Naposledy editováno 05.02.2018 13:59:44
dewwil píše: Ne, v tom kulatým na šupleru se velmi často zapomínal klíč na dotáhnutí a když jeden expert tím klíčem málem už podruhé zabil mistra, když pustil soustruh tak mistr beze slova k němu přišel, dal mu takovou facku, že vzal druhou o frézku co stála vedle a ten klíč mu vzal sprejem načerveno, aby už nezapoměl
Vidím že praxe probíhala všude stejně
dewwil píše: Ne, v tom kulatým na šupleru se velmi často zapomínal klíč na dotáhnutí a když jeden expert tím klíčem málem už podruhé zabil mistra, když pustil soustruh tak mistr beze slova k němu přišel, dal mu takovou facku, že vzal druhou o frézku co stála vedle a ten klíč mu vzal sprejem načerveno, aby už nezapoměl
jj nektery "lidovy zvyky a obyceje" jsou nemenny rocnik nerocnik presne i s tou fackou jen ten sprej asi nebyl po ruce,.. stalo se teda v druhy skupine, my to meli az z barviteho vypraveni, ale u nas zas treba borec (kteryho jsem bohuzel vyfasoval do party na frezku zrovna ja) ocesal metr a pul ode mne 80mm celni valcovou, ...ja ho praveze moc nesledoval, cumel jsem zrovna z vokna po TAP (budouci technicko administrativni pracovnice) a jen jsem slysel "tak nejdriv si to musim trosku vosahat" a pak ji roztocil a napalil do ni krizovej stul s upnutym sverakem rychloposuvem... tyvole to bylo jak ve vietnamu, zuby litaly vsude vokolo jak srapnely my meli na spinavy dilne Obra (asi taky znas) a ten byl nastesti totalni flegmatik - jeho poslal do vydejny pro novou frezu a me rekl ze sem ten zodpovednejsi a mam na nej davat pozor jinac na ty soustruhy sme meli chlapika co si praveze nepamatuju jmeno a ani nevim jestli byl puvodne z waltru nebo z ty druhy slouceny skoly, vypadal trochu jak herec Peterka, a byl fakt neuveritelne sikovnej, ...a i docela vtipnej (viz ta hlaska predtim - dodneska kdyz neco kreslim tak si presne na tohle vzpomenu a snazim se premejslet nejen nad samotnou funkcnosti ale i nad prakticnosti... )
vilemx píše: Problém samouků bez patřičného "vzdělání" vidím v tom, že nenasají potřebné řemeslné "fígle" a můžou jim chybět znalosti o důležitých souvislostech. Kdysi nám jeden Pan učitel říkal, že učňák a průmka naučí JAK to má (řemeslně) být a čemu se vyvarovat,ale už nemají kapacituani čas na vysvětlování širších souvislostí. Naproti tomu na VŠ naučí hlavně PROČ to tak má být (teorie a souvislosti napříč obory), ale zase nenaučí to řemeslo.
Kdybych si dokázal udělat fůru času, nejraději bych šel do učení na puškaře, po večerech docházel k radioamatérům a o víkendech dělal pokusy v kroužku začínajících chemiků
Máš naprostou pravdu, nýmand od soustruhu vařící v restauraci sice s láskou je často katastrofa (viz. pořad s Polrajchem) a zapálený mechoš je bez znalostí diagnostiky a těch fíglů je to samé. Syna od kamaráda jsem po elektro učňáku dokopal k maturitě, protože měl sen o povolání kde ji potřeboval. Ten se sice zhroutil po bouračce, ale našel super práci v oboru kde ji taky chtěli.