Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.
Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.
Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.
Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.
Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.
Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.
Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.
Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.
... OM
Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
Nevím teda kde jezdíš ty,ale když někam vyjedu tak supersporty a superbiky potkávám úplně normálně a nikdo se tomu nediví.
Samozřejmě,že to není pohodlný jak choper nebo klasickej cesťák,ale to už záleží na každým.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
Mít R6 (jeden z nejlepších supersportů), tak také asi takhle budu reagovat
Samozřejmě nemáš pravdu R6 není primárně uršena pro cestování, to ale neznamená, že se s tím nedá jet dálka. Je to o sebeobětování jezdce, jaké nepohodlí snese.
Rozhodně mých 20 tis.km za sezonu mím najetých po celé Evropě a skutečně supersporty potkávám. Ale velká většina těchto motorkářů pochází z blízkého okolí (200-300 km). Vím o čem mluvím protože s nimi mluvím. S R6 jsou určitě Alpy zážitkem, ale asi bych ji tam dovezl na vozíku. Také vám určitě, že bych si na cestování supersport nikdy nepořídil, také bych ji nedoporučil jako první motorku.
Jinak opravdu si nenárokuji patent na rozum a nebráním se i jiným názorům.
... OM
Naposledy editováno 20.02.2008 22:09:40