globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektro nebo vodík
 
3.1.2017 v 20:02

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

4.1.2017 v 19:04 | Nahoru | #1
Yura> Budeš se asi divit, ale v ČR se vyrábí takový nadbytek elektřiny(do vývozu), že kdyby teď naráz veškerá automobilová a kamionová doprava přešla na elektro, stačilo by to (teméř, zhruba) pokrýt. Neuvěřitelné, co ?

Nicméně síť by to dnes asi opravdu nezvládla. Ale velký problém bych v tom neviděl.

Musíte si uvědomit, že spalovací motor je velmi zastaralá technologie a obzvlášť po osobní dopravu není zcela vhodný. Většinu času ho nepotřebujete. Je složitý, nespolehlivý a náročný na údržbu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

4.1.2017 v 19:17 | Nahoru | #2
Tech> a kdyby ted naraz prestala jezdit vozidla na spalovaci motor, nebude chybet statu "par" penez napr. ze spotrebni dane? Rekl bych, ze by to asi kompenzoval prave na el. byt treba jen u "cerpacek" do aut...
Treba se mylim...

Naposledy editováno 04.01.2017 19:18:19

(reakce na) Elektro nebo vodík

4.1.2017 v 19:38 | Nahoru | #3

Tech píše: Yura> Budeš se asi divit, ale v ČR se vyrábí takový nadbytek elektřiny(do vývozu), že kdyby teď naráz veškerá automobilová a kamionová doprava přešla na elektro, stačilo by to (teméř, zhruba) pokrýt. Neuvěřitelné, co ?

.



jsem si rikal ze to je blaf...az jsem si to musel spocitat a pravda ze netusim kolik tady jezdi kamionu , ale pokud budu uvazovat ze radove miliony, tak to asi vychazi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík

5.1.2017 v 09:46 | Nahoru | #4

Tech píše: Yura> Budeš se asi divit, ale v ČR se vyrábí takový nadbytek elektřiny(do vývozu), že kdyby teď naráz veškerá automobilová a kamionová doprava přešla na elektro, stačilo by to (teméř, zhruba) pokrýt. Neuvěřitelné, co ?

Nicméně síť by to dnes asi opravdu nezvládla. Ale velký problém bych v tom neviděl.

Musíte si uvědomit, že spalovací motor je velmi zastaralá technologie a obzvlášť po osobní dopravu není zcela vhodný. Většinu času ho nepotřebujete. Je složitý, nespolehlivý a náročný na údržbu.



TEĎ jo, TEĎ právě jo - ale moje narážka byla na budoucnost, ne na současnost. Protože v budoucnosti tomu nevěřím ani za mák.
Má-li být elektrodoprava ekologicky přínosná, pak musí být dobíjení prováděno energií, která rovněž prostředí nijak nezatíží - tzn. z obnovitelných nevyčerpatelných zdrojů (slunce, vítr, voda), případně jádra. Nikoliv z uhlí (nebo spalování čehokoliv), které dnes má 50% podíl na výrobě energie (možná i víc).
Jenže dnešní trend je dusit a likvidovat vše, co není ekologicky in - takže uhlí a pak i jádro.... jenže pokud opravdu dojde na tuhle vizi, není nejmenší šance, aby přírodní zdroje stíhaly dobíjet takové množství dopravních prostředků, co v současnosti jezdí (myšleno globálně, ne jen ČR). A jezdit bude.... protože kdo jednou přijal pohodlí silniční dopravy, tak se ho jen tak nevzdá, to je jistý.
Dnes považuju elektrodopravu za kontraproduktivní. Jo, sice část republiky by měla tichoučká a čistá města, ale druhá část státu by se udusila ve zplodinách z výroby proudu. A to je ekologický?

Já nejsem žádnej ropák, i já jsem zastáncem rozumnýho přístupu k přírodě a zásadně odmítám její drancování a ničení. Dokonce sem taková ovce, že třídím doma odpad a učím to i svoje děti. Doufám, že do budoucna ti chytří vymyslí způsob, jak budem moci všichni jezdit jak jsme zvyklí, a přitom poškození přírody bude minimální nebo žádný. Třeba i tou formou elektromobilů dobíjených čistou energií. Ta doba ale ještě nepřišla. Přirovnám-li to k počítačům, jsme někde na úrovni počítadel s barevnejma kuličkama
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist