nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Ad ten snimac klepani - nikdo tu netvrdi, ze elektronika motoru s tim neco udela hned v cyklu kdy senzor klepani nadetekuje detonacni horeni - samozrejme predstih upravi az za nejaky cas. Jde tu spis o to co vlastne ta ridici jednotka udela - kolegove (a ja taky) tu tvrdime, ze snizi predstih. Ty tvrdis, ze predstih zvysi...
Je mi jasny, ze skripta z termomechaniky si studoval pozorne, ale tvoje zavery nesedi s praxi, tzn bud nefunguje fyzika nebo tvoje zavery. Myslim, ze vim kde je "zakopanej pes" tzn kdyz se budes snazit, nejspis na teoretickem poli svoje zavery obhajis - ale vyjde ti to pro takove podminky v ktere praxi neexistuji (treba velice male otacky u notoru s opravdu velkou kompresi)
Naposledy editováno 25.05.2017 08:18:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
assassin píše: Kerut: hele takze chces rict, ze k detonacnimu horeni dochazi kdyz zmensujes predstih a naopak se mu predejde tim, ze predstih zvysis?
Ad ten snimac klepani - nikdo tu netvrdi, ze elektronika motoru s tim neco udela hned v cyklu kdy senzor klepani nadetekuje detonacni horeni - samozrejme predstih upravi az za nejaky cas. Jde tu spis o to co vlastne ta ridici jednotka udela - kolegove (a ja taky) tu tvrdime, ze snizi predstih. Ty tvrdis, ze predstih zvysi...
já si myslím,že se tady míchají dvě věci dohromady.
snímač klepání "slyší" výbuchy v motoru a ŘJ podle toho upravuje předstih a směs,aby k zapálení došlo v takový čas,aby se energie plně využila,ale aby motor neklepal.pokud se směs zapálí moc brzy,tak to klepe,pokud moc pozdě,tak už to neklepe,ale shoří ve výfuku.
s detonačním hořením to souvislost má,ale ne úplně přímou.
pokud má motor komresní poměr 14,5:1 a bude dá se do toho natural 91,tak to bude nahovno a nepomůže nic-detonacím se nevyhneme.
pokud už tam bude 100oct,tak už se stím dá pracovat,protože samovolně k detonacím nedochází.potom už může řj něco řídit.
k detonačnímu hoření nedochází vlivem šptného předstihu,ae kvůli špatným podmínkám-takže vysoký tlak a teplota.tlak je daný s tím se nic neudělá,teplota v motoru se dá načasováním předstihu a směsi ovlivnit.
než jsem to tady naklepal,tak jsem řešil 2 hovory,"stratil jsem nit" a už ani nevím,jak jsem to chtěl přesně napsat,tak nevím,jesti to dává úplně smyl....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 3 | Včera v 17:21 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |