Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Kdyby šlo jen a pouze o náklon, bylo by úplně zbytečné mít jedno kolo řiditelné a tudíž by šlo úplně v klidu zatáčet i se zavařeným krkem. Dokonce ti ani nestačí fyzikální práce z univerzity.
Porovnávat všechny druhy prostředků, které jsi uvedl, je také mimo, každý z nich je stavbou jiný.
A hlavně jsi mimo s poslední větou, Marcel to napsal naprosto správně, rozumí tomu a pokud si neudělal bordel v hlavě z toho všeho, co jsme napsali, což nepředpokládám, je v pohodě a bude se dobře rozvíjet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Zlesa píše: kerut> A to je ten problém. Moc teorie ale v praxi motorku pouze přenosem váhy smysluplně neuřídíš. A to je to co ti tady všichni píšou. Nikdo ti nerozporuje fyzikální zákony...
rozporuje
ramlik píše: 1/pricinou zataceni je ten naklon, s onou trajektorii predniho kola (ze si pred zatackou udela to esicko) to nema prakticky zadnou sirsi souvislost
Tohle přesně je ten moment kontrařízení, bez kterého to právě nikdy nepůjde !
...
Zlesa píše: kerut> A to je ten problém. Moc teorie ale v praxi motorku pouze přenosem váhy smysluplně neuřídíš. A to je to co ti tady všichni píšou. Nikdo ti nerozporuje fyzikální zákony...
a zde dalsi
Krejza píše: Kdyby šlo jen a pouze o náklon, bylo by úplně zbytečné mít jedno kolo řiditelné a tudíž by šlo úplně v klidu zatáčet i se zavařeným krkem.
naprosto absurdni demagogie... co mate proboha furt vsichni s tim zavarovanim krku.. ??