paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Reklamace roku uvedení do provozu
22.2.2017 v 12:57
Řeším následující situaci a chci se zeptat.
Koupil jsem v prosinci od prodejce, kterého zatím nebudu zveřejňovat ojetou motorku, konkrétně Hypermotarda.
Popíšu komplet příběh.
Motorka byla v inzerátu jako rok výroby 2015, najeto 4 tis., typ Hypermotard 939 z Německa. Jel jsem se na ní podívat, líbila se mi, dal jsem zálohu a dohodl se, že až přijdou papíry z Německa doplatím a odvezu. Kvůli doplňkům jsem začal Hypermotarda zkoumat na webu a zjistil, že černou 939 (novější typ) nedělali.

Dospěl jsem k tomu, že to musí být 821, kterou jsem za ty peníze nechtěl, protože byla na webu lepší nabídka za větší voňavku. Dorazil jsem k prodejci, že prodávají motorku jako novější typ a přitom je to ten původní a že nekupuju. Prodejce se trochu nasral, že motorku jsem viděl a že co jako. Musel jsem ho trochu usadit, že zaprvé to poznat není, protože nikde není nápis a zadruhé je hlavně on prodávající a má to přece vědět co prodává. Tak se zklidnil a s trochou řečí zálohu vrátil. Obratem opravili inzerát na Hypermotard 821, rok výroby 2015 a zlevnili o pět tisíc. Protože motorka byla za rohem a už jsem jí viděl, poslal jsem nabídku prodejci, že když sleví dalších deset, motorku ještě ten den odvezu. Prodejce odpověděl, že pět dolů dá, na místě pak další dva. Motorku jsem tedy koupil, ještě ten den zaplatil. Byla k ní pouze špatná kopie německého TP, ale prodejci jsem věřil, ještě jsem se ho ptal, jestli je to skutečně 2015, potvrdil že je. Motorku jsem opravil a přihlásil.

Překvapením bylo, že uvedení do provozu není 2015, ale květen 2014. Přitom měla být 2015, v inzerátech, při komunikaci i ve smlouvě je dokonce rok výroby ne uvedení do provozu 2015. To mě nasralo, protože prodávat motorku jako novější typ a ještě novější rok uvedení do provozu už je na prodejce, který má oficiální zastoupení (jiné značky) trochu moc. Napsal jsem jim tedy email, kde jsem všechno popsal a vyžádal si slevu z ceny (rozumnou). Když neodepisoval, volal jsem. Prodejce mě fakt překvapil, když řekl, že vlastně nemá čas, fakt toho má moc, neví jak tohle řešit, prostě se asi překouk a u toho němce už to asi reklamovat nemůže a hlavně že jsem viděl tu kopii TP stejně jako oni. Ještě mu budu volat. Co si o tom myslíte?

Edit: Ještě doplňuju,
že motorka ani po slevě nebyla za nějakou super cenu, měla pár odřenin a naprosto odpovídala HM 821 2015. Rok 2014 byl v nabídce jinde za lepší peníze.

Naposledy editováno 22.02.2017 13:01:24

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace roku uvedení do provozu

24.2.2017 v 11:51 | Nahoru | #1
charlievtx> ovšem jak sis jistě všiml zakladatel vlákna ani neví, proč jsme to řešili...

(reakce na) Reklamace roku uvedení do provozu

24.2.2017 v 13:02 | Nahoru | #2

neznamyScooterD píše: charlievtx> ovšem jak sis jistě všiml zakladatel vlákna ani neví, proč jsme to řešili...



No jasně. Máte tedy pravdu v tom,
že dle VIN se zřejmě dá zjistit záruka a tedy odvodit přihlášení do provozu. Nemyslím si že vždy, ale věřím vám .
Pořád jste mně ale neřekli, proč by to mělo prodejce zbavovat odpovědnosti za to, že tak nějak ví, co prodává.

Jako chápu,
že je vždycky lepší si všechno ověřit, obvolat servis (o víkendu), s motorkou odjet do servisu, kde jí odstrojí a prohlédnou před nákupem,
kontaktovat dle TP i předchozího majitele a ověřit, zda všechno sedí a jestli prodejce něco nezkresluje, to všechno je hezké.
Ale podstatné je, že to dělat MŮŽEŠ, ale NEMUSÍŠ. Když nakupuješ na ulici, dobrá. Ale když u autorizovaného dealera?

To je celá ta pointa.

Jako asi je špatně pochopitelné když se jedná o rok výroby,
protože se tam trochu laboruje s termíny.
Ale zkuste to brát na jiném příkladu. Běžný zákazník koupí ojeté auto ve velkém dealerství, klidně jiné značky. Auto má najeto dle tacho 100 tis. Kupující se zeptá, zda je to reálné a prodejce řekne, že je to prostě tak a auto má skutečně najeto 100 tis. Do smlouvy to prodejce napíše. Zákazník si odveze auto a za měsíc se v servise dozví, že auto má dle historie 200 tis. km.
Dle vás je pán debil, protože si neověřil něco tak dostupného, jako je počet najetých km. Prodejce mu nic dávat nemusí, protože si to měl ověrit. Hovno.
Pán si to sice mohl ověřit, ale prodejce to v žádném případě nezbavuje odpovědnosti. U prodávaného auto to měl primárně ověřit on. Soud v každém případě dá za pravdu pánovi a dealer bude brát zpět nebo platit. Je to takhle jasné?

Naposledy editováno 24.02.2017 13:11:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MV Agusta - názor Ducati Hypermotard 800 Sebi_motorider 0 27.4.2022 v 19:28 Babettastián
Hákový klíč na Hypermotard 821 Ducati Hypermotard 800 Tyna821 25 26.3.2022 v 19:15 33.petr
Přihlášení dovezené motorky z EU Ducati Hypermotard 800 MichalR66 18 15.1.2022 v 19:04 Twen
Ducati hypermotard 821 - moment uta... Ducati Hypermotard 800 Babettastián 13 24.7.2021 v 15:37 Babettastián
KTM SMR 990 vs Ducati Hypermotard v... [1, 2] Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Hypermotard 11... Lukanas 41 22.9.2017 v 19:38 srsen600


TOPlist