasickou DOT4. A podivnost trvá.

Že by mi z brzdovky s vyšším bodem varu mělo nabobtnat těsnění v pumpě?

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 06:39 | Nahoru | #7

Piwell píše: Ta 3.16 má pístek 16 mm.

tak v tom případě dej 18ctku. Případně cinkni Martymu do Titaniumpro.cz o radu, rád ti poradí jakou pumpu...

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 08:05 | Nahoru | #8
Jo, dik. Rano, nez jsem sel do prace jsem sel do dilny - uvolnit zmacknutou packu pres noc. Byla krasne tvrda, jak ma bejt. Par nekolik zmacknuti brzda tvrda, pak zacla zase povolovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 09:17 | Nahoru | #9
Piwell> Brembo píše, že DOT5 kapaliny se silikonem způsobí nevratné nabobtnání těsnění. Jestli to může udělat i ten motul, toť otázka.
http://www.cyclebrak...rembo_tech_info.html

podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 09:30 | Nahoru | #10
očůrám si to tu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 09:31 | Nahoru | #11

Beranidlo píše: Piwell> Brembo píše, že DOT5 kapaliny se silikonem způsobí nevratné nabobtnání těsnění. Jestli to může udělat i ten motul, toť otázka.
http://www.cyclebrak...rembo_tech_info.html



Díky. To by mi na tenhle problém sedělo nejvíc. Zkusim pumpu rozebrat a okouknu těsnění.

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 09:39 | Nahoru | #12
Piwell> vzhledem k tomu, že tam mám stejnou pumpu (teda 4/16 místo 3/16) a 600 a 660 tam leju už pár let, tak fakt ne. Jde o dot 4 kapalinu.

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 12:03 | Nahoru | #13
...jak píše Krejza, RBF600 kapalina je DOT4, už ji leju spoustu let a nejen sobě naprosto bez problému...jinak si myslím, že je problém v "malý" pumpě...

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 12:18 | Nahoru | #14

Filous píše: ...jak píše Krejza, RBF600 kapalina je DOT4, už ji leju spoustu let a nejen sobě naprosto bez problému...jinak si myslím, že je problém v "malý" pumpě...



Brembo 3.16 "pohání" čtyřpístky u R1.

podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 15:18 | Nahoru | #15
značkuju

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 19:54 | Nahoru | #16
Piwell> Bremba co má v sérii S1000RR .

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 19:55 | Nahoru | #17

Piwell píše: Bratr mě přesvědčil k použití brzdovky Motul RBF600. Začlo se to chovat takhle podivně. Pak jsem ji vylil (i ze třmenů) a dal jsem klasickou DOT4. A podivnost trvá.

Že by mi z brzdovky s vyšším bodem varu mělo nabobtnat těsnění v pumpě?



tady bych chybu nehledal.. vyměň pumpu a zkus to..

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 23:15 | Nahoru | #18
...co kotouče, jak vypadají, tloušţka, házení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 00:05 | Nahoru | #19

Piwell píše: Jo, dik. Rano, nez jsem sel do prace jsem sel do dilny - uvolnit zmacknutou packu pres noc. Byla krasne tvrda, jak ma bejt. Par nekolik zmacknuti brzda tvrda, pak zacla zase povolovat.


tohle mi podle popisu prijde jako kdyby nedotejkala kapalina - ucpanej kanalek, malo se vracejici pistek, zkousel si nezavrit nadobku? raky to muze byt poskozena ta mazeta - tlakem pre noc se otevre a utesni to, ale pohyb zpet, shrne se a zase trochu propousti, to uz ale varim hodne z vody. zkusil bych libovolnou jinou pumpu...

v prumeru pumpy by zasadni problem byt nemel.

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 05:42 | Nahoru | #20
Nepoužil jsi neorigo těsnění do těch brzdičů?

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 08:10 | Nahoru | #21
assassin> Nádobka samozřejmě otevřená, když u toho nejsem, jen jí přiklopím aby tam nahodou něco nespadlo, ale víčko je povolený.

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 08:12 | Nahoru | #22

WenCa píše: Nepoužil jsi neorigo těsnění do těch brzdičů?



Tam jsem koupil těsnění ve Wemotu, jako už párkrát. A nikdy nebyl sebemenší problém. Nicméně pístky chodí, vrací se a nic jima neteče. Tam bych problém nehledal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 08:17 | Nahoru | #23

_xy_ píše: ...co kotouče, jak vypadají, tloušţka, házení?



Nijak zvlášť jsem je nepřeměřoval, tloušťka podle šupléry úplně v pohodě, jsou hladký, nahoře hranka nejde skoro zaznamenat. Stav odhadem asi 85 - 90 %. Házivost neměřena. Při jízdě nevykazovaly žádný problémy. Ale jako nevim jakej to má mít vliv na malej tlak v systému když je motorka v garáži na stojanech.

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 19:47 | Nahoru | #24
Tak už jsem chytřejší. Zkoušel jsem ještě znovu odvzdušnit (asi po padesátý), pořád stejný, pak jsem pumpu rozpojil, rozebral a uvnitř všechno naprosto v pořádku. Tak jsem ji zase složil a zkusil ještě pro sichr jednou. Žádná změna, pořád to samý.

Tak jsem to zkusil s origo axiální pumpou. Odvzdušnit šla úplně v pohodě a brzda chodí jak má.

Takže resumé - Nissin čtyřpístky z F4 (a F4i) se tedy zjevně nekamarádí s radiálkou brembo 3.16

Pumpa nejspíš bude k mání kdyby měl někdo zájem ...

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 21:09 | Nahoru | #25
Piwell> Divné. V průměru hlavního válce by problém být neměl, originál má mít průměr 15,87mm. Takže zbývá zdvih pístku, respektive velikosti převodu na páce. Píšeš, že pístky chodí a vrací se, ale nejspíš se vrací moc, protože je drží to nové těsnění. Opravit by se to mělo po pár zabrzděních během jízdní zkoušky samo a pak můžeš dát zpátky tu radiálku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 21:50 | Nahoru | #26
Piwell> ...já takhle na zkoušku na brzdách vyměnil všechna těsnění, hadice, různé kapaliny - a to jen proto, abych zkusil obejít sjeté kotouče ...stejně to nepomohlo, takže teď mám brzdy nové komplet, a na pár let pokoj...
...a projevovalo se to podobně jako tvoje nevyhovující pumpa, prostě na jeden krok nedokázala přitlačit dostatečně destičky ke kotoučům, bylo potřeba zmáčknout dvakrát, zkusil jsem si takhle jeden víkendový výlet, a nikdy více...a kupodivu to začalo po výměně všech gumiček, vyleštění pístků a vyčištění třmenů...

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

22.12.2017 v 06:52 | Nahoru | #27
_xy_> Jenže tady jsou za prvý kotouče úplně v pohodě a za druhý pumpa to neutahla ani na 20 zmačknutí ...

podivná věc s přední brzdou

22.12.2017 v 18:03 | Nahoru | #28
Měl sem podobný problém. Na odvzdušňováky sem nasadil průhledný hadičky zalitý brzdovkou. Po povolení páčky bylo vidět, jak si přes ovzdušňovák nepatrně nasává systém brzdovku. Vyměnil sem odzbušňovák, prostě netěsnil. Únik byl nepatrný.

podivná věc s přední brzdou

8.2.2018 v 09:52 | Nahoru | #29
Zdarec,
chtěl jsem se optat co by jste doporučily za jinou pumpu na CBR600F4 aby to lépe brzdilo? Ta brembo asi tedy nepujde nebo jak to dopadlo?

podivná věc s přední brzdou

8.2.2018 v 10:04 | Nahoru | #30
Teď někdy jsem to tady chtěl krapet oživit. Včera mi přišla jiná radiální pumpa - tentokrát zkusim Nissin s 19 mm pískem. Měl jsem ještě měsíc kotouče na změření a srovnání - byly trošku zvlněný. Když se k tomu dneska dostanu, dám vědět.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Orlová a okolí Honda CBR 600F, Kawasaki Z300 Makina77 21 11.6.2018 v 19:24 Makina77
Originální koncovka Honda CBR 600F GeeZee 21 1.6.2018 v 14:56 JardelT
Otáčkoměr Hornet 600 Honda CBR 600F pasaq 1 29.5.2018 v 18:46 Sklepek
První moto skoro ve 40 Honda CBR 600F load_matrix 27 25.5.2018 v 20:58 Kohlstein
Kolik oleje do předního tlumiče Honda CBR 600F Hondak1 9 22.5.2018 v 19:43 Kawinazzr600


TOPlist