nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
po zapaleni smesi s predstihem se horeni smesi siri z hora dolu, proti pohybu pistu, takze z jedne strany stlacuje jeste nezapalenou smes pist, z druhe strany ji stlacuji expandujici plyny, tlak ve spalovacim prostoru tedy sice narusta ovsem horke spaliny samozrejme expanduji az po shoreni - obdobne jako "viditelne" plameny taboraku (predpokladam ze burta sis nekdy opekal) slehajici vysoko nad horici polena, a ty expandujici plyny uz blafnout nemuzou, ty uz jen expanduji.. idealni je kdyz smes dohori (oxidacne se rozlozi) nekde kolem HU resp. tesne za ni
po zapaleni smesi uplne bez predstihu(extremni pripad) pobezi pist jednak dolu driv nez vubec staci neco expandovat, a tudiz se energie paliva nevyuzije z daleka tak efektivne, ale druhak a hlavne bude ta jeste nezapalena smes stlacena ve spalovacim prostoru na maximalni mozny tlak - coz je presne to co z ceho benzin s nizkym okt. cislem nebude vubec nadsenej..
naopak pri zapaleni smesi s prilis velkym predstihem, dojde sice k prohoreni smesi jeste pred HU, a spaliny budou expandovat z vetsi casti uz proti pistu ktery je bude pretlacovat a ucinnost tak pujde tam co premie porucika Hamacka, pujde do prdele,.. ovsem ke shoreni smesi dojde uz ve chvili kdy tlak jeste neni tak velky, takze to sice pojede blbe, ale bez "klepani"..
kladne podminky pro detonacni horeni nejsou kde co, ale jsou to tlak a teplota, bez ohledu na to jestli dojde k samozapalu nebo "jen" k prechodu z horeni do detonacniho horeni..
..a neni mi jasny co s tim ma co spolecneho snimac klepani, ktery sice kdyz uz zaznamena nepravidelnosti tak upravi predstih, ovsem samozrejme neposune ho jeste v tom konkretnim danem cyklu nybrz samozrejme az v cyklech nasledujicich.. obdobne jako s tou lambdou a vstrikem...
Naposledy editováno 25.05.2017 02:39:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Naposledy editováno 11.06.2017 22:53:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 3 | Dnes v 17:21 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |