Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
DrDNA01 píše: Odmysli si jakekoliv zataceni. Mas dve koule ve vesmiru letici primocarym rovnomernym pohybem. Mensi koule (Ty) posune svych 80 kilo o 30 cm doleva tim, ze se odtlaci od druhe koule. Druha koule (motorka) to vykompenzuje posunutim jejich 240 kilo doprava o 10 cm a dale budou pokracovat v primocarem rovnomernem pohybu po stejne traektorii (samozrejme uvazuju idealni fyzikalni soustavu a princip akce a reakce). V realu se jeste projevi setrvacnost tech dvou hmot a jejich rozdilna vzdalenost od osy otaceni (stycna plocha motorky se silnici). Takze v realu, kdyz sebou mrsknu na motorce doprava, tak motorka zacne velmi neochotne pomalicku zahybat doprava, ale vetsina meho pohybu byla "spolknuta" vzajemnou akci a reakci pilota a motorky.
Se zavlekem mas samozrejme pravdu, ale ja se primarne bavil o nakloneni motorky. Myslim, ze zrovna Tys to prirovnal k fosne na plechovce. A tak to proste neni. K poradnymu naklonu proste potrebujes ten kontra...
to se obavam, ze nebudou. Poletej od sebe, bych rek
Jarrinn píše: to se obavam, ze nebudou. Poletej od sebe, bych rek
No to by ses ale musel pustit motorky. Coz tedas vykrikem panikaaa a se zakrytim oci rukama je taky mozny...
jinymi slovy ty telesa jsou zprazeny promenlivou vazbou...
Naposledy editováno 30.08.2017 15:29:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Jarrinn píše: to se obavam, ze nebudou. Poletej od sebe, bych rek
nebo pokud jsou koule spojene, zacne soustava rotovat