Téma: Regulátor dobíjení zmatek
18.4.2017 v 22:25
Potřebuji poradit s regulátorem na CBR 600F4. Tedy pokud je chyba v regulátoru. Nová baterie. Volnoběžné otáčky dobíjí 13.9- 14.3V. Hlavní světla 13.2V. Otáčky 5 tisíc vzestup na 13.8V. Přidám brzdu, sepne větrák pokles na 12.5V a chci přidat plyn, tak chcípne. Nastartuji na cvrnk a vše se opakuje. Vypnu - nastartuji a dobíjení klesá při spotřebičích na 12.5V. Regulátor je studený. Baterie má po 10 minutách takového provozu v klidu 13V. Tedy je dobíjená. Tak jsem zmaten z měření. Rada? Díky.
Pokud při zapnutých běžných spotřebičích klesá napětí na 12.5V, tak to rozhodně nedobíjí.
Možnosti:
1) altík
2) regulátor
3) problém po cestě od regulátoru do sítě
Na proměření altíku a regleru tu je někde dobrý návod. Taky je nějaký postup v manuálu na KLE500 (download zde na motorkářích), který by se asi dal také zobecnit.
Já měl ad 3) a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem natáhnul dráty přímo z regleru na baterku. Místní komunita klasicky se spoustou keců, ale poradila.
Naposledy editováno 19.04.2017 07:23:57
Možnosti:
1) altík
2) regulátor
3) problém po cestě od regulátoru do sítě
Na proměření altíku a regleru tu je někde dobrý návod. Taky je nějaký postup v manuálu na KLE500 (download zde na motorkářích), který by se asi dal také zobecnit.
Já měl ad 3) a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem natáhnul dráty přímo z regleru na baterku. Místní komunita klasicky se spoustou keců, ale poradila.
Naposledy editováno 19.04.2017 07:23:57
ti závidím. zrovna jsem si něčím podobným prošel. bylo to sice u auta,ale jako učebnicový příklad poslouží...
octavia 1,6mpi 2009. za studena 14v i se spotřebiči 13,5v. po zahřátí 12,4v se spotřebiči zdechla. celá tato situace trvala 10minut/než zdechla/
první úvaha - alternátor. vyměněn a ..... to samé,možná to za studena dávalo nějakou desetinku navíc. za tepla zdechlo...
druhá úvaha - akumulátor - tak též špatná úvaha.
po nastudování všech možných materiálů o nabíjení,proměření,kombinaci těchto měření jsem na to kápnul. na cestě mezi alternátoren a baterií byl "vyhřátý" drát a po uvedení do provozu /tedy kdy byl zatížen/ se jeho odpor zvětšoval až prostě soustava neunesla pokles napětí a klekla. Paradoxně to vždycky nastartovalo a zase chvíli dobíjelo. Kontrolka nabíjení zhasla vždycky. a taky důležitá věc: nestačilo tento drát jenom přemostit,musel být odpojen na obou koncích /na aku i na alt./ j.
octavia 1,6mpi 2009. za studena 14v i se spotřebiči 13,5v. po zahřátí 12,4v se spotřebiči zdechla. celá tato situace trvala 10minut/než zdechla/
první úvaha - alternátor. vyměněn a ..... to samé,možná to za studena dávalo nějakou desetinku navíc. za tepla zdechlo...
druhá úvaha - akumulátor - tak též špatná úvaha.
po nastudování všech možných materiálů o nabíjení,proměření,kombinaci těchto měření jsem na to kápnul. na cestě mezi alternátoren a baterií byl "vyhřátý" drát a po uvedení do provozu /tedy kdy byl zatížen/ se jeho odpor zvětšoval až prostě soustava neunesla pokles napětí a klekla. Paradoxně to vždycky nastartovalo a zase chvíli dobíjelo. Kontrolka nabíjení zhasla vždycky. a taky důležitá věc: nestačilo tento drát jenom přemostit,musel být odpojen na obou koncích /na aku i na alt./ j.
Vcelky divny ze ti chcipne na 12,5 V to by mela i strikacka jeste bez problemu jit.
Promer dle navodu , zjisti jak je natom dobijeni a v pripade ze je dobijeni OK, hledat nejakej prechodak/'svod jinde.
Pokud je to hodna a chova se to divne, vetsinou to je regler, ale je lepsi to promerit.
Promer dle navodu , zjisti jak je natom dobijeni a v pripade ze je dobijeni OK, hledat nejakej prechodak/'svod jinde.
Pokud je to hodna a chova se to divne, vetsinou to je regler, ale je lepsi to promerit.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení zmatek
Díky pánové za odpovědi. Večer proměřím altík a projdu konektory i kabeláž mezi reglerem a altíkem a baterií.
Výsledek napíšu.
B12> veľmi jednoduchý postup, choď krok za krom, určite prídeš na závadu:
http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html
http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html
Hele ja mel treba regulator, ktery dobijel normalne, dokud se neohral. Pak prestal. Ja nevedomky jezdil na baterku, a pak mi to vzdycky nekde kleklo. Tak sem to nejak uvedl do provozu, dobil baterku, chvili jezdil a zas. Tak merim dobijeni, dava normalne, Tak vymenim baterku, a za chvili sem zase nekde zustal. Tak to merim poradne, nastartujukoukam na merak ... a najednou slus, a po zahrati dobijet prestal. A bylo to jasny.
Jinak pises ze vyreseno, takze cajk.
Jinak pises ze vyreseno, takze cajk.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
| Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
|---|---|---|---|
| Kožená kombinéza - značky, poměr ce... Yamaha YZF 600R Thundercat, Suzuki GSX-R 400, Honda ... | malest | 24 | Včera v 14:47 FILODENDRON |
| Voľnobeh Hornet Honda CBR 600F | hycomat | 11 | 26.8.2025 v 11:09 hycomat |
| Úlomek Honda CBR 600F | Horis9725 | 3 | 21.8.2025 v 21:00 Frantacz |
| Radi ale nejede Honda CBR 600F | Coloris | 10 | 3.7.2025 v 14:18 ja1 |
| Mezikus mezi kryt řetězu a motor Honda CB 600F Hornet, Honda CBR 600F | Adámek774 | 4 | 15.6.2025 v 20:18 Adámek774 |

