globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

6.9.2017 v 02:02 | Nahoru | #1

VladaM píše: Nojo, to máš těžký, když tady někteří ani na začátku 9 strany nechápou princip protisměrného řízení.



..a bohuzel jsou to zejmena zastanci tvrzeni, ze "bez kontra proste nejde motorka ztocit a pres to vlak nejede", kteri z nejakeho nepochopitelneho dovuodu nedokazi pochopit ze ten neuveritelny magicky kontra pohyb riditky vazne neni nic vic nez vyuziti vlastni setrvacnosti motorky k jejimu naklopeni, a tonavic proti jeji vlastni snaze (geometrie predniho kola) tento pohyb/naklon automaticky vyrovnat.. tedy prakticky uplne ta sama, stejna (s-)prosta odstrediva sila ktera je potom drzi v zatacce, jen pusobici z opacne strany.. a cim vetsi ma soustava(motorka) snahu stabilizovat takovou nerovnovahu (setrvacnosti, geometrii) tim vetsi pocatecni ten impulz je k vzniku naklonu potreba (tak nejak logicky, ze).. ..a jestli tim impulzem bude kontrapohyb riditky, vysednuti jezdce, nebo treba i ridic predjizdeneho vozidla kterej (s-)proste vystrci ruku a stouchne me do nadrze, to bude motorce v celku uplne jedno - jak uz se do naklonu dostane, bude mit snahu tim smerem stocit riditka a tim smerem zatcet..

a Ti ostatni, pokud dobre vidim vcetne FJRPEPY, tvrdi ze pricinou zataceni je naklon , a nikoliv ze snad "kontra nefunguje" nebo "neexistuje".. coz je docla velkej rozdil

A jako vazne by me treba zajimalo, proc bych mel ja 70kg, na kole 11kg, do zatacky brzdit a manevrovat jak s letadlovou lodi, kdyz mi staci pohnout par centimetru ramenama a kolo se hned ochotne kácí ke kýžené strane.. s takovou bych si musel na SNB nejspois pridelat kormidlo a na inljny vzit bezkarsky hulky ne ?

Krejza píše: nicméně třeba budou spokojeni s jebáním těla mimo motorku s důvěrou, že to je nezbytně potřeba za každé situace


jako jasne, nerikam ze za kazde situace,.. ale hele, dyt ten pohyb telem a dynamika je snad duvod proc se na tom jezdi ne ? kdbych na tom chtel sedet v sedle jak pytel, pořídím si 390ccm motokaru nebo podobnou vec (navic u moji moto mam jako bonus alespon jakous takous sanci ze to dostane legalni RZ )

Jarrinn píše: Nebudu to protahovat, tahal sem masinu ze skarpy. Diky Pepo edit: malem tahal muselo prijit kontra


tyjo doufam ze si delas jen srandu, takovy veci se prece zkousej na prazdnym parkovisti a ne pul metru vod pangejtu.. tvl vrtaky taky netrenujes ve vysce 100m (doufam)

Naposledy editováno 06.09.2017 02:13:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

6.9.2017 v 07:37 | Nahoru | #2
kerut>
Ty vole, ty to zase mastíš!
Jo, jako je to i tak, že se nakloníš. A nakonec ve směru náklonu i jedeš.
Ale ten protisměrný pohyb předního kola je tam vždy.
Jen Ty ho vyvoláváš náklonem. Což je pomalejší a neúčinná varianta protisměrného řízení.
To všichni víme.
Podstatou celé myšlenky je, že VŽDY přední kolo udělá protipohyb.
Ale aktivní řízení řidítky - ten countersteering slouží k rychlejší, přesnější a jemněji dávkovatelnější změně směru zatáčení.
A countersteering se používá v průběhu celého zatáčení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist