paolo_novy Přidat reklamu

Téma: vyssi oktanove cislo do starsich motoru
22.5.2017 v 10:58
Zdravím,
nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 11:24 | Nahoru | #1
assassin> Ahoj, hele tak nejak chronologicky

- zacalo se na tom ze je potreba pro vyssi okt. cislo zvysit predstih, protoze pomaleji hori - tenhle fakt jsem vyvracel tim ze rychlost horeni je zavisla vic na bohatosti nez na konkretnim palivu (kdyz se stavi zavodni motor tak se neteoretizuje ale postavi se dost variabilni co do smesi i co do elektroniky - protoze se na nem pak ladi "pokazde vsechno" ..podle konkretnich provoznich podminek) a na tom si trvam, dale jsem psal ze to mozna muze byt problem u moderniho motoru nastaveneho prisne na splnovani emisnich norem, kde ovsem na druhou stranu zase nevidim duvod pouzivat cistsi "vysokooktanovy" benzin

- po te se preslo na argumentaci opacnym pripadem - pouzitim paliva s nizsim okt. cislem nez pro ktere je motor staven, kde je pry je potreba predstih naopak snizit
To je jednak naprosto irelevantni protoze jde o uplne jine duvody, a druhak je to hloupost oboje - uz jen lejt tam benzin s nizsi odolnosti muze byt dusledkem fakt tak maximalne nejake akutni hmotne nouze (mas sucho nekde na ukrajine a mistni staresina ti nabidne co zrovna ma..), a druhak se pri snizeni prdstihu, tedy posunuti blize k horni uvrati, zvysisi tlak pri kterem dojde k zapaleni, a tedy cely proces horeni (z jedne strany tlaci pist a z druhe spaliny od uz shorele smesi) se posune o ten iniciacni tlak vejs !! coz je pro nizke okt. cislo naopak nezadouci..

za me je totalni blbost jezdit na palivo s nizsim okt. cislem, a pri pouziti paliva s okt. cislem vyssim - tady vidim jako duvod zejmena cistsi karburator protoze palivo ma proste mene primesi (lze vyzkouset odparem, z bezne 91 na petriho misce skutecne zustane slusnej mastnej flek neodparitelneho zbytku) - neni potreba upravovat nic, max trosku nabohatit, nicmene mirne nabohaceni nicemu neuskodi ani pri pouzivani bezneho benzinu.. vsechny karburatorovy motorky od kterejch najdes grafy z brzdy bezi kolem A/F 13-14

E: jeste si tak rikam, k tomu "klepani" ... Tak pokud by ona nepravielnost byla zpusobena tim ze palivo dohori drive nez kousek za HU, coz by efekt "klepani" mohlo klidne pusobit take - protoze max tlak nastane jeste pred uvrati a na vrcholku p-v se udela takova jakoby "spicka(peak), pak by bylo snizeni predstihu skutecne na miste, ovsem v takovem pripade se nejedna o samozapaly zpusobene nizkym okt. cislem, nybrz o predcasny zazeh / rychleji horici palivo

Naposledy editováno 25.05.2017 11:29:59

(reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 11:27 | Nahoru | #2
Hodím to tu jen tak mimo - ale kdysi, když si žigulíkáři přenastavovali motory z víceoktanového benzínu Super na méněoktanový a levnější Speciál, tak předstihy zásadně zmenšovali.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 12 22.6.2024 v 09:55 nevo7
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 6 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg


TOPlist