mám trochu dilema: jsem začátečník a koukám po Suzuki Bandit 600 (jezdil jsem na ní v autoškole, líbí se mi a hodně lidí říká, že je dobrá pro začátečníka). Ale mám šanci koupit velice výhodně Suzuzki SV 650S - o téhle jsem ale slyšel, že se pro začátečníka vůbec nehodí. Nejsem žádný blázen a než se vyjezdím, tak hodlám jezdit opatrně, takže teoreticky by to SV taky šlo - ale trochu se bojím, že tu motorku prostě nezvládnu, někde se mi blokne zadní kolo v zatáčce při podřazení a už se vezu. Co myslíte? Koupit staršího Bandita nebo připlatit pár tisíc navíc a koupit SVčko (prokazatelně v lepším stavu než ten Bandit s méně km)?
Dík, Jirka
Organel píše: ...ale jelikož má auto synchro, tak se to aspoň trochu vykompenzuje. Motorka to nemá, tak se prostě to kolo blokne...
Synchronizovaná převodovka je o tom, že při zasouvání ozubených kol do sebe to nepůjde přes zuby, protože synchronizace před zasunutím jedno ozubené kolo roztočí o to druhé. To s cukáním auta nebo motorky nemá nic společného, natožpak s blokováním zadního kola.Co se týká původní otázky, tak ačkoli jsem na tom nikdy nejel, osobně bych se v této konkrétní situaci přikláněl spíš k tomu SV. Začátečníka to nezahubí a až nabereš nějaké zkušenosti, řekl bych, že tě to přestane bavit o něco později než Bandit. Ale je to jen moje domněnka, podložená mnoha okruhovými kamarády na SV, ale jen pár kusy na Bandasce.
Někdo kdysi vypustil tady tu nesmyslnou hlášku o blokování zadního kola na dvouválu a teď se to ve velkým papouškuje. Samozřejmě se to může stát ,ale to musíš jet jak naprostej tydýt a opravdu to tam bezmyšlenkovitě sázet. Neboj se toho , a pokud se ti líbí víc , kup ji.
Naposledy editováno 19.09.2016 21:38:38
Organel píše: motovlk> Abych řekl pravdu, tak moc nevím, jak by se to zablokování kola mohlo stát, ale přestavím si to tak, že když jedu autem, přeřadím na nižší stupeň a necitlivě (tedy najednou) pustím spojku, tak to pořádně cukne...ale jelikož má auto synchro, tak se to aspoň trochu vykompenzuje. Motorka to nemá, tak se prostě to kolo blokne...nebo taky kecám ptákoviny a místo motorky bych si měl pořídit odrážedlo...
Začátek dobrej, ale pak jsi moc nepochopil na co je v převodovce synchronizace Prostě SV 650 není tak překoňovaná bestie, aby se Ti zadní kolo blokovalo.
K tématu: Z těch dvou motorek bude určitě pro začátek zábavnější to SV-čko...ale každý to může cítit jinak. Nezbývá než si je vyzkoušet obě a pak se sám rozhodnout...
K tématu. Staré SV neznám. Jel jsem jen na novém r.v. 2016 a katastrofa. V porovnání s ostatními hůř ovladatelné a šílené sedlo. Vrátil jsem ho před uplynutím výpůjční doby.
Chce to vyzkoušet vybraný stroj. Nelitoval bych peněz a dohodl se s prodejcem na alespoň půl hodinové jízdě za určitý finanční obnos. Vyplatí se to.
Naposledy editováno 20.09.2016 07:22:31
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Bandit 600 vs Suzuki SV 650S
Edit: kdyz s tim pojedes jak pampaliny, tak to kolo nebloknes. Kdyz pojedeš naprasaka, tak se ti zadni kolo klouzne casto a to pri brzdeni predni brzdou a postupnym skopavanim kvaltu pred zatackou.
Naposledy editováno 20.09.2016 16:06:41
motovlk píše: Jestli nejsi dřevo , tak SV na začátek nebude špatný . Ty řeči o blokování kola jsou blbost . Nevím co bych musel dělat , aby se to šmejklo . Při podřazování mi to neudělá ani SV 1000 i když jedu kudlu . 650 byla moje první silnější motorka a bylo to silný jak svině , pak už to jen slušně jelo , když jsem přešel na větší to vlastně moc nejelo. Ale jo zas bych se na tom klidně svezl .
tak to, že se ti neblokne na SV litru zadní kolo bude hlavně tím, že to má jakýsi antihop na spojce.....ale i ten se dá ukecat, aby se ti zadní kolo bloklo.
jel jsem na pár 650 a když prostě ve vysoké rychlosti naprudko sundáš 2-3 kvalty dolů, tak ta prdel mírně škubne.
pro nováčka asi nepříjemné, ale když nebude jitrnica, tak se mu to nestane.
na Bandasce jsem nejel, tudíž zakladateli moc nepomůžu, mimo již zmíněné rady, která je jasná snad každýmu: vyzkoušej obě namísto čtení mouder na na netu a uvidíš. tipuju, že minimálně za ten čas strávenej u tohoto vlákna už jsi mohl minimálně 1 testnout.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Bandit 600 vs Suzuki SV 650S
Jo a ještě něco. Když Horneta, tak CB 900, objem je objem
Naposledy editováno 20.09.2016 22:46:23
Musíš na to sednout a zkusit. Nebo ber co Ti je prostě blíž a více se Ti líbí... stejně do důchodu si ji držet nebudeš a dřív nebo později to pravděpodobně vyměníš, pokud hodláš jezdit nějak více...
Mě se na RSV, když jedu kudlu, blokuje kolo celkem často... Ale je pravda, že jen když jdu před zatáčkou na brzdy a do toho kopnu kvalt dolů bez meziplynu... Blokne se ale jen na chvilku, tak 2m, je to sranda aspon Když zavřeš plyn dřív, zkopeš kvalty s meziplynem a pak teprve začneš brzdit, tak pohoda jazz, nic se ti neblokne, neboj... Ale tohle ti udělá i čtyřvál, když pojedeš furt v nejvyšších otáčkách.... Chtělo by se to naučit zároven brzdit a do toho dávat meziplyn, ale to je pro mě vyšší dívčí...
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Bandit 600 vs Suzuki SV 650S
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Bandit 600 vs Suzuki SV 650S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Bandit 600 vs Suzuki SV 650S
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Bandit 600 vs Suzuki SV 650S
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | Dnes v 19:26 Rooks |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |