globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě motorky
11.7.2017 v 20:57
Zdravy, měl bych zajem neco malo jsem najzedikl na sportovnich motorkach typu Honda hornet 600 a podobne a ted bych chtel neco klidnejsiho na pohodove vyjizkdy do 500 km denne. chtel bych najekeho choppera objem nad 1000 a s cenovkou do 90 000 tis. rad si prectu vase nazory a pripadne doplnim dalsi podrobnosti.
Dekuji za veskere rady. Co se tyce me tak jsem vyssi postavy okolo 185 cm. jen ohledne pohodli na motorce,
Předchozí
1 2
Následující

Koupě motorky

18.7.2017 v 16:10 | Nahoru | #31
OK. Beru tu "nechopprovost" trochu zpátky, ale jen trochu.
Virgl vlastně vznikal částečně (odpružením) z krosky, starší typy měly dokonce ventilek na dofuk a naháče a je to Yamahy první V-twin cruiser .
Nemá to oproti US chopperům rám a vůbec, je to celkem atyp.
A pokud se před koupí optáš v jakémkoli servise, tak celkem svorně doporučují modernější a dražší stroje, právě z toho důvodu,
že ty starší stočené paštiky ze západu jsou pokladničkama a nikdy nevíš, co se vysype a kde tě to nechá.
Můj názor zase je, že dříve se nedělaly věci s takovou spoustou kurvítek co dnes a pokud si i starou vránu (byť tě to bude stát nervy a prachy) vymazlíš,
tak tě možná přežije.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky

18.7.2017 v 20:02 | Nahoru | #32
No koukám že jsem stále na místě po pár kouscích jsem koukal a na něco jsem si i sednul ale je to těžké, prostě na každé je něco špatné a něčím nevyhovuje. Čím víc koukám tím více splaham nahoru s částkou což není taky moc idealni. Vzhledově nevypadá nejhůř kawa 1500 VN má s ní někdo zkušenosti?

2 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky

18.7.2017 v 20:04 | Nahoru | #33
Ještě jsem našel jeden inzerát na Virgla z 89 má to být 1100. Otázka zda jít až do takhle staré motorka...

(reakce na) Koupě motorky

18.7.2017 v 21:29 | Nahoru | #34

hajisek píše: Ještě jsem našel jeden inzerát na Virgla z 89 má to být 1100. Otázka zda jít až do takhle staré motorka...


Do tak staré bych už asi nešel, to spíš mrkni po něčem mladším

(reakce na) Koupě motorky

18.7.2017 v 21:42 | Nahoru | #35

hajisek píše: Ještě jsem našel jeden inzerát na Virgla z 89 má to být 1100. Otázka zda jít až do takhle staré motorka...



Raději bych se díval po mladší, jak psal 1100Virago na starej ročnících zlobily karburátory. Já měl 2 sezóny XV1100 rok 91(prodáno protože byla částečně přestavěná) a teď mám 96 a za pět sezón jen měním olej, před každou sezónou nechám seřídit a jezdím.

(reakce na) Koupě motorky

18.7.2017 v 23:07 | Nahoru | #36
hajisek> je to o tom, že za málo peněz chceš hodně muziky... (to samozřejmě není nic špatného) jen, že stejně přijdeš na to, že za kvalitu se platí... Proti starým motorkám nic nemám(oproti novým , kde máš spoustu "vychytávek" které se kazí a navíc je v podstatě nepotřebuješ...), pokud seženeš motorku, kterou nenapadl kutil a tuningář a majitel se o ni aspoň trochu staral(to neznamená, že ji jen umyl a vyleštil...), udělá ti stará a jednoduchá motorka radosti až až... Na těch jednoduchejch strojích se toho nemá zase tak moc co pokazit... a spotřební díly měníš na všech ojetých . Největší zlo jsou "kutilové". Jednoduché počty...koupíš za 90( pokud možno v originál stavu) a třeba vrazíš i 30000 do servisu(hodně silně přeháním) ale pak máš za 120 K mašinu, která tě "přežije". Ty však raději podlehneš kouzlu "novějšího" dáš 120K ale pak nakonec zjistíš, že ten servis uděláš stejně taky(nebo ne a ohobluješ to co to jde a pošleš to zase o dům dál bez investic ať se posere jinej...). Vybírej srdcem,co se ti líbí a rozumem(co se týká peněženky). Stejně je motorkaření rozumově nezdůvodnitelné a opravdu drahé. Nedávno jsem to počítal a kdyby si člověk na sezonu mašinu půjčoval jen na ty dny kdy bude opravdu moct jezdit,vyšlo by ho to levněji...ale... nebylo by to ono Jinak to tvé "lavírování" zažil asi skoro každý kdo začínal na motorkách s omezeným rozpočtem

1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky

19.7.2017 v 11:22 | Nahoru | #37
já sem koupil za 80 a nechal komplet seřídit, šecko vyměnit a vyšlo mě to na 3500, takže spokojenost jak blázen :)

(reakce na) Koupě motorky

19.7.2017 v 12:06 | Nahoru | #38

Kalanis píše: já sem koupil za 80 a nechal komplet seřídit, šecko vyměnit a vyšlo mě to na 3500, takže spokojenost jak blázen :)

jsi šťastný člověk , vzhledem k tomu, že to co jsi napsal je zhruba cena za 7h práce v levném servisu a bez materiálu.

Koupě motorky

19.7.2017 v 16:32 | Nahoru | #39
Mate nekdo zkusenost s vzduhovymi vidlicemi u Virgla? jake jsou jeji vlastnosti oproti modernejsim??

1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky

19.7.2017 v 17:17 | Nahoru | #40
Koukal jsem na tuhle http://www.motorkar...-virago-1156353.html

Je to americky model ale strasej mě ty vidlice ... Alespoň by při koupi byla nějaká kačka na servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

19.7.2017 v 19:37 | Nahoru | #41
hajisek> Bacha na US verze, maj na světle a blinkrech DOT místo E a svítěj jim blinkry jako pozičky. Většinou to bývá problém na STK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

19.7.2017 v 20:06 | Nahoru | #42
Problém bývá i tachometr pouze v mílích (některé mají jen míle, některé mají kilometry jako druhou menší stupnici). A konkrétně tahle motorka má kurvítko v podobě ekologického systému AIS, který se chová jako kurvítko, jeho trubky překážejí při údržbě a jsou to kila navíc, takže je lepší to vymontovat a zahodit - jenže je to dodatečná práce.

Co se vidlice týče, tak ta dofukovací je měkká, zatímco ta novější... je taky měkká, jen trochu méně
Dofukovací se dá samozřejmě přetlakem přitvrdit, ale jednak se to nedá foukat příliš, jednak to poměrně rychle uteče. Mně se osvědčilo vyměnit v dofukovací vidlici pružiny za kopii těch z nové vidlice. Ty jsou vinuté ze silnějšího drátu a mají víc závitů, takže vidlice trochu zvtrdla a dofukování je teď jen jako bonus. Kopie obou pružin vyšla na šest stovek i s poštovným a když si to objednávali další lidé, dostali se už pod pětistovku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

20.7.2017 v 07:26 | Nahoru | #43
1100Virago> ty jsi se s tím systémem AIS setkal? K Cu přesně slouží s případne jak je náročný to go vyhodit a jestli to má na něco vliv...tachac by nevadil a ty blinkry sice nejsou ideální ale snad to jde taky nastavit to by mi s tím někdo poradil elektrika není moje vašem s motorem problém nemám ale elektřina ne...jinak ty vzduchace nejsou nějak poruchové?? Přeci jen když už skoro třicet let musejí držet tlak tak abych je nemusel hned nějak menit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

20.7.2017 v 09:29 | Nahoru | #44
hajisek: Systém AIS pouští do výfuků těmi trubkami čerstvý vzduch, aby směs lépe dohořívala a snížily se tak emise. Problém je v tom, že je to ovládáno ventilem řízeným podtlakem ze sání (při zaklapnutí plynu se musí ventil zavřít, aby to nestřílelo do výfuků) a ten časem přestává správně fungovat. Pak to právě střílí do výfuků, občas hůře startuje, nedá se spolehlivě seřídit volnoběžná směs, atd.
Odstranění není tak náročné - demontuje se ten ventil v levé chromované bublině pod nádrží, zaslepí se podtlaková hadice která k němu vede a demontují se ty trubky od ventilu k hlavám. Tam je jediný problém - otvory na ně se musí zaslepit a nemají závit. Takže buď se tam musí naklepat nějaké kovové "špunty" (viděl jsem tam třeba vystřílené nábojnice ), nebo vyřezat závit a záslepky našroubovat.

Ta foukací vzduchová vidlice se od novější prakticky neliší - má jen nahoře v trubkách dírky pro vstup vzduchu a přes ně je nasunutý můstek s ventilkem pro huštění. A liší se uvnitř ty pružiny, jinak je to shodné. Problémem je leda netěsnost - gumové těsnící kroužky stárnou a pórovatí, vodicí pouzdra se časem ošoupávají a tudy všude tlak postupně uniká, takže se musí vidlice dofukovat častěji.
Za ty roky bych se spíše obával, že pružiny budou vymačkané pod servisní limit. Naštěstí je jejich výměna hodně jednoduchá a jak jsem psal výš, ani ne drahá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

20.7.2017 v 14:26 | Nahoru | #45
1100Virago> děkuji za vyčerpávající odpoveď, dle popisu to není zase tak náročny, ikdyž nějaká investice na víc to asi bude. Jinak ty máš tenhle typ motorky, že o tom tolik víš, já jen jestli jinak s tímto typem panuje spokojenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

20.7.2017 v 22:14 | Nahoru | #46
hajisek: Já jezdím na XV1100 už od konce 90. let, kdy díly a servisy byly proti dnešním poměrům nehorázně drahé. Takže co šlo, řešilo se svépomocí. Tím pádem jsem se o té motorce hodně naučil a nasbírané informace pouštím zase dál.

Dodnes jich brázdí silnice spousty, přitom výroba skončila v roce 1999 a prodej zhruba o rok později. Motor je celkem nenáročný a jednoduchý na údržbu, akorát jeho parametry (nějakých 60 koní a 85 Nm na klice) už jsou dneska dost komicky nízké. Ale kdo nehledá adrenalinové ježdění, ten se sveze pěkně. Známou slabinou je volnoběžka, která u prvních ročníků (ještě před zvětšením objemu na 1100) chyběla a nedělalo to dobrotu, takže ji tam Japonci docpali kam se dalo, jenže je maličká a tím pádem poddimenzovaná. Ještě je dost nešťastně umístěný regulátor napětí, který je hned vedle výfuku a tím pádem špatně chlazený, takže u novějších ročníků má zvětšené chlazení.

Já to používám spíše jako cestovní enduro s nízko posazeným sedlem Dodnes jsem nenašel jiný vzduchem chlazený dvouválec s pohonem zadního kola hřídelem, který by nebyl těžší nebo slabší než tohle Virago, tak ho pořád udržuju při životě. A pořád slouží dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

20.7.2017 v 22:59 | Nahoru | #47
1100Virago> tak to jsme dva já jí jezdím 15let už a jak píšeš o těch podtlakách do přírub tak mi to dal mechanik pryč a propojil příruby mezi sebou hadicí chci se tě zeptat na levy straně na víku motoru když sundám ty dvě zakulacený věci stane se něco díl 14,15,16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě motorky

21.7.2017 v 07:01 | Nahoru | #48
badyXV: Nestane se nic, jen to bude hnusné Pod tím krytem je akorát šroubovací zátka osy klikovky, po jejímž vyšroubování se dá točit klikou při seřizování ventilových vůlí, a okýnko na sledování značek na rotoru magneta.

(reakce na) Koupě motorky

21.7.2017 v 10:29 | Nahoru | #49

1100Virago píše: badyXV: Nestane se nic, jen to bude hnusné Pod tím krytem je akorát šroubovací zátka osy klikovky, po jejímž vyšroubování se dá točit klikou při seřizování ventilových vůlí, a okýnko na sledování značek na rotoru magneta.



Chci něco zkusit pak to tam zase vrátím neboj

1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky

24.7.2017 v 17:58 | Nahoru | #50
Takže nejlepe mi vychází prostě virgl, můžu poždást ještě o srovnání s Honda VT 1100 C Shadow, papírově je honda malinko slabší, ale vypada o něco větší, tak zda s ní má někdo zkušenosti, tak šup s nimi at mužu dál porovnávat

(reakce na) Koupě motorky

24.7.2017 v 18:49 | Nahoru | #51
hajisek> jak koukám je to těžký jak sfiň od roku 1994 hovno výkon

2 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky

24.7.2017 v 21:22 | Nahoru | #52
Ten výkon na 1100 je marný ale vzhledově nevypadá nejhůř otázka je spolehlivost

(reakce na) Koupě motorky

24.7.2017 v 21:33 | Nahoru | #53
hajisek> řekl bych že to něco vydrží

(reakce na) Koupě motorky

24.7.2017 v 21:52 | Nahoru | #54
hajisek: Spolehlivosti se neboj, Shadow je stejný, ne-li větší držák než Virago. Problém je, že čím větší motorka = delší rozvor, tím hůře to manévruje a zatáčí. VT mají navíc vepředu jen jeden kotouč a jsou těžší, takže to hůře akceleruje i brzdí. Plus vodní chlazení je starost navíc. Ale ty staré japonské stroje jsou srovnatelné - snad kromě prvních Vulcanů, které byly jezdící průšvihy.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky

25.7.2017 v 10:07 | Nahoru | #55
Je to náročné vybírání delší rozvor je nevyhoda ohledně jízdních vlastností ale zase já nejsem nejmenší postavou a Virago je přeci jen prcek ale hezký a funkční

(reakce na) Koupě motorky

25.7.2017 v 17:48 | Nahoru | #56

hajisek píše: Je to náročné vybírání delší rozvor je nevyhoda ohledně jízdních vlastností ale zase já nejsem nejmenší postavou a Virago je přeci jen prcek ale hezký a funkční


Tímto způsobem se těžko budeš rozhodovat. Chce to .....sednout na několik motorek a projet. Věř, že v ten moment budeš mít jasno.

Koupě motorky

26.7.2017 v 20:21 | Nahoru | #57
To je právě ono, už mám naplánováno kam všude se pojedu pohltit na různých typech strojů, ale nechci pak dat jen na vzhled a pocit ale malinko abych věděl co od toho do budoucna cekat, přeci jen vyzkoušet si stroj na pár kilometrech není jako když pojedu celý den... A spíš ohledně té spolehlivosti strojů proto si píší ó postřehy a vše nazory když budu mít jasno teoreticky a pak mi ještě padne nějaká do ruky tak je vyhráno beru ji a jedu domů ne???

Koupě motorky

21.8.2017 v 21:05 | Nahoru | #58
Tak po zvážení všech pro a proti a hlavně po posezení na mašinu je u mě volba jasná a zamiloval jsem se do Hodný shadow 1100... Tak kdyby jste kdokoli věděl ó nejakych kouscích na prodej dejte vědět, děkuji už se nemůžu dočkat v garáži je pro ni už místečko ....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10414 Dnes v 16:36 rancher
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago badyXV 34 16.6.2023 v 23:49 Julip2
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago badyXV 15 3.3.2023 v 23:50 Julip2
Nesvítí přední světlo, Yamaha XV 1000 Virago curinkoSejinka 6 13.10.2021 v 20:31 curinkoSejinka


TOPlist