bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

1.9.2016 v 15:40
Zdravím,

mám pro vás poměrně úsměvnou zkušenost ze závěreček na velký Áčko.

Udělat si řidičák na motorku jsem si přál docela dlouho. Rozmýšlel jsem se minulý rok, zda se pustit do A2 nebo ještě rok počkat až mi bude 24 a rovnou udělat Ačko. Počkal jsem, jenže přišel listopad 2015 a nové zkoušky v autoškole. Jelikož jsem absolutní začátečník, trochu jsem se bál.

Vybral jsem si autoškolu, kde mají Bandita 600. S mou postavou, 167cm a 55 kg jsem měl ze začátku problém udržet balanc, protože nedosáhnu celou plochou chodidla na zem. Blížil se termín závěreček a já se naučil motorku ovládat. Bohužel nemám zas takovou sílu a dalo mi docela zabrat manipulovat s motorkou (zatlačení do vyznačeného prostoru), ale při nácviku jsem to tak nějak zvládl.

Přišel den zkoušek. Přede mou vše odjel kolega a přišel jsem na řadu já. Musel jsem dotlačit motorku k místu, odkud se zkouška začínala (cca 60 metrů). Tento úkon mi dal natolik zabrat, že jsem si musel udělat jednu malou přestávku :D ale nakonec jsem motorku na místo dotlačil. Značně zadýchán jsem motorku zkontroloval a připravil se na první úkon - zaparkovat motorku do vyhrazeného prostoru. Jak by někdo řekl, jsem tintítko :D a asi jsem si i blbě najel, ale při couvání s motorkou jsem si zřejmě špatně srovnal řídítka a cítil jak se motorka začíná překlápět na pravý bok, proto jsem rychle vykřikl na komisaře zda mi nepomůže a to byl konec :) Hodil jsem motorku na stojan, komisař mi podal helmu a já si to odkráčel k místu, odkud jsem motorku odtlačil.

V tu chvíli jsem si v hlavě přehrával co jsem udělal špatně, ale nic moc jsem nevymyslel. Takže mě čeká opakovačka. Tímto bych se chtěl zeptat na nějaký trik nebo tip jak tento úkon zvládnout při mých proporcích. Nerad bych dělal ústupky s tím, že bych si dělal řidičák na A2 (menší motorka).

Díky a snad jsem někoho pobavil :D

1.9.2016 v 16:44 | Nahoru | #31

Artepx píše: o opření těla ani slovo

Stejně jako o blbých řečech komisařů.

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

1.9.2016 v 16:56 | Nahoru | #32

No a jinak můžeš trochu cvičit no. To nikdy neuškodí...

1.9.2016 v 17:01 | Nahoru | #33

SVSkritek píše: No základ je, že se ti motorka nikdy nesmí naklonit od tebe, to pak neudrží ani 80kg chlap. Takže vždy to naklonit spíše k sobě, jak už bylo řečeno. Já se ji taky opřu rámem/nádrží o tělo, když ji musím otočit třeba na trávě do kopce atd.

No a jinak můžeš trochu cvičit no. To nikdy neuškodí...

Díky, já si myslím, že jsem motorku měl vzít za ta druhá řídítka, ale zase problém je ten, že se pak s motorkou hůř zatáčí.

1.9.2016 v 18:10 | Nahoru | #34
Taky si opiram motorku o tělo při couvání. Podle mě by mělo být jedno, jak ten ukon provedeš, pakliže splníš zadání. Každej si na to najde svůj grif, co mu vyhovuje. Jen ty druhý řídítka bych asi nepoužívala. Na svoji motorce je taky mit nebudeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

1.9.2016 v 18:22 | Nahoru | #35

1.9.2016 v 18:32 | Nahoru | #36

petrprochazka píše: BladeRider> mám aktuální info od zkoušek, jak je to celé myšleno. Majitel autoškoly trochu drbal komisaře že je to cele napiču a když už tak aby aspoň magistrát zajistil odpovídající místo (nevím jak jinde ale v praze se zkoušky dělají zde a ty ocelové patíky vedle kterých jezdíte slalom jsou fakt best!) Na to mu komisař odpovědel že do budoucna má být řidičák na motorku luxus. Takže tak..

aby totéž neplatilo i o zbrojáku a o všech ostatních lidských svobodách

1.9.2016 v 18:46 | Nahoru | #37
.... no zacina selekce pristi rok se najde nejaky dobry duvod ridicak zdrazit min o 50%a za par let je nehodovost vymicena jinqk nove zkousky me zas az tak spatne neprijdou..... me taky nechal komisar couvat s liazem a vlekem 50m do dvora

1.9.2016 v 19:17 | Nahoru | #38

Naposledy editováno 09.07.2018 19:04:15

1.9.2016 v 19:20 | Nahoru | #39
stráťa> přesně tak. když moto držís za řidítka oběma rukama, tak je vrchní část tvého těla nakloněna nad motorkou. lepší je jak říká tady kolega, levou za řidítka, pravou za sedlo ( nádrž ) a tím pádem je váha tvého těla na levé straně od motorky. jinak to chce samo cvik

1.9.2016 v 19:20 | Nahoru | #40
...a to jako ocekavaj ze do priste priberes 20kg ve svalech nebo co? jen budes mit treba vic stesti... nechapu...

1.9.2016 v 19:32 | Nahoru | #41
já když dělal před 2 měsíci papíry tak tam byla taková křehká bloncka která vážila tak 60kg i s postelou - a měla dělat tento úkon s viragem 750 - to vypadalo tak že instruktor povolal na každou stranu člověka kdyby náhodou to neudržela - a jak to zvládla bez zaváhání to sme fakt nepobíraly. a to nemluvím o tom úkonu brzdění z 50km - 3/4 brzdné dráhy jela s zadní naplno a zase žádné zaváhání nebo nohy na zemi - jako kdyby jezdila celý život ale měla teprve 21.

Ono už jsem měl tu čest zdvihat 200kg a jak ty tak nejsem nějaký rambo ale neměl jsem s tím problém - stačí to neuspěchat a všechno jde.

1.9.2016 v 19:43 | Nahoru | #42
To jsou kokotský pravidla, jestli někam potřebuju s motorkou couvnout, tak přijedu k tomu místu a docouvám tam v sedle motorky pokud dosáhnu ze sedla ... zásadně z místa vyjedu... na co bych mašinu někam vodil ... pokud z ní nedosáhnu abych měl dost sil na to odrazit se nohou, tak ji potlačím jen ten nezbytný metr, dva, tři ...
Je to šikana, chtěl bych je vidět jak to sami zvládaj kokoti ... děláš si řidičák, ne vodičák, jako maj Slováci ... ale ti určitě motorky v autoškole nevodí ...
Jinak když musím tlačit tak levá na řídítku, pravá na madlu u sedla.
ujetý na hlavu postavený ...

1.9.2016 v 20:08 | Nahoru | #43
Dnešní trénink

Tenhle je taky dobrý

Naposledy editováno 01.09.2016 20:11:24

1.9.2016 v 20:18 | Nahoru | #44
Pro holky to musí být fakt opruz. Moje sestra konečně udělala závěrečky na A, ale jízdy až napotřetí. Je taky tintítko a bylo to celé dost náročné.

1.9.2016 v 21:00 | Nahoru | #45
Ahoj dělám to tak, jak už bylo popsáno. Opřu si motorku lehce o bok, prostě ji nakloním na sebe. Pak už to udržíš. Když Ti ze začátku takhle spadne vlastní motorka 2x rychle příjdeš jak na to

1.9.2016 v 21:03 | Nahoru | #46
Chápu, že v pozici zkoušejícího je dost těžké odporovat komisaři. Ale při manipulaci s motorkou je nejbezpečnější způsob opřít si ji o bok. Kdybych teď měl jít ke zkouškám, povedu ji tímto způsobem a běda, kdyby měl kecy. Podle mě to popis zkoušky výslovně nezakazuje. Stejně tak by mohl prudit, jestli se páčky mačkají jedním nebo všemi prsty, jestli poodřadím přímo nebo s meziplynem, jestli neutrál zařadím z dvojky nebo to skopu do jedničky a pak dám N, atd.

1.9.2016 v 21:09 | Nahoru | #47
Kazdej mesic rikam manzelce Dodelej si neomezeny Acko a udelej si zbrojak, dokud to jde, lehci ani levnejsi uz to nebude. Ale je to marny, je to marny, je to.. marny.

1.9.2016 v 21:10 | Nahoru | #48
Jsem cca 190cm a přescent.......................a když jsem postrkoval motorku po dvoře - samozřejmě v petkových pantoflích od čongů, tak jsem sklouznul nohou v botě...........výsledek?.............svařování plastů a lakování Co neprasklo pádem stroje, to jsem rozválel jako hrošík sám. Řidičák jsem dělal v minulém století a i Jawa 350 nám připadala jako autobus.
Ber to jako zkušenost - je lepší fláknout s autoškoláckou mašinou a uvědomit si, co to umí, než se svou vlastní......................a uvědomit si, co to umí Dneska si beru pořádný boty a dávám si pozor.
Buď v klidu, to dáš a budeš se z jízdy na motorce těšit.....................a tak to má být.

1.9.2016 v 22:02 | Nahoru | #49
poradim ti kdyz ji tlacis naklon si ji na sebe a klidne bez pomalu a mej furt pazouru na brzde

1.9.2016 v 22:59 | Nahoru | #50
Minulý týden přišel soused jestli nemám strečku folii a jestli bych mu nešel s něčím pomoc a něco ukázat. Pivo že má na sedmém schodu, tak jsem měl a šel. O garáž měl opřené kolo, u něj dva pytle stavebního lepidla a že je potřebuje přidělat na to kolo. Říkám mu jedeš na melouch a pani ti nepůjčí auto ? Ne potřebuju udělat klukovi trenažér na manipulaci s motorkou. Jsem si myslel že si ze mě dělá prdel až mi to synátor objasnil. Přimotali jsme ty pytle co nejvýš k rámu, já mu ukázal jak couvám s motorkou z garáže, levou rukou řídím, pravou táhnu za nosič kufrů a načli pivo. Při třetím mu už synek bravurně couval po dvoře, akorát bočák to neustál

1.9.2016 v 23:33 | Nahoru | #51
to chce hlavně v klidu a nenervovat se hele já před měsícem v Chorvatsku během 24h dvakrát ustlal i s manželkou první byla nehoda a ten jejich slavnej asfalt ,ale to je jedno. A hned druhej den jsme se vraceli domů dojíždím auto přede mnou a zastavuji,vyhazuji kopýtko na pravou stranu a ejhle .Nějak jsem si neuvědomil že pravé stehno je řádně naražené a pěkně bolavé a hádej jak to dopadlo ?Taky jsem to neudržel ,skáceli jsme se hezky na pravou stranu a já skončil ve vinohradu pod révou i s manželkou.
A rada? měj stále lehce nahnutou mašinu na silnější nohu a pak to dáš s přehledem

2.9.2016 v 02:33 | Nahoru | #52
Jsi sice prcek a muší váha, ale v tom problém není. Já mám běžných 180/90, zato mašinu 340 kg a manipuloval jsem i s kámošovou co má 400. Je to všechno o grifu - poprvý jsem byl taky vyplesklej a čekal sem kdy mě buď přepadne, nebo zavalí. Dneska jsem schopnej jí i v pantoflích vytlačit do garáže, kde mám na 3 metrech převýšení půl metru a pak 10 cm schod s kratičkým nájezdovým klínem - jen se s ní prostě trochu rozběhnu na cca 10ti metrech. Základ je mít mašinu v pohybu - rychlost chůze, držet jí prakticky svisle a rovnováhu držet úplně stejně, jako když jedeš - balancovat to pohybem řidítek! Při pomalým pohybu je to paradoxně o něco těžší. Jen z toho nesmíš být posranej a moc nad tim nedumat - nejlepší je si to nacvičit s někým, kdo ti to jistí z druhý strany, abys odboural psychickej blok, že ti mašina určitě přepadne na druhou stranu, protože pak jí máš navalenou váhou moc na sebe a to je pak jakákoliv manipulace jednak obtížná a jednak unavující.
Takže jak říkám - nacvičit, mašinu mít svisle a balanc korigovat řízením řidítek - stejně jako když jedeš. Zkus si to klidně s jízdním kolem! A hlavně žádná křeč!!! Neboj, to dáš.

Naposledy editováno 02.09.2016 02:34:48

2.9.2016 v 06:59 | Nahoru | #53
tlačit motorku přece není žádnej problém, nemíš motorkou moc házet ze strany na stranu, to se pak nediv, že jsi utahanej.....lehci ji nakloň na sebe (opři o tělo) a tak nějak do dožducháš Já jsem tak v 18ti, když jsem měl ještě jawu 350 tlačil motorku několik km, když se mi vysrala a tech malejch motorek co jsem měl jako děčko ani nepočítám. To když jsi v 9ti letech píchl pneu x km od baráku tak to byla dobrá škola. A to jsem měl určitě míň sil jako ty teď ve 24ti. Přes zimu začni trošku cvičit a uvidíš, že to půjde samo. Když jsem odmaturoval tak jsem měl taky 55kg při 173cm, dnes jsem kolem 80ti a to jen díky tomu že cvičím a tak nějak zdravě žiju

2.9.2016 v 07:04 | Nahoru | #54
Taky Vám řeknu jednu příhodu o malém pádu v nulové rychlosti:D To byl první pokus o rekord v Brně na dromu, takže motorky jedou pěkně v poklidu, a já si říkám.....zastavím, udělám pár fotek + nějaký video. Tak fajn....nasedám na motorku a říkám, ženě že si ještě nasedím rukavice a můžem valit, asi mě neslyšela, takže já v poho sedím a najednou prásk válíme se v kačeru a kolem x set motorek....to je potupa, nic si nedělej z toho co se Ti přihodilo, je to jen autoŠKOLA, proto se tam chodíš učit.

2.9.2016 v 07:52 | Nahoru | #55
Neboj, na druhý pokus to dáš a přes zimu pak zapracuj trošku na fyzičce. Nemusíš mít boule na rukách, ale trošku té síly v pazourech se ti určitě bude hodit. Nikdy nemůžeš vědět, kdy se dostaneš do situace, že budeš muset s motorkou manipulovat.

2.9.2016 v 09:31 | Nahoru | #56
Kdysi asi tak v mých sedmi letech jsem chtěl udělat dobrý skutek. Před garáží stály dědovi dva fichtly. vzal jednoho a tlačil do garáže. Já zkusil vzít druhého a už jsem byl přikrytý. Teď jezdím na velkých motorkách. Ale když občas sáhnu na fichtla, popadnu ho ze zvyku silou, že bych ho hodil přez rameno. No a k tématu: dopředu je občas taky třeba popostrčit. To pochopitelně za řídítka a občas si to i opřu o bok. Dozadu je mi příjemnější levá na řídítku a pravá na sedle. Balanc koryguju řízením.

2.9.2016 v 09:56 | Nahoru | #57
Mně teď upadla motka na pravou stranu, když jsem s ní couval v garáži.
Přejel jsem totiž něco kolem a to mi ji zvrtlo na blbou stranu.
Na zvedání jsem musel zavolat pomoc, protože ležela na nějakém garžovém bordelu a já se tam nemohl dostat.

2.9.2016 v 10:28 | Nahoru | #58
Pche...chteli by to na ty zkousky dojet ozralej na litru, s uplne orvanejma sliderama, ve stupackach s horici zadni gumou. A jen se svodama bez koncovky....

...

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

2.9.2016 v 11:06 | Nahoru | #59
Chce to jen cvik. Kamos ma podobny parametry co ty a vodi to jak kolo....(teda aspon se u toho tak tvari )

2.9.2016 v 11:09 | Nahoru | #60
Jarrinn> ..ja myslel, ze ses ninja..