Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
pricina/dusledek.. pri kontrarizeni je otoceni riditky obracene skutcne pricina naklonu a zataceni motorky je dusledek (dusledek toho vznikleho naklonu), samotne preneseni vahy je taky pricina naklonu a jak zataceni tak i to nasledne samovolne "kontra prekmitnuti riditek" je dusledek(u toho prekmitnuti dusledek konkretni geometrie)...
byt to oboji v raelu vypada vlastne uplne stejne = riditka se nejdriv pohnou na opacnou stranu
No, snad se konečně na něčem shodneme. Ale ty pořád vidíš pohyb předního kola u "přenosu váhy" jako důsledek, ale to není správně. Jde o soustavu dvou kol, takže je potřeba na to koukat jako na soustavu dvou kol, ne jednokolky s dalším kolem. Obě styčné plochy kol přenášejí nějaké zatížení a pokud by měl být pohyb předního kola pouze důsledek, k zatočení by došlo jako u jednokolky pouze deformací pneumatiky. To by ale veškeré zatížení muselo být pouze na zadním kole.