globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 13:07 | Nahoru | #1
Konec sezóny a je to tady znovu. Někteří mile překvapili, jiní vůbec. Především veverčák má plus

Motorku v geometrii, v jaké ji známe, lze zatočit pouze tak, že ji nakloníme na danou stranu. K tomu lze použít tělo, kdy jím zatlačíme do požadované strany. Vnější nohou do nádrže, vnitřní na stupačku, náklonem či jakýmkoliv jiným přesunem těla. Tím natočíme zadní kolo na danou stranu. Přední kolo se ale nejdříve vychýlí na opačnou stranu a poté teprve srovná na stejnou stranu. Pokud zatlačíme či zatáhneme za řídítka, přední kolo se vychýlí na jednu stranu, tím se zadní kolo nahne na opačnou stranu a přední poté srovná podle zadního.

Z toho je patrné, že princip je totožný, ať již jde o ruce či tělo. Rozdíl je v intenzitě pohybu. Pohyb tělem je méně citlivý, pro rychlejší zatočení je třeba více síly. Rukama je to mnohem citlivější, přesnější a hlavně rukama si vytváříme dorazy, abychom zůstali ve správném náklonu. Najít a udržet požadovaný náklon bez držení řídítek je dost obtížné.

Problém je v názvosloví. Countersteering je výše popisovaný děj, kterým dojde k zatočení motorky. Bohužel ho Keith Code použil jaký synonymum k zatočení rukama. Ale i při zatočení tělem vzniká CS, kde se zase ne úplně vhodně používá pojem přenos váhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 13:16 | Nahoru | #2

Krejza píše: Pokud zatlačíme či zatáhneme za řídítka, přední kolo se vychýlí na jednu stranu, tím se zadní kolo nahne na opačnou stranu a přední poté srovná podle zadního.



ty seš takovej akurátní, seš si jistej že je to napsaný dobře? Podle tohodle se zdá jako by tam kromě jedný osy řízení byla ještě nějaká další :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 13:23 | Nahoru | #3

Krejza píše: Problém je v názvosloví. Countersteering je výše popisovaný děj, kterým dojde k zatočení motorky. Bohužel ho Keith Code použil jaký synonymum k zatočení rukama. Ale i při zatočení tělem vzniká CS, kde se zase ne úplně vhodně používá pojem přenos váhy.



i tady se mi to úplně nezdá, efektu countersteeringu využíváš jen při zatáčení rukama, při zatáčení jen tělem ho naopak musíš překonat ne? Takže to synonymum mi sedí. Nechám se rád poučit jestli se pletu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist