globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektro nebo vodík
 
3.1.2017 v 20:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

7.1.2017 v 12:57 | Nahoru | #1

Hornetyk píše: Ještě tu odcituju něco k vodíku:

VÝROBA VODÍKU stojí na fosilních palivech: 48 % jeho světové výroby připadá na zemní plyn, 30 % na ropu a 18 % na uhlí. Na elektrolýzu zbývají čtyři procenta.
Jinými slovy vůz, který jezdí na ekologický vodík, vlastně jezdí na totéž, jako vůz spalující benzin. Jen se při jeho výrobě spotřebovala spousta fosilního paliva navíc.
Jedině že by zrovna vodík ve vaší nádrži byl vyroben elektrolýzou. Pak je na místě otázka, jak vznikla elektřina pro tuto elektrolýzu. Statistiky hovoří jasně: nejspíš spalováním uhlí.
Vlastník vodíkového vozu by se vlastně měl stát terčem útoků environmentalistů...
Celková účinnost pohonu auta, které místo burácejícího motoru pohání elektřina, generovaná v palivovém článku, je totiž tristní. Při přeměně benzinu nebo nafty na pohyb vozu se ztratí zhruba dvě třetiny energie a při výrobě paliva asi čtvrtina, takže celková účinnost systému vychází na 25 procent. Při použití vodíku to je zhruba 16 procent. Jak je to možné? Jednoduše. Toto číslo vyjde při započtení účinností jednotlivých procesů: 50 % při výrobě proudu pro elektrolýzu, 50 % při výrobě vodíku při samotné elektrolýze, 66 % při přeměně vodíku na elektrickou energii v palivovém článku a 95 % v elektromotoru. (A uvedené účinnosti jsou spíš nadsazené, skutečnost je většinou ještě horší.)
(zdroj: http://ekonom.ihned...a-pretezka-nadrz-ale)

edit: nádrže na vodík jsou taky téma pro otrlé



To, co píšeš může být pravda, ale neznamená to, že se vodík nedá vyrobit úplně čistě(bez fosilních paliv). Technika na to je.

Naposledy editováno 07.01.2017 14:40:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

7.1.2017 v 13:12 | Nahoru | #2
rdanderson> Ty asi nemáš vzdělání technického směru, co?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

7.1.2017 v 13:29 | Nahoru | #3

rdanderson píše: To, co píšeš může být pravda, ale neznamená to, že se vodík nedá vyrobit úplně čistě(bez fosilních paliv). To, že se dnes vodík vyrábí, tak jak se vyrábí, je jen zásluhou obrovského vlivu a lobby firem, co těží a zpracovávají fosilní paliva.
Teoreticky by přece nebyl problém vyrábět vodík a elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů. Technika na to je, stačí chtít. Bohužel korupce a vliv těch špatných lidí je takový, že reálně to už tak jednoduché není.


Bože muj, proč lidi filosofují o věcech kterým nerozumí. Vodík NENÍ energetický zdroj, je to pouze forma akumulace energie, stejně jako v baterii. Je tomu tak proto, že se vodík jako chemická sloučenina H2 - o které je řeč - na Zemi téměř nevyskytuje, rozhodně ne v množství a koncentraci, aby jej bylo možné těžit. Takže se musí vyrobit nějakým technologickým postupem. A všechny tyto postupy vyžadují vnesení energie, různě velké podle toho, z čeho ho vyrábíme - z vody, nebo metanu atd.. Podstatné je, že výroba vodíku je poměrně nesnadný proces, kdy vždy dochází k významným energetickým ztrátám - takže ve výsledku při konečném spálení vodíku získáš vždy výrazně méně energie, než si do jeho výroby vložil. A není to žádná lobby firem co těží a zpracovávají fosilní paliva, že fosilní paliva jsou stále nejlevnějším zdrojem energie - prostě 1 kWh energie je nejlevnější z hnědého uhlí - ať už tepelné, nebo elektrické. V našich podmínkách střední Evropy je 1 kWh elektrické energie nejdražší ze solárních panelů. A tuto 1 kWh již tak nejdražší energie ještě použiješ jako energetický vstup do neefektivní výroby vodíku, kdy se zase velká část této energie "ztratí". To je fakt ekonomický majstrštyk - na energeticky nevýhodnou konverzi energie použít nejdražší možný energetický vstup...
O technologických problémech s vodíkem - dokáže totiž "prosáknout" každým materiálem, způsobuje křehnutí kovů atd. ani nemluvě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist