Téma: Servis Yamaha XV 1900
Zdravim vas vsechny, koupil jsem XV 1900 a rad bych ji nechal poradne zkontrolovat
vymenit vsechny naplne atd.. mohl byste nekdo poradit, servis v Praze, kde tyto stroje znaji
a mate s nimi dobrou zkusenost...? Diky moc, Simon

1 reakcí na tento příspěvek Servis Yamaha XV 1900

4.9.2017 v 16:56 | Nahoru | #1
Běžné cypiny se nauč dělat sám, jestli máš garáž a trochu místa je to nejlepší řešení. Je fakt že XV 1900 není v tomhle tak uživatelsky přívětivá jako třeba harýci (jeden šroub na olej a na svíčky stranový klíč), ale dá se to. Dneska to mám nacvičeno, výmena oleje tak 40 minut i se zahřátím mašiny (jsou tam celkem tři vypouštěcí šrouby). Na dva z nich potřebuješ hodně zbroušený stranový klíč, bo je ty paka dali přímo naproti rámu. V primáru je to tak na 15 minut (deset z toho čekáš až původní olej vyteče), za předpokladu že se neshazuje výfuk a pro nalití použiješ ďouru po kontrolním šroubu. Svíčky jsou největší pakárna, musíš shodit nádrž a airbox, ale i tak je to s trochou cviku tak na hoďku a čtvrt, hoďku a půl. Brzdy a spojka jsou pak přístupné jako na kterékoliv jiné mašině, takže no problém.

Servis Yamaha XV 1900

26.3.2019 v 17:42 | Nahoru | #2
podařilo se ti někoho na Praze sehnat? mám kámoše co o má taky a rád by pořešil výměnu náplní a kontrolu řemenice. dík za odpověď.

Servis Yamaha XV 1900

10.5.2019 v 10:20 | Nahoru | #3
Ahoj, koukám, že jsi z Hostivaře. Já na tyto věci využívám
https://www.motogart.cz/
Motorky dělá p. Blažek a je fakt dobrej.
Je to sice mezi Uhříněvsí a Měcholupama, ale z Hostiku je to kousek.

Naposledy editováno 10.05.2019 10:21:36

(reakce na) Servis Yamaha XV 1900

26.1.2020 v 13:47 | Nahoru | #4
alf567> Zdravím kolego,chci měnit olej u yamaha xv 1900 Midnight Star a nevím a nenůžu najít ten třetí šroub na vypuštění,spodní dva jsem vypustil,ale v dolivací nádržce mám pořád olej.Díky za radu,Stenli

1 reakcí na tento příspěvek Servis Yamaha XV 1900

26.1.2020 v 14:49 | Nahoru | #5
Ja dneska v poledne prave dodelal udrzbu - vymenu naplni v motoru, prevodovce, prednich tlumicich, brzdovku ve vsem, svicky, filtry. Taky jsem namontoval zasuvku 12V a zmenil zapojeni pridavnych svetel. Tahle lokomotiva je z pohledu konstrukce dost zajimave resena, ale s tim jsem do toho sel
Odpoved na Tvoji otazku - treti vypousteci sroub, co hledas, je presne pod nadrzkou na olej hned za vyfukem a myslim, ze sroub je hlavou dolu ne do boku. Da se rici presne pod nalejvaci zatkou. At se dari. Taky dej vedet, kolik jsi tam nakonec nalil oleje. Me se tam vlezlo nejak moc.
At se dari

1 reakcí na tento příspěvek Servis Yamaha XV 1900

27.1.2020 v 14:27 | Nahoru | #6
Yamaha Štěrboholy, ul. Ústřední 14/21. Zkus se tam zeptat. Mají tam šikovnýho mechanika Tomáše. Byl jsem tam se svou FZS 1000, r.v. 2004 a velká spokojenost s přístupem

(reakce na) Servis Yamaha XV 1900

28.1.2020 v 11:12 | Nahoru | #7
Chenzee> Pánové, pozor na přelití olejem! s tím má XV docela problém - i v servisu Yamaha mi to o 1 litr přelili...dávám odkaz na svůj odstavec (XV1700 a 1900 to mají stejně řešen) - Jak měřit olej na ROADU?

No je to celkem perlička... popíšu to jak to dělám já a osvědčilo se mi to takto.
U tohoto konkrétního modelu (i XV1900) se měří olej jinak než jsem zvyklý a není to moc uživatelsky příjemné.
Je potřeba olej a motor nejprve zahřát na cca 60 stupňů. V návodu píšou na volnoběh, ale bohužel to není úplně správně, jelikož nedojde k úplnému přečerpání oleje do zásobníku, který je pod sedlem, takže neodečtete úplně správnou hodnotu. Takže je obecně známe, že jízda cca 15-20minut prohřeje motor na správnou teplotu. V těchto 15ti minutách jedu "pohodu", nevytáčím zbytečně atd. Navíc, motorka je studená (karburátor). Poc cca 15 ti minutách zastavuji někde na rovině a nechávám motorku cca 30sec - 1minutu běžet na volnoběh, aby se olej usadil a dočerpal jak má. Potom vypínám motor, nechám ještě tak 30 sec usadit - zvednu motorku z bočního stojanu do roviny a měřím. ideálně mám olej v spodní polovině rysek. když změříte olej například po 2 hodinách jízdy, kdy jedu trochu ostřeji, tak zjistíte, že olej bude o něco výše. Jinak pokud olej změřím na studené a nenastartované motorce, tak byste zjistili, že nemáte žádný olej - není na ryskách - je to dáno koncepcí motoru:

Více na: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=94794
Copyright © Motorkari.cz

(reakce na) Servis Yamaha XV 1900

28.1.2020 v 11:49 | Nahoru | #8
Doctor74>

Naposledy editováno 28.01.2020 11:50:17

Servis Yamaha XV 1900

28.1.2020 v 18:01 | Nahoru | #9
Ahoj, no já to myslel v mém případě tak, že po nalití předepsaného množství jsem na spodní rysce měrky. Takže bych tam měl dát ještě ale to jsem zatím nedělal a právě počkám až to pořádně projedu a prohřeju. Tak uvidím. Díky ale za upozornění. Ať to jezdí s úsměvem od ucha k uchu!

Servis Yamaha XV 1900

30.1.2020 v 17:05 | Nahoru | #10
Šroub je opravdu přímo pod nádrží, tzn na pravé straně mašiny a směřuje šikmo dozadu (na obrázku má číslo 18). Jinak je dobré vědět že do nádrže se komplet náplň najednou nevejde. Je třeba dolít tak polovinu, pak mášu nakopnout a nechat třeba 20 sekund běžet. Pak dolít zbytek. Mechanik co dělal u Yamahy mi taky doporučil potom odvzdušnit ty dva šrouby co jsou na domečcích dole na krytech zvedacích tyček. Tak to tak pro sichr dělám. Ještě doplním že při měření oleje se měrka nešroubuje, jen vloží na místo.

Naposledy editováno 30.01.2020 17:06:39

Servis Yamaha XV 1900

2.2.2020 v 10:35 | Nahoru | #11
Zdravím pánové, rád bych se vás dotázal, zda jste někdo již úspěšně sundal pravý kastlík? Já bojoval půl hodiny či jak dlouho, ale prohrál jsem. Koukal jsem i na net na samotný kryt, kde mi vyšlo, že by měl jít jakoby šikmo dopředu, ale drží a drží. Bral jsem slušně i silou, vrchem i spodem, ale nic. Je v tom nějaký fígl?
Díky za každou radu.

Servis Yamaha XV 1900

2.2.2020 v 11:43 | Nahoru | #12
co myslíš tím kaslíkem? Kryt cívek mezi válci je na dva šrouby, pak jde sundat úplně lehce. Kryt pod sedadlem je zajištěn jedním šroubem. Pak ho jenom potáhneš přímo k sobě. Je na takových dvou gumových špuntech. Chce to maličko zabrat, za sekundu je dole.

Servis Yamaha XV 1900

2.2.2020 v 18:49 | Nahoru | #13
myslel jsem ten pod sedlem
Bral jsem za něj jak blbej ale nic. Dříve bych ho asi zlomil. Mám zato, že tam bude stejný trn v gumě jako je ten kryt cívek, ale asi to nikdy nebylo sundaný, tak je to vyschlý a tak se ten trn odmítá skouznout po gumě. Nemáš náhodou fotku vnitřku toho deklu? Abych přesně věděl. Pokusil bych se tam šplíchnout trochu oleje, třeba by to povolilo. Teda takhle, nyní ho už sundávat nepotřebuji, ale kdyby jednou náhodou, tak abych byl připraven. Taky bych rád věděl, co pod tím vše kromě nádržky na olej je. Díky, Honza

Servis Yamaha XV 1900

2.2.2020 v 19:42 | Nahoru | #14
Tady. Na těch dvou "stříbrných" šulíncích je to napíchlé. Jinak- není pod ním absalátně nic.


Naposledy editováno 02.02.2020 20:14:29

Servis Yamaha XV 1900

2.2.2020 v 20:16 | Nahoru | #15
Díííky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star Cybernetyk 4 Včera v 22:26 Chenzee
Spojkovy kos Yamaha XV 1900 Midnight Star, Yamaha XV 1900 Raider,... Cybernetyk 3 Včera v 20:29 Ondros
raider - aké pneu používate ? Yamaha XV 1900 Raider stanley1400 11 20.9.2020 v 15:35 Pepa004
Jaké pneu na yamahu 1900 midnight star Yamaha XV 1900 Midnight Star wittypetr 12 19.9.2020 v 21:59 alf567
Přídavná světla Yamaha XV 1900 Raider Pepa004 21 18.9.2020 v 05:19 Chenzee

TOPlist