Začínám jezdit na motorce (Honda cbr 125) a zají má mě když projíždím zatáčku tak jestli pneumatiky vždy náklon drží nebo ne.Myslím tím čistou vozovku.
Díky za odpovědi.
Není to jen o tom kolínku v zatáčce, hlavně je potřeba mašinu zvládat, aby sis jízdu užíval i mnoho let
1 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou
Radmenza píše: Jak vždy drží náklon? Není to počítačová hra, ale realita, platí jakási fyzika. Za normálních okolností tě samozřejmě podrží. Ovšem co jsou ty normální okolnosti těžko říct. Náklon přiměřeně rychlosti, ve 20 km/h koleno nedáš.
Koukni na Bibli zatáčení // Twist of the wrist.
I ve 20km/hod lze dát kolínko, když máš malý poloměr. Sám jsem to zkoušel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
Radmenza píše: Jak vždy drží náklon? Není to počítačová hra, ale realita, platí jakási fyzika. Za normálních okolností tě samozřejmě podrží. Ovšem co jsou ty normální okolnosti těžko říct. Náklon přiměřeně rychlosti, ve 20 km/h koleno nedáš .
Koukni na Bibli zatáčení // Twist of the wrist.
Ale dáš.
1 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou
Takze pneu vydrzi hodne ale jezdec to muze svym "umenim" pekne posrat. Proto ti doporucim bibly zataceni od keith code, me to pomohlo strasne moc.
Garba píše: Myslel jsem to asi nějak takhle ta silnice byla naprosto čistá
Mě přijde , že těsně než mu to ujelo tam byl ve stopě roztáhlej nějakej flek . Klidně to mohlo bejt mastný . Pro mě je teda na motorce nejdůležitější pořád číst povrch . Jak si nejsem jistej , tak to netlačím nadoraz a nechám tomu malou rezervu . Pak jsou situace ,kdy můžu čumět jak chci a je to prd platný . Třeba štěrk ve stejným odstínu jako povrch silnice a i v malým náklonu to jde ven . To mě naštěstí potkalo vždycky když jsem jel volnějc , ale stejně to pokaždý byla prekérka .1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
Ono je jasné, že nad istý limit, ktorý závisí od koeficientu trenia (teda i od materiálu cesty, pneumatík, teploty a pod.), sa to vždy pustí, ale na suchej ceste s normálne teplými pneu je ten limit vyšší než náklon, ktorý s motorkou dáš, než Ti začnú škrtať pevné časti o zem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
Garba píše: Myslel jsem to asi nějak takhle ta silnice byla naprosto čistá
špatná technika jízdy. Na motardu můžeš jezdit jako na motardu (motorku lámat pod sebe) jen do určité hranice. Pak už musíš fungovat jako na silnici (vysedávat z motorky dovnitř zatáčky). Takže motorku zlomil pod sebe v moc vysoké rychlosti. Opřel se o stupačku, čímž snížil přítlak kol k vozovce. Tím mu ustřelil předek.Takže to není jen o vozovce, gumách a čistotě stopy. Vždy je to celá kolekce vlivů, která musí do sebe zapadat. Včetně správné techniky jízdy.
Naposledy editováno 21.01.2017 11:55:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
seikos píše: Takže motorku zlomil pod sebe v moc vysoké rychlosti.
hele presne, me to hned prislo taky ze naklopil vic motorku nez sam sebe (vzhledem k tomu ze kameru ma evidentne na helme), coz mi prijde nelogicky a spatne,.. logicke pro lepsi grip je naopak gumy co nejvic rovne a teziste co nejvic bokem ...ale do toho mam se svyma jezdeckyma nezkusenostma prd co kecat
kazdopadne dotaz - proc se na motardu "lame motorka pod sebe" - chapu to u MX na blate kde se jede zatacka ve vydrene drazce a guma se opira v podstate o bok te drazky, tam je to jasny, ale proc s hladkyma gumama (fyzikalne) na rovnym asfaltu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou
kerut píše: ....
kazdopadne dotaz - proc se na motardu "lame motorka pod sebe" - chapu to u MX na blate kde se jede zatacka ve vydrene drazce a guma se opira v podstate o bok te drazky, tam je to jasny, ale proc s hladkyma gumama (fyzikalne) na rovnym asfaltu ?
čím máš motorku víc v náklonu, tím snižuješ poloměr otáčení. Dělá se to v MX, dělá se to na motardech, dělá se to na všech cesťácích, když chceš vykroužit hodně utažené zatáčky (např. Stelvio ze severní strany). Samozřejmě že lámat motorku pod sebe v kile je krávovina
Naposledy editováno 21.01.2017 20:27:23
kerut píše: kazdopadne dotaz - proc se na motardu "lame motorka pod sebe" - chapu to u MX na blate kde se jede zatacka ve vydrene drazce a guma se opira v podstate o bok te drazky, tam je to jasny, ale proc s hladkyma gumama (fyzikalne) na rovnym asfaltu ?
Pred pár dňami som na nemeckom Motorrade online videl článok, kde testovali, ako rýchlo sa dá prejsť zatáčkou, keď človek vysadne, je v ose alebo to sklopí pod seba, boli tam aj uhly a tak; výsledok na naháčovi, superšporte a cruiseri bol jasný, ale supermoto mala plus mínus rovnakú rýchlosť, či vysadol alebo to sklopil (v ose bola pomalšia). Písali, že to je asi vďaka šírke a že sa pravdepodobne tak jazdí preto, že majú jazdci väčšiu kontrolu (asi šmyk).Bohužiaľ ten článok už neviem nájsť...
EDIT: Boli to rýchlosti okolo 55-65 km/h (XDiavel okolo 40).
Naposledy editováno 21.01.2017 20:32:00
..ad to video souhlas, a dikes
E:
Metric>..a s tim smykem uz uplne jasne. Me motardy nikdy moc nezaujaly tak jsem to videl spsi jen na fotkach a povazoval to za hybrid - zavodni enduro obuty na silnicnich pneu.. ted jsem si pustil par videi na YT a uz chapu,.. dikes
Naposledy editováno 21.01.2017 20:43:17
Radmenza píše: PAP28+Piwell> Jo, uznávám, to číslo jsem nahodil tak trochu od boku, když jsem nad tím potom přemýšlel, 20 km/h už je celkem stabilní. Ale ta zatáčka by teda musela být... Tak při kolika to tedy nejde? ;)
Já jsem to zkoušel na poloměru cca 2,5-3m.
Neříkám, že je to prakticky nějak využitelné, určitě bych běžně volil jiný jezdecký styl. Ale chtěl jsem vědět, na jaký poloměr se zhruba s CBF dostanu. Mít kratší rozvor (menší moto), šlo by to ještě na menším poloměru.
Naposledy editováno 02.02.2017 19:36:21
maspe píše: Radmenza> dalo by se to spočítat, ale tipuju, že hranice je hlavně v hlavě pilota. Rotace v plném rejdu a náklonu při gymkhaně jsou někde kolem 10 km/h.
Souhlas.
Pro normální standardně velké motorky s "normální" geometrií (s nepodkopnutejma vidlema a s cca 1.3 - 1.4 -1.5 metrovým rozvorem) to zhruba tak sedí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R | Dominik07 | 8 | 26.4.2024 v 07:02 Ozzy_ |
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 | Giant13 | 17 | 22.4.2024 v 20:57 MP3KV |
Blinkry Honda CBR 125R | ProFicK | 1 | 24.3.2024 v 02:08 tompok76 |
Utahovací momenty Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 4 | 18.3.2024 v 15:12 assassin |
Vrzání Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 10 | 5.3.2024 v 09:23 Gahan37 |