Chčije a chčije a tak je čas se trochu zamyslet.Nejsu už nejmladší ale dědek taky ne.Vloni jsem si udělal papíry a zakoupil svojí první velkou motorku .Naposledy v 15. letech Jawa Mustang a pár jízd na 350-ce a MZ 150 načerno.To bylo za komančů.
Pak svatba,rekonstrukce domu,děti, kolotoč.
Nasedl jsem na moto a bez přípravy začal jezdit.Od září 2016 do teď asi 2000 km.Každou jízdu si užívám,ať už sám nebo ve skupince.2 moto akce .Ve Štěpánově požehnání motorek -bylo krásně a teď v Olomouci na letišti-zima a pršelo.Ale neva,taky pěkný.
No jde mi o to,kdy si budu moci říct,že už jsem motorkář,který se nebojí do zatáčky jet rychlejš jak traktor,zatáčku si najet tak abych nemusel v zatáčce brzdit nebo se nebát jí pořádně naklopit a sem tam si škrtnout plotnou o asfalt.Jasně že to chce čas a praxi,ale kdy to přišlo u vás ,pokud jste nad tím přemýšleli ? Kurzy bezpečné jízdy mě nějak neoslovily.Tam vidím samé SS , naháče a endura.Krizově brždění a manévry jsem dělal v motoškole .Slalomem bych projel každý druhý kužel,jelikož moto má přes 2 metry,tak nevím co by mi to mohlo dát.
Sem tam si škrtnu na kruháči ,ale to mě zamrazí v zádech a scvrkne přirození,ikdyž to čekám.Vracečky si najíždím jak s autobusem,zvlášť když někoho vezu.Třeba ty od Červené Vody směr na Jablonné nad Orlicí jsou ukázkové a krásné .A když jedu skoro krokem tak tam vidím v asfaltu vydřené díry a rýhy od stupaček těch ,co se už nebojí,nebo to přehnali a nechali tam kus sebe a motorky.Kolínko jezdit nemůžu a nechci,a ani na to nemám stroj.Jde mi jenom o takový ten známí pocit jistoty a bezpečí. Jak jste na tom vy ?
Naposledy editováno 27.04.2017 09:28:11
4 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Takže si jezdím svejch "předpisovejch" kilo (plusmínus) a držím se běžnýho provozu. Mě to tak vyhovuje, dokazovat si nic nepotřebuju
Yura píše: já jezdím tak, abych se nebál. Nevidím žádnej přínos (ani důvod) v tom, dřít stupny záměrně o asfalt. K čemu? Abych se pak s odřeninama chlubil na fóru? Nebo sem dával fotky orvaný gumy až k ráfku s debilním dotazem "jezdím správně?" To už sem tu taky párkrát viděl. Dvacetiletej pubík už dávno nejsem, a i kdybych to v zatáčkách drbal o zem sebevíc, tak na mě ženský serou. A pinďu mám tak akorát
Takže si jezdím svejch "předpisovejch" kilo (plusmínus) a držím se běžnýho provozu. Mě to tak vyhovuje, dokazovat si nic nepotřebuju
Svatá pravda a není co dodat
1 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Blbý je, že máš lokomotivu...ale co už
Yura píše: já jezdím tak, abych se nebál. Nevidím žádnej přínos (ani důvod) v tom, dřít stupny záměrně o asfalt. K čemu? Abych se pak s odřeninama chlubil na fóru? Nebo sem dával fotky orvaný gumy až k ráfku s debilním dotazem "jezdím správně?" To už sem tu taky párkrát viděl. Dvacetiletej pubík už dávno nejsem, a i kdybych to v zatáčkách drbal o zem sebevíc, tak na mě ženský serou. A pinďu mám tak akorát
Takže si jezdím svejch "předpisovejch" kilo (plusmínus) a držím se běžnýho provozu. Mě to tak vyhovuje, dokazovat si nic nepotřebuju
Jenom to obšlehnu od Yury a dodám,že sice nemám takovou almaru jako ty (nemyslím to zle),ale se Stromem jsem také měl strach a časem přišlo i to škrtání stupaček. Až si někdy říkám,jestli to trochu nepřeháním. Ale kolikrát se mě stane,že škrtnu,aniž by mě to připadalo nějak extra naklopený. Spíš mě to překvapí.
Ale důležitý je se pokaždý vrátit dát pusu manželce a klukům na pivě říct večer Ahoj....než aby rodina lítala po večerech po dědině a roznášela se slzama v očích parte do schránek...
No a k čemu se chci dostat. Až když se člověk zaměří na tyhle věci a má tu motorku perfektně zvládnutou v malých rychlostech v komplikovaných situacích, pak přijde ten zbytek sám mnohem rychleji. Taky sem kdysi jezdil na něčem takovém.
2 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
3 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Manévrování na místě mi jde,.Pomalá jízda taky.Ponaučen , že si musím vybírat místo na parkování podle toho jak pak odjedu .To jsem zastavil u obchodu kolmo ze silnice mezi auta z kopečka a na zemi štěrk a drť.Vždycky tak ,jak s autem. Ale jak pak vyjet ???Vedle auta , předemnou zeď , pod nohama kluziště !Doloval jsem ji asi 10 minut. Zabrat , cuknout , brzdu , vyrovnat balanc ,odplivnout .. a další 1 cm. Zpátečka na 300 kg by se hodila.
Nemám v úmyslu vymetat srazy a chlubit se ošoupanejma plotnama a taky se chci vracet domů za rodinou celej a v pohodě.Ikdyž kolikrát co potkám na silnici a kolikrát jsem už mohl být rozmázlej nebýt toho že přemýšlím za ostatní a domýšlím všechny scénáře než projedu křižovatkou...jako vidí mě ta baba co SMSkuje , pán ve Felicii co je rád že udrží volant a stolici ,a jede jednou za měsíc uvalit důchod do Kaufu ,,atd .
Takže dle všech rad a jak jsem mohl tušit ,tak jezdit a jezdit a ... jezdit .
Zatím dík . Budu čekat na počasí .Třeba se někde potkáme ,až mě budete předjíždět.
1 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Naposledy editováno 27.04.2017 11:30:23
2 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Jinak k tomu asfaltomrdání...jako asi všichni z naší generace, jsem taky začínal na fichtlovi, pak nějaké stopětasedmy, až jsem si v roce 1991 na MZ251 tak rozšlehal čumák, že jsem nechal v pangejtu ledvinu a slezinu. Ale to jsem byl mladej, divokej a hlavně bez zkušeností. Od té doby jsem vystřídal pár motorek, vesměs endur, až jsem nakonec koupil autobus VL1500LC. Okamžitě mi sedla a drhnul jsem plotnama každou druhou zatáčku. Ten pocit, že to drží jako přibité mě opustil někdy v roce 2009, kdy mě na vlhké silnici, v levotočivé zatáčce předběhlo zadní kolo a já jsem s tím praštil o zem. Nic zvláštního se nestalo ani mě, ani motorce, ale ta jistota za řidítkama byla rázem úplně v prdeli. Dlouho (řádově tisíce kilometrů) jsem potom jezdil jak posraný. Časem se to sice vrátilo do téměř původního stavu, takže dnes na Sněhurvě zase dokážu v zatáčkách vyrábět jiskérky, ale jenom do okamžiku, než začne být mokro. To se mozek ihned přepíná do safety módu a předjíždějí mě i zrzaví parchanti na skládačkách. Všechno je to o hlavě. Teď budeš pár tisíců chytat jistotu, kterou pak můžeš zase během vteřiny ztratit, ale už ti to alespoň do květáku naprogramuje takovou tu varovnou kontrolku. A byť mě někdy ta kontrolka fakt sere, tak nakonec vždycky jsem rád za to, že mi pomáhá vracet se domů ve zdraví.
Jo a že by ti motoškola v tomhle ohledu nic nedala, tak tomu nevěřím. Minimálně tě zbaví špatných návyků a ty jsou k hovnu úplně stejně, ať už jedeš na nějaké zmrzlině, nebo na cruiseru.
Takze ber to tak ze na okruh se stim asi nepodiva, na silnici se za nekoho kdo jezdi neopovesi aby ho kopiroval a neco se priucil. V terenu taky ne.
A sam si to vzit a mlatit stim nekde o asfalt aby se sam neco naucil, to se taky asi nestane.
Moc prostoru pro zlepseni tam neni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Na druhou stranu jsem někdy za sebe rád,že jsem si nevzal něco sportovnějšího.Jelikož někdy to chce provětrat pavouky a máš chuť to ohulit ,třeba předjet tři auta zaráz , nebo to rozjet co to dá .Ale naštěstí mě ta moje Magdaléna moc nedovolí , nebo já si nedovolím k ní a radši uberu a počkám až to přejde.Rovně umí rychle jezdit každej. No as tímhle se ty zatáčky fakt krouhat nedají , ikdybych hodně chtěl. Tak radši na pohodu. Občas ten adrenalin taky nezaškodí ,ale s rozumem.
No někdy je adrenalin se vůbec vrátit dom přes všechny nástrahy které po cestě potkám.
šlehator píše: SLEEPER> No as tímhle se ty zatáčky fakt krouhat nedají , ikdybych hodně chtěl.
Ale trochu to jit musi. Ja tuhle "trenoval" vtx1800, ano porad jsem skrtal stupacky a vyfuky, ale normalne jsem si daval dalsi motocykalisty na sportovnich nahacich.
Jasne, ze te stroj omezuje, ale to si musis umet poradit.
Kazdopadne je dulezity se domu vracet zdravej, ja uz letos na jipce lezel a taky jsem par veci prehodnotil.
Já teď prudké zatáčky a horší cesty jezdím hůř s Banditem 1200 než jsem jezdil s ER-5, je to prostě větší a těžší, dělané na rychlé cesty. A když jsem se potřeboval v kopci otočit o 180, navíc se spolujezdkyní, tak jsem byl zpocený i za ušima.
Jako prvni zkus jezdit plynule tak, aby te nepredjizdely auta. Na rovinkach to moc neprehanet.
Zatacku mit v hlave poresenou jeste pred tim, nez do ni vjedes (stopa, zarazenej kvalt, rychlost). Nejit na krev a nic si nedokazovat.
Me treba vyhovuje jizda "sviznej asfaltomrdal"
1 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Mě na to pomohla motodovolená v Rumunsku na deset dnů. Stejně jako ty jsem si nastudoval Bibli zatáčení a pak už se jenom každý den dovolené snažil dělat přesně to, co dělat mám. Ono když deset dnů po sobě nejedeš každý den něco okolo 300 km. tak do do té hlavy prostě dostaneš rychleji, než když si dáš nějakou projížďku každý druhý víkend. A vo tom to je.
Chce to prostě jenom trénovat a učit se a uvidíš, že za nějaký čas se budeš v každé zatáčce tlemit do helmy, jak ti to krásně jde samo.
A abych nezapomněl, kdo nepadá, jezdí pod své schopnosti...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
gugo píše: Nechci bejt zlej, ale pokud si zacal jezdit na tomhle a hodlas u toho zustat, tak u toho asfaltomrdani zustanes az do smrti.
Chtěl jsem napsat něco podobnýho, ale ty jsi to napsal kultivovaněji než bych sám zvládl, tak se k tomuto názoru jen připojím
3 reakcí na tento příspěvek Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Normálně si cestu a jízdu užívám a nikoho nezdržuju a vím že nejsem nejhorší.Auta ohrožujou spíš mě ,ale spíš tím ,jak jsou pomalá ,rozevlátá od kraje ke kraji a kolikrát nevypočítatelná.Spíš se dívám přímo na řidiče ,kdo auto řídí , než na značku a tip.Blondýna v SUV s tabletem v ruce ,to brzdím i na zelenou .
To víte,že kdybych mohl a šlo by to tak jezdím od puberty na krosce , s R1pyčo na okruhu nebo na cenduru po Evropě tam a zpět. Jenže to kuwa nešlo.Před pár roky jsem si koupil za 10 tis horáka kolo a samou radostí jezdil 25 km do práce a 25 km dom.A o nějaké motorce ,byť scootru 125 jsem si mohl nechat leda tak zdát.Naštěstí jsem neměl ani řidičák A.
Teď jsme nějaké peníze měli a řešili co s něma.Dovolená u moře letecky?Nebo Přistavíme o štok?Ne ,stavění a rekonstrukcí jsem se bavil posledních 15 let. Bazén ,saunu? Ne Koupíme si radost ! Motorky !A dovolená bude každej den ,když se někam pojede.Nějaké to vybavení a vystrojení a je po penězích , ale vím že v garáži na mě čeká věrná milenka,která mě odveze za hranice všedních dnů. ... a možná ještě dál
(tvl ja su tak vtipnej)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy přestanu být asfaltomrdal ?
Ty woe brzdi...to už zavání věrným druhem...tankem T-34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... | jidashek | 26 | 30.4.2024 v 11:56 Monty_78 |
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 32 | 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ |
Motocykl z USA s tachometrem pouze ... Yamaha XVS 950A Midnight Star | Versysák__ | 25 | 1.9.2023 v 11:00 b0b4n |
Pohon řemenem Yamaha XVS 950A Midnight Star | Janyk | 12 | 20.8.2023 v 08:41 Strider |
laděný vyfuk Yamaha XVS 950A Midnight Star | Ivar.Novis | 2 | 27.7.2023 v 11:00 1100Virago |