bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Norma EURO 3 a EURO 4
 
19.12.2016 v 16:42
Zdravím kde v TP zistím akú mám normu ?
A ten zákon platí len pre nové motocykle čo sa tu idú predávať alebo aj pre normalných čo kúpia staršiu zo zahraničia a chcu si to tu prihlásiť ?

Naposledy editováno 19.12.2016 16:50:37

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 16:50 | Nahoru | #1
Ve velkým techničáku se podívj na kolonku č.17-když tam máš 2006/xxx tak máš eu3, ale přečti si tady článek o tym.

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 17:15 | Nahoru | #2
Pod kategoriou emise tam mám
Predpis EHK OSN č.: (To políčko je prázdne)
Potom tam mam Smernice EHS/ES č.: 2002/51 CE B
Nemám tu čiadne kolónky č. 17 ...

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 17:37 | Nahoru | #3
No jestli nemáš motorku se vstřikem, lambdou a katíkem tak eu3 mět nebudeš. Ty máš slovenský techničák a tam u vás se něco chystá? To ehs značí, že už musíš mět na motorce schválený homologovaný věci jako třeba výfuk, zrcátka atd.

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 17:49 | Nahoru | #4
Asi hej a preto potrebujem mať istotu moto je kupovaná z česka, a mám ešte technický od pána z čiech, a v lavom rohu je CZ v takom logu EU tak to bude asi český technicky. A nevieš teda či sa to bude týkať iba nových motoriek priamo od výrobcu alebo to bude platit normálne aj pre tých čo majú motorku staršiu lebo to by bola dosť podpásovka, pre veľa ludí, je to enduro cross má to karbec takže pochybujem že to má euro 4.

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 18:23 | Nahoru | #5
Categoria Euro 1 (omologati dopo il 17.6.1999)
97/24 CE cap.5
97/24 CE cap.5 e cap.9

Categoria Euro 2 (ciclomotori omologati dopo il 17.6.2002; motocicli immatricolati dal 1.1.2003)
97/24 CE cap.5 fase II
2002/51 CE fase A
97/24 CE rif. 2003/77 CE fase A
2003/77 CE rif. 2002/51 CE fase A
2006/120/CE fase A
2006/72/CE fase A
2009/108/CE fase A

Categoria Euro 3 (omologati o immatricolati dopo il 1.1.2006)
97/24 CE cap. 5 fase III
2002/51/CE fase B
97/24 CE rif. 2003/77/CE fase B
2003/77/CE rif. 2002/51/CE fase B
2006/120/CE fase B
2006/72/CE fase B
2006/72/CE fase C
2009/108/CE fase B

zdroj: vyplnit okýnko vyhladávače a google

Naposledy editováno 19.12.2016 18:24:15

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 18:33 | Nahoru | #6
Novou motorku s Euro 3 přihlásíte jen do konce roku

Text: Petr Poduška | Foto: archiv | Zveřejněno: 13.12.2016 | Zobrazeno: 33191x

Asi pro vás není žádnou novinkou, že od prvního ledna 2017 začne pro motorky natvrdo platit emisní norma Euro 4. Skončí přechodné období, kdy se daly bez problémů přihlásit i motorky splňující starší euro trojku, a nadále to bude možné už jenom s výjimkou ministerstva dopravy. Co to znamená pro zákazníka? Že z jeho čistého techničáku se přes noc může stát kus bezcenného papíru.

Upozorňují na to sami importéři. Jestli máte doma novou motorku s čistým techničákem, a plánujete ji přihlásit až po novém roce, zkontrolujte si zda plní Euro 4. Letos totiž ještě běží přechodné období, kdy starším modelům stačí při registraci do evidence vozidel splnit předchozí normu s číslem 3, a jsou tedy běžně v prodeji. Euro čtyřka je zatím povinná pouze pro novinky uvedené na trh v roce 2016. Od 1. ledna, kdy vstupuje v platnost další stupeň Nařízení rady EU 168/2013, se situace zásadně změní.

Možnost přihlásit motorku s Euro 3 bude sice existovat i nadále, ale za mnohem přísnějších podmínek. Takové motocykly lze registrovat do 31. 12. 2017 pouze v rámci režimu doprodejů. Dovozci tak musí udělat ve skladech inventuru všech neprodaných kusů s euro trojkou a dodat seznam jejich VINů ministerstvu dopravy. A když přijdete po prvním lednu na úřad přihlásit motocykl nevyhovující normě Euro 4, který v seznamu doprodejových výjimek není, máte smůlu. Registrační značku už nejspíš nikdy nedostanete. Toto se týká pouze nových, nikdy nepřihlášených motorek. Pokud tedy motorka už byla jednou v EU zaregistrovaná, není žádný důvod k obavám.

To samé platí i o motorkách bez ABS. Od 1.1.2017 již všechny prvně v EU registrované nové motocykly nad 125 ccm musí mít ABS. Nahlášené motocykly bez ABS bude možné registrovat do 31.12.2017 pouze v rámci režimu doprodejů, stejně jako motorky s Euro 3. Některé modely, kterých by se to mohlo týkat, najdete v tomto článku.

U motorek koupených v síti autorizovaných dealerů je dost pravděpodobné, že vás prodejce na případná rizika s přihlášením sám upozorní. Například české zastoupení Hondy v tomto smyslu informovalo všechny svoje obchodní partnery, a zároveň si vyžádalo seznam neprodaných skladových motocyklů, aby je mohlo s koncem roku ministerstvo převést do režimu doprodej. Pokud však pořídíte novou motorku s Euro 3 ze zahraničí od tzv. šedého dovozce, od ledna už ji jako první majitel na značky nejspíš nedostanete.

Jestli tedy s přihlášením fungl nové motorky čekáte z nějakého důvodu na příští rok, podívejte se radši co se píše ve vašem technického průkazu. Pokud v kolonce 17 najdete číslo směrnice 134/2014, máte jistotu že splňuje Euro 4 a přihlásíte ji bez problémů i příští rok. Čísla směrnic začínající starším letopočtem, jako například 2006/120B, 2009/108C nebo 2013/60C, naopak značí normu Euro 3. A to znamená - stejně jako když v kolonce 55 u ABS najdete slovo NE - zajít na registr vozidel raději ještě před vánocemi, nebo nejpozději do konce roku. Doporučujeme ověřit si včas úřední hodiny mezi svátky.

Více na: http://www.motorkar...once-roku-35646.html
Copyright © Motorkari.cz

Naposledy editováno 19.12.2016 18:34:52

1 reakcí na tento příspěvek Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 19:05 | Nahoru | #7
U nás se to týká jen nových nepřihlášených, ale u vás fakt nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 20:45 | Nahoru | #8
petrumr> A tyka se to i starych neprihlasenych? Rok 2009, dovoz tusim z holandska v roce 2011, udelana dovozovka a CZ TP cisty, bez jmena...

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 21:03 | Nahoru | #9
Od 01. 01. 2017 vstupuje pre NOVÉ motocykle do platnosti norma EURO4 a staršie motocykle je potrebné prihlásiť do evidencie vozidiel ešte pred týmto dátumom! Dopredaj vozidiel je povolený len výnimkou avšak toto povolenie ja zaťažená ďalším poplatkom.

Podľa bodu 1.1.2.2. prílohy IV nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 168/2013 o schvaľovaní a dohľade nad trhom dvoj- alebo trojkolesových vozidiel a štvorkoliek (ďalej len „nariadenie (EÚ) č. 168/2013“), s účinnosťou od 01.01.2017 v prípade vozidiel kategórie L3e, L4e, L5e a L7e sa takéto vozidlá nemôžu uviesť na trh a prihlásiť do evidencie vozidiel alebo uviesť do prevádzky ak neplnia emisné limity minimálne Euro 4, pokiaľ im nebol štátnym dopravným úradom povolený dopredaj vozidiel.

Ak máš teda doma NOVÚ motorku EURO3, ktorú si ešte neprihlásil do evidencie neodkladaj to! Budúci rok už prihlásenie nebude možné.

Prechodné obdobie - dopredaj už vyrobených motocyklov EURO3:

Vozidlám s normou EURO3 končí platnosť osvedčenia o zhode COC 31.12.2016. Po tomto dátume môže Importér/Distrubútor v zmysle článku 44 nariadenia (EÚ) č. 168/2013 v rámci limitov končiacich sérií požiadať štátny dopravný úrad o povolenie evidencie, uvedenie na trh alebo uvedenie do prevádzky v premávke na pozemných komunikáciách nových vozidiel zhodných s typom vozidla (ďalej len „povolenie“), ktorého typové schválenie ES vozidla už stratilo platnosť.

Možnosť povolenia je obmedzená na obdobie 24 mesiacov pre dokončené vozidlá a na 30 mesiacov pre dokončované vozidlá odo dňa, ku ktorému typové schválenie ES vozidla stratilo platnosť.

Podľa Položky 69a písm. b) sadzobníka správnych poplatkov, ktorý je prílohou k zákonu č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, sa za povolenie vyberie správny poplatok 50,- eur za každé vozidlo.
V skratke:

Motocykel EURO3 je potrebné prihlásiť ešte do konca tohto roku - do 31.12.2016. Ak si taký kúpil máš k nemu techničák neváhaj a vyhni sa problémom!
Distribútori ktorí majú motocykle EURO3 budú musieť požiadať dopravný úrad o výnimku pre každý jeden kus, pričom tento úkon stojí 50 EUR
Takáto výnimka má platnosť len 2 roky (pre dokončené vozidlá)
O výnimku môže požiadať len importér a to len na obmedzený počet kusov dopredaju. Teda žiadna takáto výnimka sa nedá udeliť individuálne napríklad na dovezené vozidlo a pod.

(reakce na) Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 22:43 | Nahoru | #10

Mileek píše: petrumr> A tyka se to i starych neprihlasenych? Rok 2009, dovoz tusim z holandska v roce 2011, udelana dovozovka a CZ TP cisty, bez jmena...

Radši bych se zeptal na registru, co jsem pochopil tak se to týká pouze funglovek co nebyly nikdy v registru přihlášený, ale jak je to u dovozu ojetiny z jiné země kde byla registrována to netuším....

Norma EURO 3 a EURO 4

19.12.2016 v 23:36 | Nahoru | #11
A ty emise platí od určité kubatury nebo výkonu?

1 reakcí na tento příspěvek Norma EURO 3 a EURO 4

20.12.2016 v 00:05 | Nahoru | #12
Ale spomínajú sa tam aj staršie motocykle ...
Mám motorku kúpenú minulý mesiac z Čiech, a nespĺňa normu EURO 4, motorka je rok výroby 2009, už mala 2 majiteloch
Budem ju môcť prihlásiť po 31.12.2016 ? TO JE JEDINÁ OTÁZKA čo chcem vedieť, žiadne úryvky s článkoch a pod.
Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Norma EURO 3 a EURO 4

20.12.2016 v 06:47 | Nahoru | #13
Všude se píše jen o nových motorkách, starší jsou zřejmě myšlený né s rokem výroby 2017, ale třeba 2016, která ještě nejezdila po silnicíh a nebyla přihlášená, takže v podstatě taky nová motorka, ale tady toho asi moc nezjistíš, nechce to bejt línej a dojít se zeptat na příslušná místa (registr), tam by si měl směřovat tu tvoji jedinou otázku co chceš, podle mě i oni v tom budou mít bordel co a jak má být, mě by spíš zajímalo, když už tu motorku máš doma měsíc, proč ji ještě nemáš přihlášenou, ale je fakt, že to koresponduje zřejmě s tou leností se někam dojít zeptat! Zdar.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norma EURO 3 a EURO 4

20.12.2016 v 07:49 | Nahoru | #14
EnduroFL> Toto se týká pouze nových, nikdy nepřihlášených motorek. Pokud tedy motorka už byla jednou v EU zaregistrovaná, není žádný důvod k obavám.
Čo je na tomto nepochopiteľné? Nemáš NOVÚ motorku, môžeš to prihlásiť kedy chceš!

(reakce na) Norma EURO 3 a EURO 4

20.12.2016 v 22:35 | Nahoru | #15
koenzim> To je jak u blbejch..

Norma EURO 3 a EURO 4

21.12.2016 v 10:08 | Nahoru | #16
A to bolo v tom článku ešte červeným, že sa netýka ojazdených. (Teda sa to tam objavilo až dodatočne, lebo ľudia asi nerozumeli pojmu nová, ale vidím, že sú tu stále pochybnosti o význame slov...)

(reakce na) Norma EURO 3 a EURO 4

22.12.2016 v 19:33 | Nahoru | #17
Napríklad ked motorku kúpim teraz v decembri , polovica motoriek na predajni mal predajca Euro 3 tak preto ten článok je opodstatnený.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist