bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Těsnění víka?
15.6.2017 v 22:29
Ahoj,

po získání řidičáku jsem si konečně koupil svoji první motorku. Volba padla na Kawu ER5, r.v. 2002. Řeším takový první problém. Lehce protéká olej kolem víka motoru (viz foto). Bude stačit to těsnění vyměnit nebo může být problém ještě někde jinde? Nemám zkušenosti s takovou opravou a taky nemám tušení co na mě po otevření víka může čekat. Ještě mě napadá taková otázka. Olej ve víku asi být nemá? Zkoušel jsem něco takového najít zde na fóru, ale nic jsem nenašel.

Těsnění víka?

15.6.2017 v 22:42 | Nahoru | #1
těsnění kolem ventilového víka,na partsdepotu seženeš nový.Olej je tam jen za běhu motoru k mazání vaček,jinak steče dolů a zůstanou tam jen zbytky.

2 reakcí na tento příspěvek Těsnění víka?

16.6.2017 v 07:53 | Nahoru | #2
Mělo by to stačit. Sundáš víko, otřeš dosedací plochy, dáš nové těsnění a víko přišroubuješ zpět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění víka?

16.6.2017 v 08:30 | Nahoru | #3

kubacech píše: Mělo by to stačit. Sundáš víko, otřeš dosedací plochy, dáš nové těsnění a víko přišroubuješ zpět


a při demontáži se modlíš aby nebyla moc padená, abys nemusel svěšovat motor... ještě doporučuji dotáhnout šrouby víka na správný moment, jestli nejsou volné

(reakce na) Těsnění víka?

16.6.2017 v 08:32 | Nahoru | #4

Hygienik píše: a při demontáži se modlíš aby nebyla moc padená, abys nemusel svěšovat motor... ještě doporučuji dotáhnout šrouby víka na správný moment, jestli nejsou volné



Já se spíše modlil, abych alespoň jeden šroub vyšrouboval bez přilepeného závitu, co se urval z domečku vačky

Naposledy editováno 16.06.2017 08:33:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění víka?

16.6.2017 v 09:46 | Nahoru | #5

kubacech píše: Mělo by to stačit. Sundáš víko, otřeš dosedací plochy, dáš nové těsnění a víko přišroubuješ zpět



tak jestli si to pamatuju u er5 to tak jednoduche neni. Myslim ze tam vede pres viko trubka od chlazeni, takze musis vypustit vodu, dyndat trubku, mit na ni novy okrozky protoze u stary vrany budou vymackany, ocistit ten stoletej bordel , atd.

Jinak doporucuju (a je to i v navodu) podmaznout silikonem ty pulmesicky na tesneni co jsou v ose vacek. JInak tam silikon neper, kdo to ma pak sundavat.

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění víka?

16.6.2017 v 11:34 | Nahoru | #6
Vodu musíš vypustit určitě a vytáhnout trubky chladícího okruhu z hlavy, je na nich víčko od chlazení, s tím doporučuju vyměnit i o-kroužky na těch trubkách, jinak to můžeš za chvíli dělat znovu-vlastní zkušenost, až potom jde sundat ventilový víko a jak píše gugo, podmázni lehounce půlměsíčky, jinak tam silikon nedávej. Být tebou, tak mrknu na svíčky a asi bych je i rovnou vyměnil ,jestli nevíš jak tam jsou dlouho a co mají za sebou, vyndat bez demontáže toho víčka z motoru nejdou, tak ať to máš při jednom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění víka?

16.6.2017 v 12:12 | Nahoru | #7

gugo píše: tak jestli si to pamatuju u er5 to tak jednoduche neni. Myslim ze tam vede pres viko trubka od chlazeni, takze musis vypustit vodu, dyndat trubku, mit na ni novy okrozky protoze u stary vrany budou vymackany, ocistit ten stoletej bordel , atd.

Jinak doporucuju (a je to i v navodu) podmaznout silikonem ty pulmesicky na tesneni co jsou v ose vacek. JInak tam silikon neper, kdo to ma pak sundavat.



To jsem si neuvědomil. Přiznávám. Jsem tyto problémy nikdy neřešil, tak jsem zapomněl, že v motorce může být i voda

Těsnění víka?

16.6.2017 v 12:30 | Nahoru | #8
Pánové, díky moc za rady Objednám všechny potřebné věci a pustím se do toho

(reakce na) Těsnění víka?

16.6.2017 v 12:31 | Nahoru | #9
kubacech> nojo voni Italove to moc neresej, nejaka voda je jim ukradena. Tak proc dava gufera pred loziska kol

(reakce na) Těsnění víka?

16.6.2017 v 16:16 | Nahoru | #10

Rolda89 píše: Vodu musíš vypustit určitě a vytáhnout trubky chladícího okruhu z hlavy, je na nich víčko od chlazení, s tím doporučuju vyměnit i o-kroužky na těch trubkách, jinak to můžeš za chvíli dělat znovu-vlastní zkušenost, až potom jde sundat ventilový víko a jak píše gugo, podmázni lehounce půlměsíčky, jinak tam silikon nedávej. Být tebou, tak mrknu na svíčky a asi bych je i rovnou vyměnil ,jestli nevíš jak tam jsou dlouho a co mají za sebou, vyndat bez demontáže toho víčka z motoru nejdou, tak ať to máš při jednom.



se vším souhlasím, okroužky na trubkách bych dvakrát podtrhl, ale s těma svíčkama to je blbost, jdou normálně vyndat i s nasazeným ventildeklem..

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění víka?

16.6.2017 v 20:28 | Nahoru | #11
vse souhlasi, az na ty svicky..to je blbost... normalne jdou vymontovat ... jen musis mit naradi.

jinak delal jsem jednu ER-5 kde jsem musel svesit motor, protoze jinak neslo to viko vysmeknout ven...natoz pak nasadit nove. Nevim jestli je to normalni a nebo jak tu bylo napsane, ze je to kvuli tomu, ze je bourana a ma zkrivenej ram. Nicmene vyjeb pomerne luxusni...

dalsi takovej fajn forek je, ze u svicky se drzi pomerne hodne bordelu a ten je vic nez vhodne od tam dostat driv, nez svicku vymontujes ven, protoze jinak si ten bordel hodis do valce a to te pak za to motor asi moc nepochvali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění víka?

16.6.2017 v 20:52 | Nahoru | #12
cuir> jak jsem psal,po bouracce se ram nahrbi a viko nejde vyndat,

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění víka?

16.6.2017 v 20:58 | Nahoru | #13
-zřejmě asi tak vyměnit půjdou, jenže né rovným svíčákem a jinej já třeba nemám, jsou tam vývody na přisávání vduchu do výfuku a není s tím kam otočit http://kawasaki-er5...svicek_kawasaki_ER5/ víčko jsem myslel víčko chladiče s trubkami, né víko hlavy, druhá věc je ten bordel co tam většinou je, podle mě je stejne základ na nový motorce udělat servis (ventily, svíčky, olej, chladící kapalina, vzduchovej filtr a kontrola všeho) prostě takhle to jde pohodlnějc já projistotu měnil úplně všechny o-kroužky, je jich tam požehnaně a třeba ten pod plastovým hrdlem chladícího okruhu tekl při ohřátí, zbytek byl taky nic moc.

(reakce na) Těsnění víka?

18.6.2017 v 17:27 | Nahoru | #14
Rolda89> je to jak říkáš, originál svíčákem co je k mašině to jde.. i u nebourané je ten ventildekl takovej ježek v kleci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění víka?

18.6.2017 v 23:28 | Nahoru | #15

Hygienik píše: cuir> jak jsem psal,po bouracce se ram nahrbi a viko nejde vyndat,



hmm nejak zasadne bourana mi neprisla...
jako lezela..to bylo evidentni, ale ze by to byla takova supka aby se nahrbil ram... zvlastni....mas s tim nejake detailnejsi zkusneosti? pri jake rane se to nahrbi a kde se da poznat deformace?
Jako asi takhle..mozna bych ten ventildekl z toho nejak vykouzlil ven, ale dat to tam pak zpatky s novym tesnenim by bylo 50/50 ze to potece, protoze tenseni bude nekde skripnute...
dik za info...

(reakce na) Těsnění víka?

19.6.2017 v 09:36 | Nahoru | #16
cuir> hoj detalnejsi info nemam, uz tu motorku 7let nemam,ale vim ze to kluci resili na kawa foru, tehdy jsem se o to zajimal vic. A vim ze nekdo kdo ji mel od novoty tyto problemy nemel a kdo mel z x-te ruky s nejistym puvodem to resil,matne si vzpominam, ze nekomu v servise dokonce odbrousili kousek vika aby se dalo vyndat bez svesovani motoru. Verim, ze to asi ani nemusi byt velka rana,toho mista tam moc neni uz z vyroby,a ty trubky ramu to proste prihne, asi stejny jako vyztuha ramu na 6hornetu

Naposledy editováno 19.06.2017 09:38:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist