globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rampa na moto na auto-kouli
23.11.2016 v 12:23
Zdravím ve spolek,
už nějakou dobu řeším dilema ohledně převážení dirtbiku a okruhovky. Mám staré auto s koulí, takže se nabízely 2 možnosti:
1.koupit vozejk -- problém je že jsem z Prahy a nemám to kde parkovat
2. koupit jiné auto (transit, scudo apod.)-- nejsem boháč takže bych vybíral něco do 40 tis., tudíž né příliš spolehlivé auto.
Pak je tu ještě možnost půjčovat si vozík v BikersCrownu za 300,- na den, což je docela slušná cena, ale logisticky to zabere spoustu času (vyzvednout a vrátit do 24h, otevírají v 11h a to už bych byl rád na cestě s naloženou motorkou).
Abych se dostal k věci, nedávno jsem si všimnul zajímavé konstrukce na auto kouli, kam by se údajně měla vejít jak silnici motorka tak i enduro a nosnost kolem 500lb.Odkaz





Můj dotaz zní: Máte s tím někdo zkušenosti? Je to vůbec u nás legální tahle konstrukce? Docela si dovedu představit, že v Americe asi neřeší něco jako homologaci na tuhle věc, ale u nás by to mohl být problém.
Z finančního i praktického hlediska je tohle nejlepší možnost pro mě, cena se pohybuje od 99 USD až po 200USD.

Pokud to někoho zaujalo, tak sem našel video (přetočit na čas 5:00):

Děkuju všem za rady a odpovědi.


Naposledy editováno 23.11.2016 12:24:07
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli

13.11.2018 v 01:59 | Nahoru | #61
>charlie.vtx100: JJ, zijeme v "Kocourkove", Ceska Republika = Protektorat EU. Ale ono to ani jinde neni o moc lepsi... I v USA maji pakarnu zase v jinych oblastech zivota. Nicmene nehodlam tu rozjizdet zadna politicka temata, to sem asi nepatri.
Kazdopadne jsem potesen, ze ten muj elaborat mel aspon nekdo trpelivost si precist. A pokud to nekomu pomuze rozhodnout se, zda se touto cestou vydat nebo naopak ne, tim lepe. Myslim, ze podobnou problematiku prepravy moto resi mnohonasobne vice lidi, nez jen prispevatele do toho vlakna, vcetne prilezitostnych motorkaru a treba karavanistu, kteri si chteji vzit na dovolenou skutr a nemaji bydlik s "garazi". Kamarad presne tuto zalezitost vyresil na Ducatu montazi odnimatelneho jekloveho ramu na skutra pripevneneho vzadu na podelne nosniky (standardni skrinova dodavka s obytnou vestavbou) - a mozna to byl i parve on, koho jeden z prispevatelu tohoto vlakna potkal v Chorvatsku.
Ja jsem nejprve take uvazoval, ze si podle vzoru nosice, ktery byl predmetem puvodniho dotazu Stefixe, vyrobim (necham vyrobit) nosic svepomoci. Svarit a sesroubovat par jeklu "a je to". Dokonce jsem si koupil i 2m najezdovou lizinu, kterou jsem hodlal pouzit, ale je to pozink ocel a plny materia = je tezka sama o sobe. "Zebricek" je mnohem lehci a praktictejsi, ale na domaci vyrobu vyrazne narocnejsi. Nakonec jsem si rekl, proc znovu vymyslet jiz existujici konstrukci, mozna by to ani nevyslo o nic moc levneji, a prisel bych o ten "argument" tovarniho vyrobku, ktery - byt nehomologovany - se asi obhajuje lepe nez nejake "samo-domo" (jeste me to nepotkalo, tak jen predpokladam). Jeste povazuju za uzitecne poznamenat (kdyby si nekdo tento nosic poridil), ze jeho konstrukce je z velke casti sroubovana, s relativne malym podilem svarenych spoju. Vysledkem je (a sam jsem tim byl prekvapen), ze cela konstrukce je pomerne "pruzna" - precijenom zatizeni kolem 200kg vahy bajku neni uplne zanedbatelna. Pusobi to az tak, ze to nemuze unest / vydrzet dynamicke namahani (opet nemam tu praxi, abych to vyhodnotil). Nicmene podobny princip je vyuzivan i u konstrukce US lodnich vleku, ktere jsou prevazne nikoli svarovane, ale sroubovane nebo nytovane. Takze se pod zatizenim treba 3t lodi se ruzne krouti, ale casto pouzivaji hlinikove "I" profily misto dutych profilu pozinkovanych jeklu, casto dvojitych (s tzv, "relingem" jako vyztuhou proti krutu a pruhybu). Vysledkem je, ze tyto US konstrukce jsou mnohem lehci, uvezou relativne vice, a hlavne ve svarech nepraskaji a nekoroduji (kazdy sroubovy / nytovany spoj je vzdy pevnejsi, pruznejsi, a odolnejsi pretizeni, nez svar) - viz mostni konstrukce. Totez plati pro konstrukci nosice moto - kdyby se nekdo precijen chtel vydat cestou vlastni vyroby. Jednoduchy princip: co nepruzi, to (casem) "prdne" - pokud to nebude nesmyslne masivni = extremne tezke. A opet - totez plati v pripade montaze jakekoli pridavne konstrukce (nosice) na nosniky kastle (zminuji proto, ze 95% dnesnich vozu ma samonosnou karoserii). Kdyz tam neco navarite, tak se to nejspis casem ulomi, resp, zpusobi praskliny a narusi strukturalni integritu kastle.Kdyz to tam nasroubujete, ma to vetsi sanci vydrzet Zde dulezite upozorneni! - montaz cehokoli, co ma unest vahu, o ktere se tu bavime (plus nejaka paka na rameni) - nelze prosroubovat do duteho nosniku "jen tak" - je potreba do nosniku vlozit distancni trubku, ktera zabrani deformaci profilu duteho nosniku v pricnem smeru (v ose sroubu) po pevnem utazeni spoje. Spoj musi byt pruzny, ale pevny. Jinak se to "vyvakla" a ve finale vytrhne (a upadne).
Osobne jsem treba hrdy prave na svou svetelnou rampu s RZ (... a pritom "takova blbost" ). Bohuzel ji nemam nafocenou a momentalne ani u sebe, abych mohl poslouzit fotem, ale mam za to, ze vysledek si nijak nezada se skoro profi provedenim. Nechci se tim tady "prsit", aniz by to nekoho zajimalo, je to uz jen takova "tresnicka" na vyreseni prepravy bajku na nosici, coz je ta podstatna cast problemu. Koho by to zajimalo, at reaguje, rad se podelim. Zminuju to tu jen proto, ze opet resime to same = homologaci. Celek samozrejme homologovany neni, ale ucinil jsem legislative za dost pouzitim homologovanych svetel, zadne ostre hrany, material plast (material pouzity na "zakladnu" rampy je na me konstrukci to "nejvtipnejsi", spolu s jiz zminenou univerzalni montazi primo na bajk, nikoli na nosic - samozrejme s ochranouzadni strany proti poskrabani bajku). Zase uz se ale moc rozepisuju - muj vecny problem - neumim byt strucny... Omlouvam se vsem!

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

13.11.2018 v 06:52 | Nahoru | #62
gasoline.man> .......... Kazdopadne jsem potesen, ze ten muj elaborat mel aspon nekdo trpelivost si precist. ......

ale bylo to kurva dlouhý
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist