globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyssi oktanove cislo do starsich motoru
22.5.2017 v 10:58
Zdravím,
nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.

1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 08:07 | Nahoru | #1
Kerut: hele takze chces rict, ze k detonacnimu horeni dochazi kdyz zmensujes predstih a naopak se mu predejde tim, ze predstih zvysis?

Ad ten snimac klepani - nikdo tu netvrdi, ze elektronika motoru s tim neco udela hned v cyklu kdy senzor klepani nadetekuje detonacni horeni - samozrejme predstih upravi az za nejaky cas. Jde tu spis o to co vlastne ta ridici jednotka udela - kolegove (a ja taky) tu tvrdime, ze snizi predstih. Ty tvrdis, ze predstih zvysi...

Je mi jasny, ze skripta z termomechaniky si studoval pozorne, ale tvoje zavery nesedi s praxi, tzn bud nefunguje fyzika nebo tvoje zavery. Myslim, ze vim kde je "zakopanej pes" tzn kdyz se budes snazit, nejspis na teoretickem poli svoje zavery obhajis - ale vyjde ti to pro takove podminky v ktere praxi neexistuji (treba velice male otacky u notoru s opravdu velkou kompresi)

Naposledy editováno 25.05.2017 08:18:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 08:34 | Nahoru | #2

assassin píše: Kerut: hele takze chces rict, ze k detonacnimu horeni dochazi kdyz zmensujes predstih a naopak se mu predejde tim, ze predstih zvysis?

Ad ten snimac klepani - nikdo tu netvrdi, ze elektronika motoru s tim neco udela hned v cyklu kdy senzor klepani nadetekuje detonacni horeni - samozrejme predstih upravi az za nejaky cas. Jde tu spis o to co vlastne ta ridici jednotka udela - kolegove (a ja taky) tu tvrdime, ze snizi predstih. Ty tvrdis, ze predstih zvysi...



já si myslím,že se tady míchají dvě věci dohromady.
snímač klepání "slyší" výbuchy v motoru a ŘJ podle toho upravuje předstih a směs,aby k zapálení došlo v takový čas,aby se energie plně využila,ale aby motor neklepal.pokud se směs zapálí moc brzy,tak to klepe,pokud moc pozdě,tak už to neklepe,ale shoří ve výfuku.

s detonačním hořením to souvislost má,ale ne úplně přímou.
pokud má motor komresní poměr 14,5:1 a bude dá se do toho natural 91,tak to bude nahovno a nepomůže nic-detonacím se nevyhneme.
pokud už tam bude 100oct,tak už se stím dá pracovat,protože samovolně k detonacím nedochází.potom už může řj něco řídit.
k detonačnímu hoření nedochází vlivem šptného předstihu,ae kvůli špatným podmínkám-takže vysoký tlak a teplota.tlak je daný s tím se nic neudělá,teplota v motoru se dá načasováním předstihu a směsi ovlivnit.

než jsem to tady naklepal,tak jsem řešil 2 hovory,"stratil jsem nit" a už ani nevím,jak jsem to chtěl přesně napsat,tak nevím,jesti to dává úplně smyl....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 3 Včera v 17:21 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist