nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Torino píše: ..a zrovna ty napises takovou blbost
nejak mi neni jasny co na tom nechapes a proc ti to prijde jako blbost - oktanove cislo urcuje odolnost proti samozapalu pri zvysujicim se tlaku a teplote - kdyz jde pist pri kompresi nahoru, zvysuje se tlak, tudiz i okamzity kompresni pomer, kdyz je pist v1/2 uvrati je pomer 2:1, a tak porad dale az dosahne uvadene hodnoty v horni uvrati, treba 11:1 atd..
pouzijes-li tedy benzin s nizsim okt. cislem (s nizsi odolnosti) nez na ktery je dany motor konstruovan - je pravdepodobnost ze pri stlaceni nad nejakou mez dojde k samozapalu (blafne to s rostouci teplotou tlakem), coz jde "vyresit" jedine posunutim predstihu smerem od horni uvrati dolu (tedy zvysenim predstihu) coz je to, co popisuje Vilem
druhou veci je pak uplne jina obava, ze vysokooktanove palivo muze prip. horet trosku pomaleji pri vyrazne nizsim tlaku a teplote, tedy nizsim komp. pomeru, jinych podminkach,.. nez na ktere je palivo urcene (nicmene rychlost horeni dvou typu benzinu, v oblastech pro ktere jsou urcene budou podobne, a vyrazny rozdil nebude ani pri tech odlisnych podminkach, viz prispevky vise + viz graf dole) takze kdyz presne naopak do motoru s nizkym kompresnim pomerem nalijes odolnejsi palivo, pak snad chapu smysl zvyseni predstihu nopak z duvodu obav o malou rychlost jeho horeni
rychlost horeni lze ale rozhodne lepe zvysit bohatsi smesi, pri pomeru kolem 13-13,5 (lambda cca 0,9) k zadnemu podpalovani cehokoliv rozhodne nedojde, nehlede na to ze to i lip pojede.. tohle je samozrejme mozny jen u starsich motoru s karburatorem a bez nutnosti plnit nejake normy - nicmene vezmeme-li to z druhe strany, do novy strikacky zas taky neni nutny lejt stovku jen z duvodu aby se nezanasel karburator (komory, ventily, trysky..) srackama ze ekosrackobenzinu, protoze tam ten karburator jaksi neni
cose tyka rychlosti a smesovaciho pomeru - vic z grafu (je to z Kocaba+Adamce Letadlove pohonne jednotky)
....kterej mi sem doprdele nevim proc nejde vlozit, takze zadny srani s tim, a odkaz je tady:
http://www.motorkari...il&gallery=13573
..jinak jeste doplnim ze rychlost 3000m/s fakt neni detonacni horeni, nybrz regulerni detonace.. a to uz docela slusna, takovou detonacku uz ma tak odhadem 30% dynamit (30%NG) s pocinem neceho otrejsiho, ..od 6000m/s uz chodi regulerni modeliny s kterejma muzes strilet zelezo (cFe=cca 5500m/s)..
detonacni horeni smesi benzin/vzduch bude radove nekde ve stovkach m/s
Naposledy editováno 24.05.2017 02:53:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | Dnes v 15:59 Mirekdoda |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |