globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální hodnota AFR?
 
30.6.2017 v 21:20
Pomalu se dostávám k podrobnějšímu nastavení jednotky od Ignitechu.Momentálně laboruju s hodnotami AFR. Ignitech má v tabulce nastavené hodnoty od 14,2 do 13,6.Jinde jsem vygrůglil i hodnoty kolem 15.
Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 22:27 | Nahoru | #1
Věř mi, že data logger ti pomůže více než brzda. Tady jde o to nasbírat přesná data a pak je v klidu prohlédnout, vyhodnotit a provést úpravy. Dám sem obrázek s 9 vteřinovým výřezem ze zrychlení na plný plyn pro 2-válec a je vidět, že optimální AFR to má jen asi 2s na jednom válci. Zrychlování několikrát opakuju a AFR se liší i mezi nimi navzájem. To si nejde zapamatovat. A to ještě můžu kromě TPS, RPM a AFR loggovat další 3 hodnoty, třeba podtlak sání, teplotu motoru atd. ECU není karburátor s dvěma tryskama a jehlou, představ si, že tady máš těch trysek stovky. A všechny udělají přesně to co jim zadáš. A až se podaří získat výsledky se stabilním AFR, dokážeš vyhodnotit i vliv mechanických úprav na motoru (výfuk, airbox, filtry atd.), jednoduše kde se zlepší plnění motoru poznáš na ochuzení AFR. Brzdu mám k dispozici také, ale to už je jen na přesné vyjádření přínosu úprav nebo na rychlé porovnání různých variant.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

24.10.2017 v 06:11 | Nahoru | #2
geloš> Tak je jasné,že když je možnost ty data později analyzovat je to velký přínos,nicméně v případě jednoválce a klasické lambdy (skoková odezva) je ten průběh vcelku slušně vidět.Tu brzdu bych nepřivítal kvůli měření výkonu,ale především pro ten fakt,že člověk nechá někoho kroutit plynem a sám sedne za velký monitor na kterém vidí vše.
Navíc "v terénu" se mi do toho motají další proměnné.Zjistil sem,že můžu ladit furt dokola,protože každý den je jiná teplota vzduch,vlhkost,vítr...Brzda v místnosti by umožnila referenční nastavení a zbytek by se provedl kompenzacemi.Je teda pravda že se snažím ladit především za bezvětří a při 20 stupních,ale na silnici mi do toho kecá taky klesání a stoupání silnice.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist