globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
 
7.7.2017 v 19:36
Ahoj motorkáři a motorkářky,

dnes k vám přicházím s tématem do diskuze, zaměřující se na subjektivní hodnocení motocyklu.

Tak nějak náhodou jsem na toto téma narazil při výběru druhé motorky pro mojí méně zkušenou přítelkyni, která má navíc obvyklé problémy motorkářek, tedy dosažení na zem, hmotnost motocyklu a podobně.

Rád bych tedy zde rozpoutal debatu, která by mohla v budoucnu pomoci i dalším při všeobecném výběru motorky, když si na ní sednou a když se svezou. Subjektivním hodnocením pohodlí motocyklu myslím například ergonomii posazu (dosažitelnost a pohodlí stupaček...), viditelnost přístrojů (ergonomie ovládacích prvků a ovládací síly...), pohodlí při stání na křižovatce (pohodlí opření o zem) a podobně. Za tímto účelem jsem prozatím rozdělil hodnocení pohodlí do třech nezávislých následujících skupin:

1) pohodlí za jízdy
2) pohodlí při stání na křižovatce a obdobných jízdních úkolech
3) pohodlí při manipulaci s motocyklem (parkování, otáčení...)

které však můžeme v debatě i rozšířit.
Vás bych rád poprosil o uvedení kritérií, která subjektivně hodnotíte při výběru motorky, jízdě a podobně. Zajisté můžete přidat i konkrétní zkušenosti s konkrétními motorkami, protože to sem určitě také patří.

Díky všem za plodnou diskuzi a tu neplodnou prosím do vlákna o zasíračích .

1 reakcí na tento příspěvek Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů

8.7.2017 v 10:16 | Nahoru | #1
Já vybírám v první řadě takovou aby se mi líbila a aby to nebyla tuctovka, v další fázi je finanční srovnání a osobní zkušenosti majitelů - na redakční testy nových strojů nedám (možná reklama...). Nakonec jdu po inzerci a doladím výběr. Pohodlí je věc velmi subjektivní, mám 170cm a tím se výběr dost zužuje, taky jsem přijel na nabídku BMW, nasedl a řekl že je to vysoké - sorry. Našel se ale snížený kus a bylo jasno. To stavění na hl.stojan je hodně o cviku, ale dají se zvednout i hrozný mrchy jako FJ1200, kdo to neumí, ten to nedá. Na křižovatkách se zase bude jinak balancovat na moto s koncentrací váhy co nejníž (boxer, nebo V2 v choperu), než na endůrku. Stejně se to bude chovat při manipulaci na místě. Ovšem bude-li třeba popotlačit v kopci, tak váha je prevít. No a k bodu 1. tak ať sednu na jakékoli moto, tak na 90% z nich se budu cítit pohodlně (pokut dosáhnu na zem), ale opravdové pohodlí se ukáže třeba po 500km v tahu, tam se ukáže kvalita sedla, úhel ohnutí kolen, bolesti zad, loktů...
A jsme zase na začátku, která motorka je pohodlná? 100 lidí - 100 názorů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů

8.7.2017 v 10:24 | Nahoru | #2
StB> Sorry jako ale FJ1200 ti přijde jako těžká mrcha? Vždyť se to dá vodit jak kolo Oproti třeba Deauville to má těžiště tak nízko, že jsem si na tom připadal jak na koloběžce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist