1 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?
K zajíždění motoru má spousta lidí svou pravdu a každej věří nějaké radě, doporučení atd, takže já osobně se k tomu nechci nijak extra vyjadřovat, nicméně pro běžný lidi bude nejlepší řídit se doporučením výrobce. Kawasaki má opruz zajížděcí intervaly a i k těm se dle mě dá přistoupit ne zrovna ideálně například tím, že někdo nasadí tu možnou maximální rychlost/otáčky, na jeden kvalt a takto jede těch xy předepsanejch km v jednom režimu (dálnice, brzda atd). Doporučuju jízdní režimy co nejvíce měnit, hodně řadit a nebát se tam občas vykoulet víc otáček, ale nedržet to v nich dlouhodobě. Jak se říká, jak si motorku zajedeš, takovou ji budeš mít = bude živá, půjde lehce do otáček nebo bude líná tuhá lemra
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Někteří výrobci už novou motorku dodají s olejem, do jinejch se leje dle doporučení, většinou ten minerál, protože v předepsaným zajížděcím režimu dle výrobce je nejen plná syntetika zbytečná, ale může být dokonce na škodu. I naši prodejci zajíždějí předváděčky minimálně do první výměny. Někteří prodejci z jinejch krámů předváděčky třeba ale nezajíždí (i když to mají povinné), a takovou motorku jsme u nás měli na servisu (Versys 2009 po 12.000km) a na motoru to bylo hodně znát, že mu někdo dával napít už od 0km s minerálem (vůle, opotřebení, začala brát olej, přitom ty motory používáme na závody a víme co snesou)
Plnou syntetiku nám doporučil výrobce oleje na zajíždění pouze za předpokladu, že bude motor celou dobu v ideální pracovní teplotě, takže ideál je třeba supersport na okruhu ( v našich podmínkách 10W-50, v teplejších krajinách třeba 15W-) s tím, že se olej vymění mnohem dříve ( cca do 500km).
U závodních motorek máme strop výměny pak každých 500km, ale spíše po každém závodě a motory jsou i při třetí revizi (2500-5000km je interval dle typu motoru/úpravy) pořád v prefektní kondici.
Co se týče filtru, tak výrobcům motocyklů dodávají filtry OEM kvality jiní výrobci s tímto zaměřením, stejně jako řetězy a další spotřebák. Proto je dost možné, že originál je to samé co Hiflo atd. (Stejné je to i se značkovými oleji jako třeba Yamalube a pod.) Nicméně minimálně v záruce dávat vždy originál.
A na závěr ještě jedna otázka do placu, abyste se nenudili...je správně když vylitý olej po výměně je čistý nebo má bejt zasra.ej jak jetel ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Tak se mějte.
Naposledy editováno 03.02.2017 18:15:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Plasty na motorku Kawasaki ZX-6R Ninja | Lukas93cze | 5 | 6.6.2024 v 10:02 Lukas93cze |
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja | Rutti | 8 | 24.5.2024 v 10:37 tomasWR |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 9 | 20.5.2024 v 12:49 JiriBN |
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |