globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zkušenosti Aprilia Leonardo -motor Rotax: take it or leave it?
5.4.2017 v 23:45
Taková anketa a story zároveň: po výborných zkušenostech s Aprilií Scarabeo 150, která mi před léty sloužila jako náhrada auta i moto jsem si po stále trvajícím období seriózních cestovních motorek pořídil před dvěma lety Leonarda. Vybíral jsem jej na dálku a city: chtěl jsem původně od jednoho z nejmenovaných tahačů ojetin z Itálie vzít dvoutaktního Pantheona, ale po obhlídnutí rodinými zástupci mi tito sdělili, že z toho přehršle, co tam prodejce má, je v nejlepším stavu pěkný stříbrný Leonardo. Po poměrně rychlé diskuzi a vyzkoušení, že to jede, jsem na dálku přistoupil na poslání PPL (cca 1.500 Kč). Na dovozové STK chtěli pro italský dálniční expres (125ky na dálnici údajně nesmějí / tehdy koncem tisíciletí nesměly) samozřejmě výpis z Dekry (dobrý byznys), pak při nakoupení spotřebního materiálu jako dražší bezúdržbovka, apod. vyšlo najevo, že u motoru s údajnými 11t km visí jeden výfukový ventil. OK, říkám si, tak chvíli mi to bude sloužit, dokoupíme origo ventil/vahadlo a když už je motor rozpůlený a jinak spíše nedobitý, zkusíme zainvestovat, ať to slouží. Jinak měl skútr odmontovaný klaxon, chyběl sytič i termostat, mebránu jsem taky dával novou. Prodejce nadálku chvíli remcal, že můj mechnaik je pako, apod. , ale pak to uznal a poslal mi 3t Kč na dorovnání. Při přebírce u mechanika mi připadne, že zadní brzdová páčka je mírně ohnutá, tak se ptám, co se stalo, no a prej že mu spadnul. Říkám si OK, to je blbina, skútr je hotový, zaservisován, tak mi pak vyměníte tu páčku, že jo? První km v pohodě, lítá to lépe než Scarabeo a zaparkuji i doma kolmo mezi auta. Přesně, co jsem potřeboval! Jenže...skočil jsem se do bytu napít a po návratu vedle přepínače světel v plasti díra jako do Dolly Buster po návratu z Afgánistánu, nějak jsem si nevšim, při přebírce a třeba vandal -za první 2 min, co jsem si odskočil? OK, volám mechanikovi a že to prý tenhle díl dělá, že takhle "sám od sebe" praskává. No nic, mechanik se pak jal shánět ten díl (pak sehnal jinou barvu a chtěl mi zaplatit jen půlku a brzdovou páčku sehnal z 250ky, která má jinou), takže si řídám: klííídek frajere, buď rád, že ti to jezdí, přeci jsi chtěl stroj "technicky v pořádku", jak se taky inzerovává. Stříh... po roce a parkování kolmo mezi autama (ve svahu) mi volá PČR, že nějaká madam mi to přilehla oktávkou přes obrubník a že abych radši přijel, že neví, co napsat do hlášeni o nehodě. Baba fajn, kluci taky, i poznámky kolegů měšťáků, že na 2h stání stávám často celý den, vyzněly do prázdna. Já teda nevim: pokud mám náběhový trojuhelník zálivového stání a tam se auto nevejde a skútr jo, tak i při obsazení 5 vyznačených stání jde de facto o parking i mimo komunikaci a nemusel bych býti popotahován, že jo? Naštěstí se právničinou obírám je zhruba třetinou pracovního času, takže si říkám: radši nepřepínej, nemluv, usmívej se, buď rád. Nakonec tedy úředníky popotahován ne, ale osudem ve formě služební oktávie ano. Výsledek akce paní řidičky: šrám na chromovaném krytu výfuku a další asi dva plus dva na kryty variátoru a bočním plastu. Skoro neviditelné, ale pojištovák to hodnotí jako totálku. Šrám sem, šrám tam, aspoň bude na servis, říkal jsem si tehdy. Doma měl žena sprdla, proč prej jsem jim neřekl, že jsou i malé trhliny na sedle a ta díra u ovladačů, že by to pojistka uročitě sfouklad... Ale jak říkám, právničinou se živím jen část pracovního dne a i to mi bohatě stačí. No a pak po první výměně oleje a dalších najetých asi 300km /celkem 1.500km od počátku aktivního vlastnictví) a druhém přezimování jsem minulý týden absolvoval STK, pravda, s asi 10 denním zpožděním. Ale OK, byl tak vedle mne týpek, co na zánovním PCXku dostal jen STK na měsíc, měl v háji vzorek zadní pneu. Docela mimoň, řekl bych. (Jenže chlapče, pýcha přechází pád, měl jsem si důrazně říct tehdy). Na a díky frontě a toku pátečního času jsem si spíš neplánovaně dal 75 km do práce, kam jinak jezdím na velké mašině, busem nebo nejčastěji autem. Nehnal jsem to fest, je tam Mallossi a tak jsem plynem spíš vrtěl mezi tachometrovými 80-/90, 95, max. chvilkami i 105km/h. Nádhera, za necelé 3l benzinu v práci bez komplikací, i páteční dálková studia v kampusu mi dneska nevadí, parkuji přece se SKÚTREM, takže se vejdu, že jo? No a nazpátek se u milého stroje opět v tachometrových cca 95-100km/h a stylovém zalehnutí, které i u stálého provozu na 100oktanové prémiovky velmi pomáhá, mi těsně před SOS dálničním odpočívadle motor Rotax 154 začíhá zhasínat až do ticha. Zkusil jsem tomu dát minutu klidu, pak to natočil, ale nad volnoběh to bylo polomrtvé. Jo a pak jsem si vzpomněl, že 2minuty předtím malinko vystoupala ručička chladicí kapaliny. Málo, ale trochu. Přisuzoval jsem to větru v zádech a schování za kamionem cestou z kopce, taky proč by skútr měl blbnout, ne? (Ne, vlastně jsem si říkal, že se mi už dlouho nic nepostralo -ale to mně napadá poměrně často, mám fatalistické chvilky párkrát denně).Pak jsem ješte zjistit, že vypadla zpuchřelá a již slepovaná hadice od filtru ke karboši, takže taky to mohlo jen mít chudou směs. No ale jet dál to jaksi nešlo, nebyla vůle pokoušet osud na páteční D46 a čekat na slisování nějakým nákladním polákem na redbulu (kéž by to pili, nezdá se...). Odpočívadlo skrývalo relativní odstup od dálence, hned za ním byl plot /asi aby nikdo normální nemohl z bryndy normálně utéct. Na protějším kopci lítali padáčkáři, páteční odpo jak ze žurnálu. Využil jsem možnosti vyzkoušet SOS dálniční telefon, což tedy musím říct, že už jen při nepatrném větru, co byl, se nedá prakticky nic slyšet. Mluvíte na taková žábra a reprák je potichu. No, nakonec jsme se s kýmsi tajným pochopili a po dvojitém přepnutí až na asistenci a hovor s jeho zástupcem, ten mi pak volal zas na mobil a to už jsem slyšel úplné h..... Pak mi přišla SMS, že jedou pro mně, 50km je odtah i na to moje základní povinné ručení gratis. Akurát, domů to má být zcela náhodou nějak lehce přes 40:) Díky bohu: synkovi první metry na šlapacím kole už nestihnu, ale dorazím domu jen s hodinu a půl zpožděním, což ještě není taková trága. Tak jsem se nechal vysadit před motodílnou mého fejvrit mechanika a gudbaj,odtahovko. Mechanik má před svatbou a další čekatele na servis bude, i tak přes stálou práci, brát až někdy o prázdninách. Tak jsem skútra zamkl, dal mu řetěz a popřál mu krásný život na parkoviští, málo slunce a deště a že si pro něj nějak po víkendu přijdu. No a teď milý skútr vrní startérem a nenaskočí. Tím pádem je podezření na zaseklou vodní pumpu (mechanikova verze po zkušenosti s obdobným nešvarem u jednoho Scarabea), možná i znova mebrána v karbeci, opět vršek kolem výfukového ventilu nebo...??? A teď mi někdo soudný povězte, zda za daných osudových indicií se mám pokoušet zjistit příčinu, stroj prodat s čerstvou STK na díly, nechat rozebrat nebo si najít nějakou hezkou větev, třeba... podnikavější jedinec by si asi vzal helmu, rukavice a lékárničku a třeba zinscenoval jakoby krádež, že? Ale já fakt nevím, prošel jsem se teď večer od toho krámu a mám na něj pifku, že bych ho nejradši po holywoodsku poslal z nějaké červené skály mazi vraky Fordů T, apod. No ne, mám snad řešit opravu? Sorry za dlouhý text, ale to je jaksi kontextuální, jinak by páter Knox jaksi nemal dost indicí.
Anketa: take it or leave it?
aneb vždy hleď na život z lepší stránky a cáluj
100%
3
ceny ND jsouceny ND, třeba má někdo jiný druh neštěstí
0%
0
úlevná likvidace
0%
0

zkušenosti Aprilia Leonardo -motor Rotax: take it or leave it?

6.4.2017 v 01:02 | Nahoru | #1
jestli toho zmetka nesnášíš zbav se ho
mam doma leonardo 150 i 300 a nechám si oba , 150je fajn kolem baráku a občas nákup atd. a jezdí za pár kaček , na 300 se dá už popojet kousek dál i ve dvou , je mu to jedno , maže si to pořád 100-110 , oba mají slušný místo pod sedlem plus kufry , odvezou toho dost , dá se říct , že se všude i vejdou , do obou bylo po koupi investováno , na 300 udělanej komplet motor ,

pokud by jeden zakokrhal , asi bych to rozhodil a vidělo by se , mě leonarda vyhovujou

zkušenosti Aprilia Leonardo -motor Rotax: take it or leave it?

6.4.2017 v 01:30 | Nahoru | #2
Nu, jen samotná nová hadice sání je >2t Kč, pumpa pak taky.... kouknout se na opravu musím někdo od fochu -ideálně někdo, kdo slovo rotax už četl na karteru před očima a ví, co kde číhá. Dokoupit jeté vnitřnosti se mi moc nechce,když už se jednou dovnitř začlo dávat nové kvalitní zboží, tak má efekt to držet takhle celé, myslím si.

zkušenosti Aprilia Leonardo -motor Rotax: take it or leave it?

6.4.2017 v 05:15 | Nahoru | #3
Podle mě by ses měl na všechno vyprdnout a začít psát. Tvůj sloh je geniální, celé jsem to přečet jedním dechem a ještě se dobře pobavil (i když ty trable samozřejmě nepřeju)

zkušenosti Aprilia Leonardo -motor Rotax: take it or leave it?

6.4.2017 v 08:18 | Nahoru | #4
oprav to, ale jen tak trochu.....aby se to zas za chvilku vysralo. Abys sem pak mohl napsat. Dobre se to cetlo a bylo to zabavne
Edit: predpokladam, ze vodu v chladici jsi kontroloval...jestli se nekam neteleportovala

Naposledy editováno 06.04.2017 08:21:21

zkušenosti Aprilia Leonardo -motor Rotax: take it or leave it?

6.4.2017 v 13:30 | Nahoru | #5
Díky, zatím jsem pod sukně k expanzce nelezl, až najdu chuť udělat předprůzkum a odvezu skútr někam do podstřeší. Spš mne děší, že podle info z webu se právě pozice čerpadla měnila a novější Scarabea (stále s Rotaxem) ho už mají šikovněji bokem. Tady je někde ve spodní přední části, nic pro rychloamatérské kutění.

zkušenosti Aprilia Leonardo -motor Rotax: take it or leave it?

29.6.2017 v 17:54 | Nahoru | #6
Update: mechanik po odstrojení krytů u karbce konstatoval, že pouze něco nesedí v tlakových poměrech benzinových a ovzdušňovacích hadiček či že prostě tarnsfer paliva má nejaké proublémy -skutr mu do dolití paliva (z 1/4 na 1/2) blafnul a povozil jej kolem bloku - razdva. Super. Tak jsem si chvíli zas několik desítek km pojezdil i já, ale pak mi opět při dotankování na zcela plnou "z ničeho nic" nejde startovat. A po pár dnech odstání, resp. několikaminutovém startování to zas chodí /jezdí. A pak si troufnu jezdit ráno, v noci k vlaku...a pak to zas blbne, 3x mi to zas při cca 1/3 nádrže odmítá dodávat palivo a stojím u krajnice, a to za tmy :((((( Takže buď palivová pumpa, nebo třeba bordel z prolévání 100oktanů nevyčištěnou nádrží? Těžko říct -tragédie to není, ale opět je třeba dát někomu s DIČem na motoservis. Stroji věřím asi jako nevlastnímu bráchovi, co je zrovna první den z pasťáku, když ve vedlejší ulici houká policejní siréna a brácha mě prosí, ať si s ním vyměním svoji starou mikinu za jeho novou:).
Tož tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia Leonardo 125 po brzdění mot... Aprilia Leonardo 150 Tomek1 4 31.5.2021 v 19:09 callowsick
Aprilia leonardo 150, tazko toci st... Aprilia Leonardo 150 Timo150 4 24.5.2019 v 15:06 8314
Aprilia Leonardo 125 - Motor chcipe Aprilia Leonardo 125, Aprilia Leonardo 150 Mysak01 8 27.9.2016 v 11:16 BladeRider
Aprília Leonardo nejde benzín Aprilia Leonardo 150 Nicolaserik 6 15.8.2016 v 14:07 Libowi
po natankovani nemuzu nastartovat Aprilia Leonardo 150 Schwejdy 11 14.7.2016 v 14:11 Schwejdy


TOPlist