bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Průjezd zatáčkou
20.1.2017 v 10:24
Je to trochu blbá otázka,ale chci mít v této věci jasno a proto se stejně zeptám .
Začínám jezdit na motorce (Honda cbr 125) a zají má mě když projíždím zatáčku tak jestli pneumatiky vždy náklon drží nebo ne.Myslím tím čistou vozovku.
Díky za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 15:46 | Nahoru | #31

Garba píše: Myslel jsem to asi nějak takhle ta silnice byla naprosto čistá



Koukni na to pořádně, nebyla čistá

Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 15:48 | Nahoru | #32
Jak píše Komorerth, prostě jsme si to museli všichni nějak dostat do hlavy zkušenostma, postupně s respektem. Ale jestli se ti povede dát nějakou motoškolu, budeš to mít super. Zkus třeba vaše, jestli ti to zasponzorují.
Není to jen o tom kolínku v zatáčce, hlavně je potřeba mašinu zvládat, aby sis jízdu užíval i mnoho let

1 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 16:59 | Nahoru | #33
haha, vzpomněl jsem si na reklamu, že zatáčka se projíždí tak a tak nebo na bmw.

(reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 17:03 | Nahoru | #34
petrumr> bmw? Jóó mysliš kolama napřed!

Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 17:12 | Nahoru | #35
joo, všechny jsem dostal do kontrovatelnýho smyku ŠD nebo ŠL? ŠD!

(reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 17:27 | Nahoru | #36

Radmenza píše: Jak vždy drží náklon? Není to počítačová hra, ale realita, platí jakási fyzika. Za normálních okolností tě samozřejmě podrží. Ovšem co jsou ty normální okolnosti těžko říct. Náklon přiměřeně rychlosti, ve 20 km/h koleno nedáš.
Koukni na Bibli zatáčení // Twist of the wrist.



I ve 20km/hod lze dát kolínko, když máš malý poloměr. Sám jsem to zkoušel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 18:51 | Nahoru | #37

Radmenza píše: Jak vždy drží náklon? Není to počítačová hra, ale realita, platí jakási fyzika. Za normálních okolností tě samozřejmě podrží. Ovšem co jsou ty normální okolnosti těžko říct. Náklon přiměřeně rychlosti, ve 20 km/h koleno nedáš .
Koukni na Bibli zatáčení // Twist of the wrist.



Ale dáš.

Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 19:14 | Nahoru | #38

1 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 19:55 | Nahoru | #39
Z moji zkusenosti pneumatiky vydrzi strasne moc. Zatim ustaly vsechny moje jezdecky chyby. Jednou ve vracecce velky naklon a prednim kolem jsem najel na kamen a dostal smyk, skrtnul jsem stupackou a ustal jsem to. Jindy zase jsem jel zatacku na hraz rybnika kapku neopatrneji a prekvapila me roleta na asfaltu, ktery jsem si vsim az kdyz jsem jel obema kolama smykem a uz jsem se skoro videl v rybnice. Tenkrat jsem musel zastavit a vydejchat to.

Takze pneu vydrzi hodne ale jezdec to muze svym "umenim" pekne posrat. Proto ti doporucim bibly zataceni od keith code, me to pomohlo strasne moc.

Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 21:11 | Nahoru | #40
Myslím, že to tu ještě nikdo nezmínil, jestli máš novou pneu, její povrch je napuštěn takovou klouzavou vrstvou, která umožňuje vyklopení pneu z formy a je třeba ji postupně a opatrně ojet, takže pozor, nové pneu kloužou..!!!!

(reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 21:12 | Nahoru | #41

Garba píše: Myslel jsem to asi nějak takhle ta silnice byla naprosto čistá

Mě přijde , že těsně než mu to ujelo tam byl ve stopě roztáhlej nějakej flek . Klidně to mohlo bejt mastný . Pro mě je teda na motorce nejdůležitější pořád číst povrch . Jak si nejsem jistej , tak to netlačím nadoraz a nechám tomu malou rezervu . Pak jsou situace ,kdy můžu čumět jak chci a je to prd platný . Třeba štěrk ve stejným odstínu jako povrch silnice a i v malým náklonu to jde ven . To mě naštěstí potkalo vždycky když jsem jel volnějc , ale stejně to pokaždý byla prekérka .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 21:15 | Nahoru | #42
Dobře zahřáté pneu na čisté silnici vydrží opravdu hodně. Mrkni na foto, tady si to borec dává při cca 150 km/h. Ovšem v takových náklonech ten průjezd musí být hladký, téměř jakékoliv korekce končí většinou špatně (samozřejmě na okruhu v důsledku vyšší přilnavosti a bezpečnosti si lzedovolit mnohem více).









1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 21:36 | Nahoru | #43
Johnny1> Já mám tu první fotku nějak nakřivo

(reakce na) Průjezd zatáčkou

20.1.2017 v 21:42 | Nahoru | #44
baron_FoX>
Já jsem to nefotil . Ale i tak ten náklon má fakt slušný.

Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 10:07 | Nahoru | #45
Podľa zvuku tesne pred pádom zaklapol a potom znovu otvoril plyn. Ja som to raz položil len vďaka tomu, že som sa v zatáčke, do ktorej som šiel celkom svižno na to, že bolo ešte chladno) zľakol a zavrel plyn. (Aspoň som teda neprišiel na inú chybu, čo som mohol spraviť.)

Ono je jasné, že nad istý limit, ktorý závisí od koeficientu trenia (teda i od materiálu cesty, pneumatík, teploty a pod.), sa to vždy pustí, ale na suchej ceste s normálne teplými pneu je ten limit vyšší než náklon, ktorý s motorkou dáš, než Ti začnú škrtať pevné časti o zem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 10:14 | Nahoru | #46
PAP28+Piwell> Jo, uznávám, to číslo jsem nahodil tak trochu od boku, když jsem nad tím potom přemýšlel, 20 km/h už je celkem stabilní. Ale ta zatáčka by teda musela být... Tak při kolika to tedy nejde? ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 11:46 | Nahoru | #47

Garba píše: Myslel jsem to asi nějak takhle ta silnice byla naprosto čistá

špatná technika jízdy. Na motardu můžeš jezdit jako na motardu (motorku lámat pod sebe) jen do určité hranice. Pak už musíš fungovat jako na silnici (vysedávat z motorky dovnitř zatáčky). Takže motorku zlomil pod sebe v moc vysoké rychlosti. Opřel se o stupačku, čímž snížil přítlak kol k vozovce. Tím mu ustřelil předek.
Takže to není jen o vozovce, gumách a čistotě stopy. Vždy je to celá kolekce vlivů, která musí do sebe zapadat. Včetně správné techniky jízdy.

Naposledy editováno 21.01.2017 11:55:11

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 16:47 | Nahoru | #48

seikos píše: Takže motorku zlomil pod sebe v moc vysoké rychlosti.



hele presne, me to hned prislo taky ze naklopil vic motorku nez sam sebe (vzhledem k tomu ze kameru ma evidentne na helme), coz mi prijde nelogicky a spatne,.. logicke pro lepsi grip je naopak gumy co nejvic rovne a teziste co nejvic bokem ...ale do toho mam se svyma jezdeckyma nezkusenostma prd co kecat

kazdopadne dotaz - proc se na motardu "lame motorka pod sebe" - chapu to u MX na blate kde se jede zatacka ve vydrene drazce a guma se opira v podstate o bok te drazky, tam je to jasny, ale proc s hladkyma gumama (fyzikalne) na rovnym asfaltu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 18:10 | Nahoru | #49
Radmenza> dalo by se to spočítat, ale tipuju, že hranice je hlavně v hlavě pilota. Rotace v plném rejdu a náklonu při gymkhaně jsou někde kolem 10 km/h.

Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 20:08 | Nahoru | #50
Hlavně se s tím nesrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 20:26 | Nahoru | #51

kerut píše: ....

kazdopadne dotaz - proc se na motardu "lame motorka pod sebe" - chapu to u MX na blate kde se jede zatacka ve vydrene drazce a guma se opira v podstate o bok te drazky, tam je to jasny, ale proc s hladkyma gumama (fyzikalne) na rovnym asfaltu ?



čím máš motorku víc v náklonu, tím snižuješ poloměr otáčení. Dělá se to v MX, dělá se to na motardech, dělá se to na všech cesťácích, když chceš vykroužit hodně utažené zatáčky (např. Stelvio ze severní strany). Samozřejmě že lámat motorku pod sebe v kile je krávovina

Naposledy editováno 21.01.2017 20:27:23

(reakce na) Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 20:31 | Nahoru | #52

kerut píše: kazdopadne dotaz - proc se na motardu "lame motorka pod sebe" - chapu to u MX na blate kde se jede zatacka ve vydrene drazce a guma se opira v podstate o bok te drazky, tam je to jasny, ale proc s hladkyma gumama (fyzikalne) na rovnym asfaltu ?

Pred pár dňami som na nemeckom Motorrade online videl článok, kde testovali, ako rýchlo sa dá prejsť zatáčkou, keď človek vysadne, je v ose alebo to sklopí pod seba, boli tam aj uhly a tak; výsledok na naháčovi, superšporte a cruiseri bol jasný, ale supermoto mala plus mínus rovnakú rýchlosť, či vysadol alebo to sklopil (v ose bola pomalšia). Písali, že to je asi vďaka šírke a že sa pravdepodobne tak jazdí preto, že majú jazdci väčšiu kontrolu (asi šmyk).

Bohužiaľ ten článok už neviem nájsť...

EDIT: Boli to rýchlosti okolo 55-65 km/h (XDiavel okolo 40).

Naposledy editováno 21.01.2017 20:32:00

(reakce na) Průjezd zatáčkou

21.1.2017 v 20:35 | Nahoru | #53
seikos> jo takhle, jasny sem pako, to zni racionalne,..
..ad to video souhlas, a dikes

E:
Metric>..a s tim smykem uz uplne jasne. Me motardy nikdy moc nezaujaly tak jsem to videl spsi jen na fotkach a povazoval to za hybrid - zavodni enduro obuty na silnicnich pneu.. ted jsem si pustil par videi na YT a uz chapu,.. dikes

Naposledy editováno 21.01.2017 20:43:17

(reakce na) Průjezd zatáčkou

22.1.2017 v 07:32 | Nahoru | #54

Radmenza píše: PAP28+Piwell> Jo, uznávám, to číslo jsem nahodil tak trochu od boku, když jsem nad tím potom přemýšlel, 20 km/h už je celkem stabilní. Ale ta zatáčka by teda musela být... Tak při kolika to tedy nejde? ;)



Já jsem to zkoušel na poloměru cca 2,5-3m.
Neříkám, že je to prakticky nějak využitelné, určitě bych běžně volil jiný jezdecký styl. Ale chtěl jsem vědět, na jaký poloměr se zhruba s CBF dostanu. Mít kratší rozvor (menší moto), šlo by to ještě na menším poloměru.

Naposledy editováno 02.02.2017 19:36:21

(reakce na) Průjezd zatáčkou

22.1.2017 v 08:58 | Nahoru | #55

maspe píše: Radmenza> dalo by se to spočítat, ale tipuju, že hranice je hlavně v hlavě pilota. Rotace v plném rejdu a náklonu při gymkhaně jsou někde kolem 10 km/h.



Souhlas.
Pro normální standardně velké motorky s "normální" geometrií (s nepodkopnutejma vidlema a s cca 1.3 - 1.4 -1.5 metrovým rozvorem) to zhruba tak sedí.

Průjezd zatáčkou

25.1.2017 v 09:23 | Nahoru | #56
Inak koho by zaujímal ten článok, čo som spomínal, je na http://www.motorrad...rraedern.706154.html Kto nevie nemecky, môže si pozrieť dole (teil 17) sú namerané náklony a rýchlosti v závislosti od stroja (Husky 701 SM, BMW S1000R, Fireblade, Diavel) a či sa vysadá; pod tým sú približné hodnoty náklony podľa pneu a povrchu cesty, čo to ešte udrží.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 8 26.4.2024 v 07:02 Ozzy_
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist