Zatim premyslim o Honda cb500
Suzuki gs500
yamaha xj600
Diky za rady.
pokud pro tazatele je zábava cestování, potom chápu otázku ohledně spotřeby, holt každý nemá hned u sebe 150 tis na moto a 30 tis na dovolenou, ale i tak se nechce vzdát svého snu cestovat, tak zkouší sehnat levnou motorku s rozumnou spotřebou, která mu to umožní
1 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
(reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
vybouřená_mrkev píše: To je zajímavá otázka. Obávám se ale, že přednosti této 13 let staré otlučené katastrofálně žravé vrány nedokážu vysvětlit někomu, pro koho je u motorky důležitá spotřeba a ušetřené peníze
Jo, to se blbě vysvětluje... Zkusil jsem to u skoro 25let starého Civica bez ABS, klimy a posilovače řízení... Málokdo pochopil, že to je prostě zábava tu motokáru řídit...
Spotřeba je fakt to poslední, u staré moto spíš servis...
1 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
A jak tu někdo psal, že si za ušetřený benzín na výletě může dopřát oběd, to je akorát tak příjemný bonus. Prostě buď ty peníze mám a nebo ne. Ale opět, mluvím o porovnávání spotřeby 4-6l/100, což myslím, že je tak nějak v normě.
Rozdíl 4 vs 6l/100 dělá orientačně asi 600 Kč na 1000 km a to se myslím i při cestování po Evropě ztratí, protože pokud někdo řeší extra 600 za benzín, tak co všechno ostatní?
Ale jinak s tou spotrebou...na to se vyser, vsechny tyhle vrany budou zrat podobne. Spis abys mel stesti na kus.
A jinak, stejne nebudes chtit jezdit na klobouka vecne, pokud te motorka chytne za koule
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
Radmenza píše: Rozdíl 4 vs 6l/100 dělá orientačně asi 600 Kč na 1000 km a to se myslím i při cestování po Evropě ztratí, protože pokud někdo řeší extra 600 za benzín, tak co všechno ostatní?
Napsal si to dobre politicky Co kdyz nekdo tech 1000km za sezonu najede 20x? (12000) ... Rozdil 4 vs 6 dela o polovinu vetsi najezd za stejny prachy (1500km vs 1000km). To de ne?
e: Bavime se o cestovani.
Naposledy editováno 21.04.2017 18:31:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
Koudy01 píše: Napsal si to dobre politicky Co kdyz nekdo tech 1000km za sezonu najede 20x? (12000) ... Rozdil 4 vs 6 dela o polovinu vetsi najezd za stejny prachy (1500km vs 1000km). To de ne?
e: Bavime se o cestovani.
Smarja boha, ale pokud budes smyslet v tomdle duchu, dostanes se do absurdnich uvah s mopedem jak tu jiz padlo. Nebo pripadne kolem, kde na trochu vzduchu, vody z potoka a jablek ze stromu podel silnice si schopny ujed neuveritelne vzdalenosti takrka za 0Kc.
Ma proste pravdu, ze rozumnej pristup je vybrat si motorku co mi sedne. A podivat se jestli zere tak nejak kolem prumeru.
(reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
S tim rozumnym pristupem a Radmenzou souhlasim. Jen proste 4 vs 6 neni to stejny, na coz sem zareagoval a chapu a zastavam se lidi, co to resi. Ja si treba motorku podle spotreby nevybiral. Ale jak rikam, chapu, ze existuje nekdo, kdo ma spotrebu jako prvni kriterium.
(reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
Koudy01 píše: Twister> Ty to zenes do absurdnich uvah. 4-4.5/100 neni absurdni. Za tolik se da jezdit se spoustou motorek normalnim cestovnim tempem. Nikde sem nepsal nic o nizsi spotrebe nez tohle. Naopak od vas tu ctu extremy.
S tim rozumnym pristupem a Radmenzou souhlasim. Jen proste 4 vs 6 neni to stejny, na coz sem zareagoval a chapu a zastavam se lidi, co to resi. Ja si treba motorku podle spotreby nevybiral. Ale jak rikam, chapu, ze existuje nekdo, kdo ma spotrebu jako prvni kriterium.
4 plus 6 je 10. Deleno dvema je 5. Takze prumer je 5. Pokud nekdo resi rozdil 30Kc na 100km od nominalu motorka pro nej neni vhodny konicek. Je to stejna blbost jako kdyz se tady nejmenovanej clovek snazi postavit vrtulnik z fosen a vodovodnich trubek protoze poradny je moc drahy. Stejne tak pokud se odprostime od prvku zabavy, a nekdo hleda co nejekonomictejsi dopravni prostredek pak je to autostop pripadne MHD a ne motorka...
1 reakcí na tento příspěvek Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
Pak existuje dalsi skupina lidi, kteri chteji jezdit na motorce, ale resi spotrebu, coz je odlisny pristup jak u "motorkaru". Lidem teto skupiny rikejme treba "jezdici".
Mame tedy dva ruzne pristupy a nelze jednoznacne rict, ze jeden z nich je spatnej a jeden dobrej. Proste sou paralelne dva ruzny a tak to je.
Proc motorkari jezdicum vnuciji svuj pristup a sou presvedceni o tom, ze nemuze soubezne existovat pristup jinej, kterej je pro jezdice stejne spravnej jako pro motorkare ten jejich?
Pokud nekdo resi rozdil 30Kc na 100km od nominalu motorka pro nej neni vhodny konicek.
Proc? Protoze patris do skupiny "motorkaru". Ale stejny konicek se da vykonavat podle ruznych kriterii.
Stejne tak pokud se odprostime od prvku zabavy, a nekdo hleda co nejekonomictejsi dopravni prostredek pak je to autostop pripadne MHD a ne motorka...
Zakladatel ale nechce nejekonomictejsi prostredek. On chce motorku. Motorku, ktera zere do 4,5 litru.
Vlakno nejmenovaneho cloveka sem sledoval a to byla opravdu blbost. K tomuhle bych to ale neprirovnaval.
4 plus 6 je 10, deleno 2 je 5. Takze prumer je 5. Ale 6 je 1,5 x 4...
Naposledy editováno 22.04.2017 23:58:12
(reakce na) Prvni motorka ktera bude malo žrát a cena tak do 50-60 tisic
Koudy01 píše: Existuje nejaka vseobecne uznava pravda a ta rika, ze se u motorky neresi spotreba. Tuto pravdu uznava urcita skupina lidi, rikejme jim treba "motorkari".
Pak existuje dalsi skupina lidi, kteri chteji jezdit na motorce, ale resi spotrebu, coz je odlisny pristup jak u "motorkaru". Lidem teto skupiny rikejme treba "jezdici".
Mame tedy dva ruzne pristupy a nelze jednoznacne rict, ze jeden z nich je spatnej a jeden dobrej. Proste sou paralelne dva ruzny a tak to je.
Proc motorkari jezdicum vnuciji svuj pristup a sou presvedceni o tom, ze nemuze soubezne existovat pristup jinej, kterej je pro jezdice stejne spravnej jako pro motorkare ten jejich?
Zakladatel ale nechce nejekonomictejsi prostredek. On chce motorku. Motorku, ktera zere do 4,5 litru.
Vlakno nejmenovaneho cloveka sem sledoval a to byla opravdu blbost. K tomuhle bych to ale neprirovnaval.
4 plus 6 je 10, deleno 2 je 5. Takze prumer je 5. Ale 6 je 1,5 x 4...
je to blbost. Protoze ten rozdil jednoho litru ve spotrebe snadno smazne kopcovity teren, tezsi jezdec, nalozena motorka nebo sportovni jizda. Jo kdyby slo o rozdil 5 vs 10 jako u auta. Tak to chapu stejny problem sem kdysi resil. Tam to ma opodstatneni. Ale kdybych mel auto co zralo 7, tak bych se z vysoka vysral abych prodal sportaka a koupil neco co zere o litr min...
Jinak ja to beru. Jsou lidi pro ktere je spotreba na prvnim miste. Nejaky pohodli apod. Je jim u prdele. Treba u sluzebnich aut rozvazecu pizzy to chapu... Ale vybirat sportovni nastroj pro svuj konicek, do kteryho hodlam vrazit x desitek tisic na porizovacich nakladech a servisu. A resit pak jako hlavni parametr jestli usetrim 2 litry rocne na benzinu je proste streleny. Byt ne nerealny, jak rikas...
mám CB pět let a naprostá spokojenost. Loňská cesta Bělorusko, Estonsko bez problému, jen dva poznatky: na nahatý verzi to prostě fouká, což mě při delších přejezdech už štvalo. 700km v kuse šlo, ale rekord 1050km už zadek nedával. Sedlo není tak pohodlné jako třeba u Bandita, ale záleží na denní porci km. Cestování teda zvládá, řekněme obstojně. Jinak celkem klame tělem. Vypadá velká, ale jakmile ji dostaneš do ruky, je to vyloženě hračka.
Spotřeba je zásadní! U mě ne z hlediska peněz, ale kvůli "akčnímu rádiusu". Příklad: CB má nádrž na 18l. Při rychlosti do 130kmph je spotřeba 5l/100km, dojezd teoreticky 360km. Při rychlosti nad 140kmph je to ale už cca 6.5l/100km, což snižuje dojezd o zhruba 80km. Rezerva je 2.5l, což je max 50km. A v této vzdálenosti pumpa být nemusí. Je dobré s tím počítat a poctivě plánovat.
GS500 koupila sousedka s vylítanym motorem, oprava randál, vzducháč má prostě větší šanci se přidřít, motorka fakt malá
ER500 má soused a v pohodě, řekl bych srovnatelné s CB
XJ600 je 4vál. Je to nezanedbatelný rozdíl
E: písmena
Naposledy editováno 26.04.2017 11:36:37
Ale co ti poradím je - jestli hledíš na spotřebu jako finanční položku, tak být tebou, tak do toho moc nejdu a jezdím vlakem - a to díky servisu a údržbě ( dneska na STK jsme to řešily a ta údržba je srovnatelná až vyšší než u auta ) - schválně kdo každý rok dodržuje předepsanou údržbu - třeba hadice ( brzdové, palivové apod.). Mě ta gs500 na údržbě bez motoru (ventily a karbec ) a bez řetězovky stojí už 12k ( pneu, brzdy, hadice, filtry, olej) a to nejsem zdaleka u konce a vše si dělám sám - v suzuce podle cen náhradních dílů by to bylo min. 25 tisíc ( za cenu jejich brzd. destiček mám dvoje sportovní feroda ).. Dá se to ořezat lehce pod těch 10k ale šetřit na takových věcech... takže už nemá smysl řešit to, že za rok dám do benzínu o 5 tisíc víc ( při nájezdu 15k ročně)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |