Téma: Olej
17.10.2017 v 11:24
Sorry že otravujem so sprostosťami, ale Vy čo máte Fjr aký olej používate v motore? Viem že v manuáli mám 20w40 api sg jaso ma. Každý vraví niečo iné...Bývalý majiteľ tam vraj nalial 10w40 motul. Co tam lejete vy a ako ste spokojný....dik

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.10.2017 v 11:34 | Nahoru | #1
Hlavně ať je to plná syntetika! Polosyntetický olej bys musel měnit v půlce intervalu a minerální dokonce už ve čtvrtce.
A k otázce - já bych tam dal 20w40 API SG a vyšší, jaso MA. není zač...

Olej

17.10.2017 v 11:35 | Nahoru | #2
Pro naše podnebí je lepší 10w50 nebo 10w40. Když jsem ji koupil, měl jsem tam taky 20w50 , ale motor šel tak nějak ztuha

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.10.2017 v 11:35 | Nahoru | #3
hm a co si takhle nejdřív otevřít návod k obsluze ?

(reakce na) Olej

17.10.2017 v 12:02 | Nahoru | #4
Mňojo: Návod si otevřel a cituje z něj: "v manuáli mám 20w40 api sg jaso ma". Takže bych neexperimentoval a nalil tam tohle. Kouknul jsem do toho manuálu taky a žádné alternativy tam nevidím, takže není co řešit.

(reakce na) Olej

17.10.2017 v 12:35 | Nahoru | #5
famfulin76> sorry ale syntetiku 20w40 som nenasiel..ale dik

Olej

17.10.2017 v 12:35 | Nahoru | #6
dikes vsetkým

Olej

17.10.2017 v 14:35 | Nahoru | #7
normálně tam naper 10w40. Tím nic nezkazíš

Naposledy editováno 17.10.2017 14:35:52

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.10.2017 v 15:09 | Nahoru | #8
famfulin76--Hlavně ať je to plná syntetika! Polosyntetický olej bys musel měnit v půlce intervalu a minerální dokonce už ve čtvrtce

Tak tohle mě zajímá...to si vyčetl kde???

Naposledy editováno 17.10.2017 15:11:20

(reakce na) Olej

17.10.2017 v 15:36 | Nahoru | #9

miguel323 píše: famfulin76--Hlavně ať je to plná syntetika! Polosyntetický olej bys musel měnit v půlce intervalu a minerální dokonce už ve čtvrtce

Tak tohle mě zajímá...to si vyčetl kde???


já bych řekl, že si dělá jenom srandu...

1 reakcí na tento příspěvek Olej

18.10.2017 v 07:22 | Nahoru | #10
lol mi se líbí, jak mu všichni radí, ať tam napere 10w40 však vy u teho nebudete až to zadře, co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

18.10.2017 v 08:00 | Nahoru | #11

crowack píše: lol mi se líbí, jak mu všichni radí, ať tam napere 10w40 však vy u teho nebudete až to zadře, co?


a mohl bys nám dozajista vysvětlit, proč by to měl s 10w-40 namísto 20w-40 zadřít, žeano...

Olej

18.10.2017 v 10:09 | Nahoru | #12
Novějším manuálu jsou tam všechny viskozity 10w40 až 20w50 ... v motoru nejsou žádné zásadní změny od prvních ročníků

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

18.10.2017 v 11:48 | Nahoru | #13
fockewulf: Nezadře, ale můžou se chytnout lágry na klice. Jsou s určitou vůlí a olej s nižší viskozitou může odtamtud rychleji unikat, neudrží mazací film a vydře se to.

(reakce na) Olej

18.10.2017 v 20:57 | Nahoru | #14
1100Virago> tak jak pak vysvětlíš to co píše dakarista...

Olej

18.10.2017 v 21:22 | Nahoru | #15
1100Virago>Ten olej z ložisek zřejmě uniká rychleji za studena(med) a za provozní teploty kdy je viskozita někde jinde(voda) je to o.k.? Proč tedy třeba místo 20W40 vyrábí 20W50?

(reakce na) Olej

18.10.2017 v 21:24 | Nahoru | #16

1100Virago píše: fockewulf: Nezadře, ale můžou se chytnout lágry na klice. Jsou s určitou vůlí a olej s nižší viskozitou může odtamtud rychleji unikat, neudrží mazací film a vydře se to.



U 10w40 vs 10w50 bych to i chapal, ackoliv hodne 10w50 stejne degraduje na 40, ale ze to vadi jen za studena uz mi prijde divny, za tepla by mela mit 20w40 i 10w40 podobnou viskozitu.

1 reakcí na tento příspěvek Olej

19.10.2017 v 06:13 | Nahoru | #17
Ale pak je tu jedno úskalí, čím dáte hustší olej, maže šanci, že přidřete lágry. Protože ten hustší olej udělá sice větší tlak, ale není schopen protéct lágry dost rychle a většinu tlaku stejně upustí pojistný ventil který je cca na 4bary. Pro studené starty je horší ta 20w než 10W . Za tepla tech 40 nebo 50 je fuk.

Jinak za mě nejlépe 10w50 nebo 10w40. Mam na fjr hodně kilometrů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

19.10.2017 v 09:19 | Nahoru | #18
fockewulf: Nevysvětlím, novější manuál ani případné změny v konstrukci jsem neviděl. Možná tam nějaké jsou, jen nejsou nijak zásadně popsané.

axs, Stev: Za studena jsou větší vůle, které se po zahřátí teplem vymezí Proto je za studena zapotřebí "lepidlo" a za tepla "zřídnutí" nevadí.

dakarista: Pokud výrobce předepisuje olej 20W, ví, proč to dělá. Pokud je mezi lágrem a čepem kliky dostatečná vůle, i ten 20W tam nateče dostatečně rychle.

(reakce na) Olej

19.10.2017 v 11:21 | Nahoru | #19
1100Virago> výrobce doporučuje všechny viskozity od 10w40 po 20W50... Jediná změna co je slyšet, tak studený motor se sotva točí na 20w50 a na 10w50 běží čistě

Největší blbost co si lidi myslí je, že čím hustší olej, tím lépe to maže. To je právě největší mýt z dob škodovek

A přitom je to převážně špatně. Platí to jen u motorů co jsou před smrtí nebo s velkými vůlemi... ony se ty šály tím olejem i chladí a potřebují aby tam byl nějaký průtok a ten když není, tak je problém hned. ..

Naposledy editováno 19.10.2017 11:26:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

19.10.2017 v 23:19 | Nahoru | #20
1100Virago> Za studena a během ohřívání na provozní teplotu se vůle v ložiskách na klice nemění o tolik, aby pro vytvoření dokonalého filmu bylo potřeba olej s viskozitou šestkrát a více vyšší než za provozní teploty.Podle mě je v manuálu tento jen pro to,že více rozsahový, který zajistí svoje vlastnosti během celého intervalu mezi výměnou prostě běžně nebyl .Na starších motorkách bývá často předepsán 20w40, v kombinaci s 10w30 podle venkovní teploty(jen můj názor).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

20.10.2017 v 07:29 | Nahoru | #21
axs: FJR1300 se vyrábí od roku 2001, to už byla nabídka olejů pestrá dost (i moje Virago z 90. let už má v manuálu tu škálu olejů podle teploty hodně širokou). Schválně jsem si postahoval několik manuálů tady ze serveru - v roce 2002 je tam jediný olej 20W40, později i 20W50 a až v roce 2008 je těch rozsahů více. Nějaký důvod to mít musí.

Olej

20.10.2017 v 08:31 | Nahoru | #22
Netušim jaký udelali nebo neudelali zmeny,ale do starsich opravdu pisou 20w-40.
Je to jak pise 1100Virago..

Dle manualu třeba olejovy cerpadla jsou pro vsechny roky stejny..

Treba u XJ 600 v roce 2001 je uz uvedena 10w-40 normalne.

Osobne bych tam lil co pise vyrobce k danemu roku a vic bych to neresil.

Naposledy editováno 21.10.2017 10:23:45

(reakce na) Olej

20.10.2017 v 11:36 | Nahoru | #23

1100Virago píše: axs: FJR1300 se vyrábí od roku 2001, to už byla nabídka olejů pestrá dost (i moje Virago z 90. let už má v manuálu tu škálu olejů podle teploty hodně širokou). Schválně jsem si postahoval několik manuálů tady ze serveru - v roce 2002 je tam jediný olej 20W40, později i 20W50 a až v roce 2008 je těch rozsahů více. Nějaký důvod to mít musí.



U tech prvních ty psali výměnu oleje v kardanu po 40000km a u novějších už je po deseti ... a taky žádná konstrukční změna. .. jak říkám léků 10w50 a žádný problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

20.10.2017 v 23:59 | Nahoru | #24
1100Virago> Tak jsem taky otevřel manuál a pokud čtu dobře na str.94 tak je tam klasické použití dle okolní teploty.To že v roce 2001 byl olej s rozsahem větším než 20W40 jsem věděl, tipoval jsem ale že v daném motoru možná víc/rychleji degraduje ale dle toho manuálu je to klasika...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

21.10.2017 v 09:20 | Nahoru | #25
axs: A když si otevřeš například tenhle manuál, tak na straně 94 máš rozsah jen jeden. A když Lacika píše "Viem že v manuáli mám 20w40 api sg jaso ma", tak bych se toho na jeho místě držel.

(reakce na) Olej

22.10.2017 v 00:04 | Nahoru | #26
1100Virago> 20w40 v čr moc nesežene a než 20w50 tak za mě raději 10W40. Myslím, že je podstatná správná viskozita při provozní teplotě a po startu olej dostat na mazaná místa co nejdříve, s co nejmenší ztrátou v mazacích kanálech i za cenu častější výměny.

Olej

28.10.2017 v 21:33 | Nahoru | #27
Tak akurát mi prišla FJR Rok 2003 zo švajčiarska s celou históriou servisu, a pravé tam sa používali olej 10w50 od novoty , akurát od roku 2013 tam dávali 10w40, netuším prečo bola ta zmena. Tak neviem či sa mam vrátiť k 10w50 alebo 10w40.

Olej

27.11.2017 v 13:52 | Nahoru | #28
dal som tam nakoniec Yamalube 20w50 semisyntethic - podla mechanika od fachu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rakousko,Polsko ,Rumunsko Yamaha FJR 1300 romeon 7 26.5.2018 v 11:47 Beda-FM
Yamaha FJR 1300 - tlumiče a olej Yamaha FJR 1300 masoxxx 2 25.4.2018 v 23:46 Kohlstein17
FJR - jaké pneu [1, 2] Yamaha FJR 1300 530 34 3.4.2018 v 17:36 salman
nastavenie hodin Yamaha FJR 1300 zelenamichal 3 18.3.2018 v 22:09 zelenamichal
porucha č42 Yamaha FJR 1300 vil69 8 19.2.2018 v 14:04 Medved


TOPlist