Zde je u autoškol značná neochota dělat ŘP na moto, dokonce ji v počátku roku ani jedna nedělala. Prý změna pravidel.
Prdlajs změna. Nic zásadního se nezměnilo, až na závěrečnou jízdu na cvičišti a samostatnou jízdu v provozu. No, a pak když si to „rozmyslely“, tak cena byla někde jinde a kupodivu u všech stejně. Že by kartel? Navíc kluci na malých moto mají smůlu, ty nedělali, jelikož si prý nevezmou na svědomí, že se jim mladej někde v provozu rozpleskne, až bude jezdit sám a instruktor za ním. Blbost, přeci do doby než bude schopen jezdit sám, může jet s žákem instruktor a až poté co bude mít zručnost jej pošle samotného na cvičák a pak do provozu. Pokud bude žák dřevo, musí si logicky připlatit hodiny. Takže to je beze změny.
Syn si chtěl letos udělat rozšíření z A1 na A2 a z těchto důvodu jsem hledal jinde.
Absolvoval jsem s Matym Landou z Kolína motoškolu „Jízda na okruhu“ v Mýtě. Je to suprovej kluk a motorce to umí jako nikdo a nedělá jen autoškolu, ale také MOTOŠKOLU. No a tak bylo rozhodnuto. Jeho přístup k žákům se s Jihlavou nedá ani trošičku srovnávat, kamarádský motorkářský přístup Matyho a odtažitý přístup běžných autoškol – zkrátka jiná třída.
Ke zkoušce mohu říci, které jsem byl přítomen díky synově rozšíření ŘP, že pro aktivního jezdce není problém ji zdárně zakončit. Začínající motorkář to zvládne Maty nainstaloval synovy do helmy interkom a po celou dobu tak spolu byly obousměrně v kontaktu. Nejprve cvičili závěrečnou zkoušku na cvičišti a poté v provozu, kde instruktor jel za žákem na motorce. Syn si to celé moc pochvaloval.
Závěrečná zkouška pak měla obdobný průběh jako nácvik, samostatná jízda po cvičišti s plněním úkonů a poté, také samostatná, jízda v provozu. Tady jel instruktor se zkušebním komisařem za žákem, místo na motorce autem.
Perlička na závěr. I přesto, že Kolín je dál než Jihlava, tak i po započtení cestovních nákladů vyšlo rozšíření ŘP u Matyho finančně výhodněji.
Chlapci a děvčata, sorry za slohovku, kratší to ale fakt nešlo ;o)
PS: Maty díky za okruhovku i za syna.
K.