globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

2.9.2017 v 16:58 | Nahoru | #1
Krejza> no slava ! naprosto se shodnem, a ted si jeste odmysli predni kolo/geometrii (napr. jednokolka) a jsme uplne doma..

pricina/dusledek.. pri kontrarizeni je otoceni riditky obracene skutcne pricina naklonu a zataceni motorky je dusledek (dusledek toho vznikleho naklonu), samotne preneseni vahy je taky pricina naklonu a jak zataceni tak i to nasledne samovolne "kontra prekmitnuti riditek" je dusledek(u toho prekmitnuti dusledek konkretni geometrie)...
byt to oboji v raelu vypada vlastne uplne stejne = riditka se nejdriv pohnou na opacnou stranu

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

2.9.2017 v 17:28 | Nahoru | #2
kerut> Přestaň do toho pořád cpát jednokolku, tam nemáš řiditelnou nápravu, kolo. Takže vše se děje náklonem pouze za deformace pneumatiky.

No, snad se konečně na něčem shodneme. Ale ty pořád vidíš pohyb předního kola u "přenosu váhy" jako důsledek, ale to není správně. Jde o soustavu dvou kol, takže je potřeba na to koukat jako na soustavu dvou kol, ne jednokolky s dalším kolem. Obě styčné plochy kol přenášejí nějaké zatížení a pokud by měl být pohyb předního kola pouze důsledek, k zatočení by došlo jako u jednokolky pouze deformací pneumatiky. To by ale veškeré zatížení muselo být pouze na zadním kole.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist