globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

7.9.2017 v 22:49 | Nahoru | #1
Krejza> ano v tomhle se prakticky ve vsem shodnem, snad jen s vyjimkou toho zapekliteho obloucku... resp. i v tom ze tam bude se shodnem, a neshodnem se az v tom, ze dle Tebe (pokud Te spravne chapu ?) patri obloucek k tomu "zataceni" a je i jeho pricinou (kde jsme tedy abych se ujistil definovali, ze si pod pojmem "zataceni" predstavujes proces uvedeni motorky z prime jizdy do zatacky - tedy do jizdy po ustalene zakrivene draze konstantniho polomeru) zatim co dle me patri ke kinematice dane (bezne pouzivane) konstrukce motocyklu, a topmuto "zatoceni" (viz vise uvedeni motorky do zatacky konst polomeru) se snazi naopak branit, v pripade rizeni riditky se pak dle meho projevuje silou, pusobobici proti snaze jezdce otocit riditky prido te doby nenarusene jizde primym smerem - souhlas ?

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

8.9.2017 v 08:14 | Nahoru | #2
kerut> ne, přesně obráceně. Oblouček předního kola je tím agresivnější, čím rychleji chceš zatočit. Je to samozřejmě odvislé od aktuálního zatížení předního kola, odlehčené nebude dávat velký impulz k zatočení, přetížené bude působit "těžce".

Takže ano, oblouček předního kola je podmínkou k zatočení, pokud přední kolo přenáší alespoň nějaké zatížení.

Teoretická - pokud by bránil zatočení, kladl odpor, proč by vlastně bylo přední kolo řiditelné? Proč díky řiditelnému kolu udělá motorka korejský menší oblouček než kdyby obě kola byla pevně spojena?

Jak tu píše Nofear, jak jsem psal já nejen zde, nejdůležitější je umět motorku co nejrychleji sklopit.

Pokud si pořád myslíš opak, sedni na motorku, soustřeď se na pohyby řídítek, měn rychlosti jízdy a především rychlosti sklopení motorky. Až na to přijdeš, teprve potom se vrať k tomuto tématu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist