globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

6.9.2017 v 15:43 | Nahoru | #1
VladaM> hele to je marny, asi tak - jsi dospelej clovek, sam se zamysli nad tim jestli muze volne ulozeny kolo bez jakyhokoliv ciziho zasahu samo o sobe vyvolat zataceni.. mas-li nadale pocit ze ano, mel bys to upgradovat a naucit ho casem treba i brzdit, pridavat plyn, radit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

6.9.2017 v 16:19 | Nahoru | #2

kerut píše: VladaM> hele to je marny, asi tak - jsi dospelej clovek, sam se zamysli nad tim jestli muze volne ulozeny kolo bez jakyhokoliv ciziho zasahu samo o sobe vyvolat zataceni.. mas-li nadale pocit ze ano, mel bys to upgradovat a naucit ho casem treba i brzdit, pridavat plyn, radit...



Kerute, uz toho nechej. Ty to fakt privadis desne do extremu. VladaM mluvi o motorce, a ne o nejakem "volnem kole". Takze kdyz mluvi o preneseni vahy a malem vyboceni predniho kola a naslednem oblouku, tak to samozrejme zahrnuje vse od soustavy dvou kol s vhodnym uhlem rizeni a prednim kolem se zavlekem, gyroskopickym efektem cele masiny, ruznym polomerem otaceni kola pri naklaneni, dostredive a odstredive sily a vsechny ty dalsi blbiny. Kdyz to jako soustavu takto vezmes a nepitvas jednotlive vlivy, tak VladaM popsal situaci spravne"
-zatocis doprava
-motorka se nakloni doleva a nasledne zataci doleva (a uz kasli na to, ze je to kvuli zavleku a uhlu rizeni a proti tomu bojuje gyroskop)
-pilot to nemusi v idealnim pripade nijak dal korigovat (motorka si diky geometrii koriguje rovnost odstredive a dostredive sily sama).

Takze kdyz se vykalseme na fyziku, tak spravny postup zataceni pro zacatecnika je:
1) konstantni plyn
2) kontra - sklopim do zatacky
3) necham masinu samotnou zatacet - idealne bez korekci
2) vytahnu ji ze zatacky privrenim riditek
(toto je taky princip zataceni na kole, kdyz neslapes a nebrzdis do zatacky)

A teprve kdyz toto zvladnu, muzu motorce pomoct tim, ze telo hodim dovnitr, nebo treba i vysednu a naklon koriguju plynem pripadne zadni brzdou. Ale to uz vetsinou delaji lidi v dobe, kdy jsou schopni do apexu brzdit a od apexu nakladat, nebo treba zlomit motorku do zatacky i pod prudkou predni brzdou ve vyssi rychlosti, kdy uz to chce silu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist