Několik let dávám do své VFR Motul 5100 10W/40. V loňském roce tento olej nalil do své Kawy kolega a po nějaké době zjistil, že tento olej mu rozleptal lamely, při vylévání byl jak bláto.....proto jsem na pochybách, zda opět do své motorky šáhnout po Motulu nebo po jiné značce ( třeba Repsol Sintetico 4T 10W-40 atd... )...pokud po jiné, co by jste mi doporučili....
Já jsem s tímto olejem nikdy problém neměl...díky.
Naposledy editováno 18.02.2017 10:11:07
ElFidel píše: titus> Taky jsem přešel, s autem, na lepší o 2. třídy a nic se nestalo. Ale nedoporučuje se to a nedoporučovalo se to už za socíku v manuálech k tehdejším autům. Lepší olej může uvolnit úsady které horší olej nepobíral. Ale dneska už to tak markantní nebude...
Toto je ale v dnešní době nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40
když už se zase otevřely oleje, zeptám se, měníte hned napodzim, nebo až na jaře ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
georgeCZ píše: HornisGSX> Právě tady se budou všichni dohadovat o tom, jak Motul je lepší než tam ten olej a Castrol než zase jinej. Ale oleje mají skoro na chlup stejné složení skoro všechny, protože jsou ze stejné rafinérie
tak určitě ...
Když máš dejme tomu 4 typy základovejch olejů a 20 složek aditiv který můžeš míchat v různym složení a množství, představ si jak moc stejný budou.
1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40
georgeCZ píše: HornisGSX> Právě tady se budou všichni dohadovat o tom, jak Motul je lepší než tam ten olej a Castrol než zase jinej. Ale oleje mají skoro na chlup stejné složení skoro všechny, protože jsou ze stejné rafinérie
svickova ma taky v podstate stejny slozeni, korenova zelenina, vyvar, semtam nejaky koreni. smetana pritom nekde je to super a nekde se to neda zrat protoze to je takova mrkvovka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
Fullgas1 píše: Osobná skúsenosť potvrdená tri krát: Castrol ani na mazanie šijacej mašiny
a cim jsi to potvrdil ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
oleje
A raz som zadrel pílu a bol som ubezpečený viacerými mechanikmi že to bolo olejom zn. Castrol....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
georgeCZ píše: Stev> To je sice moc hezké, ale ten základ je stejný, což je to nejdůležitější, aditiva jsou plus, ale nezmění do takové míry chování oleje.
oleje
aha, to jsem se zas něco dozvěděl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
Stev píše: tak určitě ...
Když máš dejme tomu 4 typy základovejch olejů a 20 složek aditiv který můžeš míchat v různym složení a množství, představ si jak moc stejný budou.
Přesně tak. Asi si myslí, že aditivum přidají ve formě pěti kapek zázračného preparátu Horsta Fuchse a to je celé. Pořád dokola. To je to samé, jak tady odborníci neustále vytahují, že většina benzínu u nás je ze stejné rafinérie. Ale máš ty benzíny všude stejné? Nemáš. Protože opět záleží na tom, co tam (dobrého, či špatného) přimíchá, jak to skladuje...Nekonečné téma.
1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40
Motul 5100 bez větších problémů, je ale pravda, že spojka občas zaváhala, ale nepřisuzoval jsem to oleji - vydržel celý servisní interval
Castrol Power 1 - vydrzel v moto 200km - motor rachotil jako prase, tak jsem ho vyměnil za Motorex a castrol používám jen na odmáčení zarezlých věcí ze zahrady
Motorex TopSpeed - Již dva servisní intervaly bez problémů, spojka bez problému
Na základě osobních zkušeností bych doporučil jak Motorex tak Motul, cenový rozdíl tam je, záleží na preferencích, já zůstanu u Motorexu.
Castrol určitě nedoporučuju, mé moto nedělal dobře. Motor zněl tak, že mi nebylo líto to vylít po pár km.. prachy v prdeli..
1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40
TDM851 píše: Nafta je taky jen z pár zdrojů a aditiv taky zas tak moc není, ne? Olej by měl v sobě držet bordel abys ho i vypustil. Tak se ti to v klidnějších místech usazuje. Potom dáš olej, který tyto vlastnosti má a vyliješ právě to bahno. V horším případě ti to ucpe mazací kanál
Můžeš prosím specifikovat ten "bordel"?A taky by mne zajímalo,jestli dokážeš rozluštit,které značky ten bordel zadržují a které rozpouští.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40
Krell píše: Jo jinak pokud byl olej jak bláto, napadá mne možný únik chladící kapaliny do oleje - ten mix pak může způsobit narušení komponent motoru (Viděl jsem teda hlavně podfouknuté těsnění hlavy). Olej s "vodou" vytváří emulzi..a ta na lamely dobrý efekt mít nebude.. To by ale kolegovi předpokládám došlo.
Kdyz ti utece chladici kapalina do oleje udelat o emulzi, podle toho jak moc ji naslehas to ma barvu az jako bily kafe. To bych za bahno nevydaval.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 33 | 16.3.2024 v 17:31 Obo67 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |