Nebo si musím moto koupit např. v Německu již upravenou a dá se takový moto vůbec dostat na značky?
2 reakcí na tento příspěvek přestavba a následné stk
Vše s homologací, mimo kapot. Před dvěma roky jsem na stk prošel v pohodě, na jaře mně stk čeká opět.
Asi budou s takovou úpravou problémy, zkoumá někdo jak motorka vypadá origo a podle čeho to kontrolují?
Pokud se nepletu tak pravidla pro to co může jezdit po silnici se nezměnila, jen se zpřísnily kontroly je to tak?
V tomto směru existuje ještě jedna možnost, jak toto legalizovat, ale prakticky jde stejně o to, že se k tomu musí vyjádřit výrobce nebo jiný odborný subjekt.
V případě některých dopravních strojů (zvláště těch s dlouhou životností) může nastat situace, že již není k dispozici původní originální náhradní díl, ale je možné jej nahradit jiným. Toto lze provést, aniž by to byla z hlediska zákona přestavba vozidla nebo zápis alternativního provedení, jen s tím rozdílem, že to opět musí povolit výrobce původního vozidla a napsat k tomu dobrozdání, že je tato záměna možná jako náhrada za neexistující náhradní díl.
Typickými případy u tohoto byly (jsou) nápříklad výměny motorů u starých liazek 100 atmosférických za 110 turbo (v TP změna výkonu...) nebo u Jawy motor 634 vyměněn v rámci opravy za 638 s příslušenstvím.
V tomto případě tedy asi by bylo právně v pořádku, kdyby výrobce dal dobrozdání, že zmíněné kapoty jsou náhradou originálního dílu, který již není k dispozici... jenže kde toto sehnat??? A jsme opět u toho, co si nechá líbit technik na STK a co případně pojišťovák, kdyby se čirou náhodou něco stalo (nikomu se nechce platit).