globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak očistit alternátor od původního laku?
12.3.2017 v 14:03
Ahoj, poradil by mi někdo jak očistit původní lak co byl pod vinutím z alternátoru?
Většinu jsem oškrábal ale pořád to není všechno...
Zkoušel jsem benzín, ředidla 6000 a 6005 a nic z toho se nezdá že by něco dělalo.
Co jiného ještě zkusit? Otryskat suchým ledem?





Mám na to vpodstatě docela dost času, připravuju si jeden alternátor do zásoby, navíjet ho budu dle tohoto návodu, pokud by k tomu měl někdo nějaké další postřehy budu za ně rád, rozhoduji se mezi těmito dráty: 2 vrstvy laku, 1,.20mm^2 nebo 1 vrstva laku, 1.25mm^2 a jako barvu jsem vybral Alkyton .

A než někdo řekne "kup si originální alternátor od Hondy" - Honda ukončila výrobu a skladem už nikde není (jedině že by pasoval z VTECu, ten má obj.č. 31120-MCW-D03 přičemž ten z Fi má obj.č. 31120-MBG-D01).

1 reakcí na tento příspěvek Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 14:10 | Nahoru | #1
Já bych to nechal projít plamenem až budete na zahradě grilovat

(reakce na) Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 14:19 | Nahoru | #2

Gahan37 píše: Já bych to nechal projít plamenem až budete na zahradě grilovat

plamen v podobě malého hořáku jsem taky zkoušel bez nějakého pořádného výsledku, a nechci to zase moc přehřát

1 reakcí na tento příspěvek Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 16:12 | Nahoru | #3
Neboj se, dej do ohně, pořádně rozpálit a potom drátkartáč. Je to jenom železo, nic se s tím nestane.

(reakce na) Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 16:23 | Nahoru | #4

jeescz píše: Neboj se, dej do ohně, pořádně rozpálit a potom drátkartáč. Je to jenom železo, nic se s tím nestane.

osobní zkušenost? Nerad bych ty plechy poničil

1 reakcí na tento příspěvek Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 17:11 | Nahoru | #5
Do ohně? LOL, ste vidláci? Zkuste si to, krásně se vám ty transformátorovy plechy teplem vykroutěj.... Ten lak sundej buď mechanicky (dráťák, balotina), nebo chemicky - barvožrout, louh, atd...

(reakce na) Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 17:14 | Nahoru | #6

crowack píše: Do ohně? LOL, ste vidláci? Zkuste si to, krásně se vám ty transformátorovy plechy teplem vykroutěj.... Ten lak sundej buď mechanicky (dráťák, balotina), nebo chemicky - barvožrout, louh, atd...

mně to hození do ohně přišlo právě jako nesmysl abych to nezkroutil nejradši bych to z toho dostal chemicky, zkusím sehnat barvožrouta nebo louh...

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 17:20 | Nahoru | #7
Zkus horkovzdusnou pistoly zahřát a seš krabat , nebo zkus barvozrouta , natres necháš pusobit a poté oskrabes , s tím grilem bych to určitě nedelal , co se může stát když to hodně nahrejes ? Preci to zakalis , ani to moc nemusíš chladit stačí na vzduchu , pak třeba budes do něj při montáži ťuknout a praskne ti , to zato nestojí , je to mnohohrane , takže se ten lak z toho odstraňuje špatně , kdyžtak se obratit na firmu , která např.piskuje , neno podobně odstranuje barvy z kovu, hodně štěstí.

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 17:22 | Nahoru | #8





Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 17:24 | Nahoru | #9
Sorry.

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 20:40 | Nahoru | #10
Louh zdá se rozpouští, nechám to přes noc a uvidím

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 20:42 | Nahoru | #11




Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 22:10 | Nahoru | #12
Hm, s louhem a barvožroutama bych byl hodně opatrnej, navzlíná to mezi plechy a odtud to už nedostane ani svěcená.. Bude to vzlínat zpátky do novýho laku a to bude průser...

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 22:16 | Nahoru | #13
Bych napsal Kelawovi když to už motal tak i sundaval starý vrstvy....ale ta fotka jak rožní altík jak špekáček by taky mohla vejít do dějin fóra

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 22:20 | Nahoru | #14
Nechám to pak pořádně vymáchat a vysušit ;) A Kelawovi bych napsal, ale tady na motorkářích už nebyl dlouho (ICQ co tu má nefunguje) a jinej kontakt na něj neznám

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 22:46 | Nahoru | #15
Drát použij se 2 vrstvama laku lepší mech.odolnost proti prodření izolace.
Plechy v el.mag.strojích používají izolaci mezi sebou záleží na výrobci plechů jakou použije technologii, při odstranování izolace ohřát ale nevypalovat.
Je spousta materiálů které se používají na izolaci Cu drátů mají různou odolnost.
Co udělají moderní aditiva a oleje a teplo s izolací?????tak trochu lotérie.

Naposledy editováno 12.03.2017 23:00:55

Jak očistit alternátor od původního laku?

12.3.2017 v 23:48 | Nahoru | #16
Nejradši bych na izolaci celého alternátoru použil nějakej tekutej epoxid co by zatekl uplně všude mezi všechna vinutí (autor původního návodu používal epoxidovou plastelínu) nemůžu ale najít žádnej co by měl dostačující tepelnou odolnost. Drát použiju s dvojitou vrstvou laku, zkusím sehnat 1,25mm^2 v této variantě, to by byl ideál...

Jak očistit alternátor od původního laku?

13.3.2017 v 01:15 | Nahoru | #17
Nevím, zda tady někdy někdo navíjel motor či alternátor, nebo rotor ať už motoru, nebo alternátoru. Sranda to ale zrovna moc není a to hned ze dvou důvodů: váha vinutí, a pak jeho odstředivé síly při rotaci. Je zapotřebí dodržet pár důležitých věcí: správně očištěný segment transformátorových plechů. Do ohně určitě nevkládat, do louhu také ne! Opravdu se dostane úplně všude a dříve či později zničí celý plech. Musí se to prostě odstranit mechanicky, opatrně a pracně pilníčkem. Nepřehánět to, aby tam nějaká vrstvička zůstala! Před motáním je potřeba míti transformátorový papír, který se nastříhá tak, aby ležel uvnitř segmentů, na které se budou cívky navíjet. Je potřeba znát správný průměr drátu, správný počet otáček a správné zapojení cívek - pořadí. U každého zařízení to bývá jiné. Kromě drátu je zapotřebí si sehnat epoxydový vypalovací lak - transformátorový klih. Vinutí drátu musí být přesné, pevné a správně utažené. Po té, co je celý rotor navinut, je potřeba jej ponořit celý alespoň na 20 minut do transformátorového klihu, aby se dostal do všech závitů. Pak se vloží nejlépe do trouby na 80 st. celsia cca po dobu asi tak jedné hodiny. Po té se vyjme a nechá se vychladnout. Pokud se vše povede, může se přistoupit k montáži. Teprve však až po té, co se zbavíme laku z míst, kde ho nechceme - třeba hřídelky. Očistíme opatrně i místa na obvodu rotoru od přebývajícího laku. Je potřeba si totiž uvědomit, že odstředivá síla točícího se rotoru a na něm navinutého drátu je obrovská a pokud se drát řádně neslepí, neudrží se potom na cívkách a drát se dostane mezi rotor a stator. To je pro drát pochopitelně konečná. Navíc jsou tam obrovské síly, které mohou docela nadělat paseku, pokud je rotor silně nevyvážený. K tomu může dojít hlavně tím, že nedůsledně utahujeme závity a tak se může stát, že na nějaké sadě cívek bude více drátu, zatím co na jiných drátu méně. Drát se proto také musí řádně slepit, aby cívky držely svůj tvar a své místo i za předpokladu velmi vysokých otáček a tudíž i odstředivých sil, které na ně působí. Vinutí zdar...

Naposledy editováno 30.06.2021 00:12:59

1 reakcí na tento příspěvek Jak očistit alternátor od původního laku?

13.3.2017 v 01:36 | Nahoru | #18
No nechci ti do toho kecat, ale mluvíme tu celou dobu o statoru, rotor je permanentní magnet a ten teda nevím jak bych navíjel v originálním vinutí žádný papír nebyl, pouze lak...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak očistit alternátor od původního laku?

15.3.2017 v 22:40 | Nahoru | #19
Midnightmare>
Ještě k vinutí v odkazu na hondí fórum vinutí se nepájí ale sváří, pokud je vinutí rotor kterej točí velké otáčky tak se vyvažuje a vinutí zajištuje proti roztržení
odstředivou silou. Pokud chceš vinutí zalakovat je dobré ho předehřát lak lépe zateče do vinutí, lakovat nejlépe dvakrát.

(reakce na) Jak očistit alternátor od původního laku?

16.3.2017 v 12:24 | Nahoru | #20
kratkej01>

To co je na fotkách v tématu je ovšem stator, takže se netočí a tudíž není třeba nové vinutí vyvažovat, protože není důvod.

(reakce na) Jak očistit alternátor od původního laku?

16.3.2017 v 18:25 | Nahoru | #21

kratkej01 píše: Midnightmare>
Ještě k vinutí v odkazu na hondí fórum vinutí se nepájí ale sváří, pokud je vinutí rotor kterej točí velké otáčky tak se vyvažuje a vinutí zajištuje proti roztržení
odstředivou silou. Pokud chceš vinutí zalakovat je dobré ho předehřát lak lépe zateče do vinutí, lakovat nejlépe dvakrát.

bože už jsem tu jednou psal že je to stator a ne rotor...

Jak očistit alternátor od původního laku?

16.3.2017 v 19:14 | Nahoru | #22
Nebruč a griluj!

Jak očistit alternátor od původního laku?

17.3.2017 v 23:35 | Nahoru | #23
No snad nejsem blbej, všeobecně píšu POKUD je vinutí rotor, je jasné že tohle rotor není

Jak očistit alternátor od původního laku?

17.3.2017 v 23:57 | Nahoru | #24
Midnightmare ten sajrajt co se z toho snažíš odstranit sloužil jako izolace vinutí možná by stálo za to vyzkoušet jako izolaci Kapton pásku
www.ges.cz/cz/chemie-plosne-spoje/plosne-spoje/kaptonova-paska/SMAT.html

Jak očistit alternátor od původního laku?

18.3.2017 v 08:18 | Nahoru | #25
Já moc dobře vím k čemu tam ta barva slouží...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist