globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

7.9.2017 v 19:11 | Nahoru | #1
Krejza> kdyz se kola nemuzou vzajemne stocit, a presto az tak moc chteji ze misto toho jdou dokonce vzajemne do smyku, ...tim spis se prece nemuzou stocit obracene...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

7.9.2017 v 19:29 | Nahoru | #2
kerut> nějakou dobu zpátky jsi správně napsal, že je důležitý náklon zadního kola. Hodně jednoduše se dá říci, že přední kolo se řídí podle náklonu zadního. Ale tomu předchází první fáze. Ta vytváří samotné zatočení, změnu náklonu.
Vše je rozebrané v té práci, kterou jsem nahrál.

Soustava dvou kol vůči sobě otočných má právě tu výhodu, že dosáhneš mnoha jen menšího poloměru pro zatočení bez těch smyků, takže je snad cílem, aby byla kola volně otočná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist