globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nízké napětí (13.4 V)?
19.8.2016 v 07:55
Ahoj,
sháním radu elektrikáře. Mám KLE 500. Měřil jsem napětí (na baterii) a na volnoběh tam bylo skoro 13.7. Při 5000 otáčkách tam bylo jen 13.4. Konečné nabíjecí napětí na pb aku by mělo být tuším 14.4. A 13.8, pokud nabíjím nonstop. Podle manuálu by mělo být napětí (na regleru) 14-15V.

1) Je to tak správně s těmi 13.8 a 14.4?
2) Mám tam málo voltů? Mám to řešit?
3) Co kdyby tam doopravdy bylo těch skoro 15 dle manuálu? To se přece ta baterka ničí, nebo ne?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 08:03 | Nahoru | #1
...pravděpodobně ti odešel regulátor...proměř ještě napětí mezi cívkama zapalování při běžícím motoru a odpojeném regulátoru ať vyloučíš poškozenou cívku...řeš to nebo tě to někde nechá...14-15V v otáčkách je správně a baterka se neničí, v manuálu to maj správně...někde je tady popsaných hafo stran o dobíjení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 08:07 | Nahoru | #2
Filous> Může to být i altíkem (technicky správně je to magneto)? Můžou být magnety už „unavené”?

edit: odejde ten regler naráz, nebo bude postupně umírat? Chci teď v sobotu někam jet, tak jak moc je to kritické.

Naposledy editováno 19.08.2016 08:11:43

2 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 08:37 | Nahoru | #3
13.4 V neni zadna slava, ale porad se to da povazovat za dobijejici. Co to napeti udela kdyz zhasnes/rozsvitis svetla ?
Promer si to dle navodu a hned budes vedet.

(reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 08:40 | Nahoru | #4
kle5002003>
...unavených magnetů bych se nebál, buďto umře cívka v zapalování nebo odejde regler, většinou je to regler a jeho chování neodhadneš, pokud to nedobíjí už teď, nikam dál bych se s tím nepouštěl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 08:50 | Nahoru | #5

gugo píše: Co to napeti udela kdyz zhasnes/rozsvitis svetla ?



To nejde, leda bych vyšrouboval žárovky.

edit: dík za návod, je super

Naposledy editováno 19.08.2016 09:01:50

(reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 09:07 | Nahoru | #6
gugo> a jestli to chápu dobře, tak:

1) altík (magneto) se měří odpojený od.zbytku sítě, a motorka běží na baterku

2) regler se měří vždy zapojený v palubní síti, jinak ho zničím

(reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 09:08 | Nahoru | #7
kle5002003> vono tohle co pises tak muze byt samozrejme regler, ale docela casto se takhle projevuje prechodovej odpor z oxidace na konektorech. Ale kdyz to promeris tak uvidis. Kazdopadne pokud to ma 3f altik a ten bude davat symetricky napeti OK a z regleru poleze tohle, tak bych se nebal to provozovat, protoze do dobiji. Akorat bych se holt pripravil na to ze ten regler proste odejde. /ve zkratce/

Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 14:20 | Nahoru | #8
představ si akumulátor jako obrovský kondenzátor, napětí jaké na něm měříš tam není hned !!!

Výstupní napětí z regulátoru NEROVNÁ SE napětí na baterii !

Akumulátor má napětí jiné a jako tvrdý zdroj napětí si řekne desítky ampér a stejně napětí nezvedne, dokud se chemicky nezmění stav desek.

Závěr:
volnoběh 13,7 V paráda - nic neřešit.

Při přidání je třeba přidat a nechat motor vytočený na 5000 třeba 30 sekund a sledovat časový průběh napětí zda naklesá stále níže a níže pod 13,2V
Aku odpojená z nabíječky bude mít přes 13V klidně hodinu...

Každopádně těch 13,2V už není zrovna ukázkový a stálo by za to zkontrorolovat stav a oxidaci konektorů, pokud není problém zde, tak odpojit altec od reglecu a měřit samotný altec. Pokud bude mezi fázemi (1-2, 2-3, 3-1) 60V a při přidání i více voltů STŘÍDAVÝCH (AC) , změř odpory jednotlivých fází proti zemi, musí být nekonečno.
Poté je alternátor ok...

Regulátor bez zátěže akumulátorem raději neměř, nemělo by se nic stát, byly na to citlivé starší typy s buzeným rotorem (např. gsx-f), ale po nedávných zkušenostech s husquarnou, kdy odešla celá RJ, koupila se ignitech, potom odešel altec, za 3000 převin a minulý týden se kupoval regulátor. Tak už bych nic neriskoval No a pak už zbývá jen regler

Naposledy editováno 19.08.2016 14:31:58

Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 14:22 | Nahoru | #9
plna baterka ma 12.8V,takže 13.8V je ještě v poho,jak píše gugo ubytek napětí oproti hodnotam v manualu je nejspíš danej oxidací kontaktu,nebo tim že kontakty u regulatoru jsou vyhřatý,dokud ti z regulatoru leze cokoliv nad 13V tak bych se tim nezabýval,kriticka hodnota je 12,5V z regulatoru,to už je na hraně kdy to už moc nestíha dobíjet,ale bez světel to ještě dojede domu,jel sem stim 120 km, a doma to pak proměřil,daval 12.5V se světlama i bez - bylo po něm

Naposledy editováno 19.08.2016 14:24:54

Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 16:04 | Nahoru | #10
Borci, díky za reakce. V sobotu vyrazím s aktuálním stavem.

Jurawood> po zkouknutí schematu jsem dospěl k tomu, že na baterii a regleru bude stejné napětí. I manuál píše, že by se to mělo těsně blížit. Ale můžu zkusit měřit napětí přímo na regleru.

1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 17:53 | Nahoru | #11
Pokud je regulátor vodivě propojen s baterií, bude na regulátoru i baterii napětí shodné (pokud zanedbáme odpor vodičů, což pro tyto účely asi můžeme).

(reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

19.8.2016 v 18:18 | Nahoru | #12

Číkus píše: Pokud je regulátor vodivě propojen s baterií, bude na regulátoru i baterii napětí shodné (pokud zanedbáme odpor vodičů, což pro tyto účely asi můžeme).



altik v motorce neni dostatecne "tvrdej" zdroj, tzn pokud je baterka hodne vybita, tak dokaze napeti altiku "shodit" a napeti/proud je omezene vykonem alternatoru a ne napetovou regulaci regleru - potom muze dojit k chybnejm zaverum pri mereni, proto servisni manualy u mereni nabijeni udavaji podminku, ze je potreba aby baterka byla v poradku a plne nabita....

kdyby k napeti meril i proud, dalo by se i pri vybite/horsi aku....

Nízké napětí (13.4 V)?

20.8.2016 v 13:59 | Nahoru | #13
nepochopili jste mě? jasně napětí bude, pokud se zanedbají přechodové odpory, stejné.

Nízké napětí (13.4 V)?

20.8.2016 v 15:51 | Nahoru | #14
Mám stejný problém. Na volnoběh když odpojím všechny spotřebiče tak krásných 14,1V v otáčkách to padá dolů až k 12,9V se spotřebiči se dostanu až na napětí baterie....
Zkus proměřit regulátor. Je tu na to dobrý návod. Měří se vstup(žluté vodiče) proti výstupu (+pol a - pol) na odpojením regulatoru.
Multimetr nastav na měření diody a zkus dát červený fous z multimetru ta jeden žlutý a černý na třebas +pol(červený, zelený jak kdy jak kde) měla by pokud se pamatuju naskočit hodnota okolo 0,5 V.
Pak prohoď vodiče multimetru a hodnota by měla být 0V.
Vyměň +pól za -pol a zase postupně proti všem žlutým vodičům.
Takto odzkoušej všecky žluté vodiče regulátoru.
Nechci kecat zdali jsem ty výsledky měření nenapsal přesně naopak. Jde o to proti všem žlutým naměřit cca stejné hodnoty...

Já mám protaženou jednu diodu a zkracuje mi to alternátor proti kostre.... Ve zkratu jim protéká cca a15A
PS: musel jsem na to ujet minimálně 500km. Pokud bych už jednou večer nezapínal vyhřívané hefty asi bych na to jezdil do teď... Čert ví kolik by ještě snesl altík teda.

1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?

20.8.2016 v 19:31 | Nahoru | #15
Mě takhle shodila napětí (13.4V) vadná baterka a to normálně startovala. Neměřil jsem dobíjecí proud, ale podle ohmova zákona musel být vyšší než normálně. Po výměně aku zase dobíjím 14.4V. Pokud to takhle necháš tak nejprve odděláš regulátor nebo altík protože dobíjení jede pořád naplno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

21.8.2016 v 08:12 | Nahoru | #16
dave-lister> Baterku mám letos novou

Nízké napětí (13.4 V)?

21.8.2016 v 10:37 | Nahoru | #17
Jestli skáče při chodu, tak je to regulátor..

(reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

21.8.2016 v 21:48 | Nahoru | #18
kle5002003> Altík si proměřoval? Pokud je OK tak potom zkus vyměnit ten regulátor.

Nízké napětí (13.4 V)?

22.8.2016 v 01:31 | Nahoru | #19
Pokud to na volnobeh nabiji ok a zacne to blbnout az v otackach tak nekdy bejva problem v prechodovejch odporech, regulator si pak "vymejsli" - na starsich suzuki pomuze natahnout z regleru vodice primo na baterku...

Nízké napětí (13.4 V)?

22.8.2016 v 01:42 | Nahoru | #20
A taky by to mohl být nějaký špatný konektor v souvislosti s vibracemi určité frekvence. Ale moc bych na to nevsázel.

Nízké napětí (13.4 V)?

22.8.2016 v 11:34 | Nahoru | #21
Měl jsem to samé. Už jsem si domlouval nový regulátor od vape. Hledal servis kde mi to rozdělají a třeba altík vymění nebo natáhnou novou elektriku. Ale stačilo vyměnit baterku. Takže nejdřív vyzkoušej jinou OK baterku abys měl jistotu že to není jí.

Nízké napětí (13.4 V)?

13.9.2016 v 21:52 | Nahoru | #22
Hola, tak jsem teď proměřil altík dle servisního manuálu a vypadá ok. Zaspekuluju na to, že elektrické trasy jsou v pořádku, a že tam není nějaká sofistikovaná chyba a objednám ten regulátor. A asi to risknu a půjdu do něčeho levného (třeba tento ).

1 reakcí na tento příspěvek Nízké napětí (13.4 V)?

13.9.2016 v 23:13 | Nahoru | #23
první co máš udělat, je, měřit napětí regulátoru na jeho prvním konektoru v cestě k plusovýmu pólu baterky....právě přechoďáky umí sundat i víc jak volt a závada se pak hledá tam, kde není...změř napětí za provozu na SPOJENÉM stejnosměrném konektoru hned za regulátorem, pokud je to možné...prostě co nejblíž regulátoru, co to jde...jde o to, abys eliminoval z měření přechoďáky...často pomůže klema mezi regulátorem a baterkou natvrdo..pokud naměříš stejný výslek, tak teprve řeš regulátor a baterku...

Pokud to tím bude, klemu tam nech, nebo repasuj cestu + až k baterce...tohle právě časem způsobuje ty vyhřátý a spečený konektory dobíjení...už při úbytku 1 volt, tam v závislosti na proudu bude pár Wattů pěkně hřát....

Naposledy editováno 13.09.2016 23:18:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

14.9.2016 v 08:57 | Nahoru | #24
Bandaska> Jo, tento postup dává smysl. Ale to bych si musel hrát na elektrikáře a rozebrat konektor nebo kabeláž. A to dělat nechci.

Ale kdyby to byl přechoďák, tak s rostoucími otáčkami by to napětí nemělo padat. Sice ne na tabulkovou hodnotu, ale růst by mělo.

Nízké napětí (13.4 V)?

14.9.2016 v 16:30 | Nahoru | #25
anebo taky ne,ja dobíjím ,svítím,blikam troubím a přesto s rostoucíma otačkama mi dobíjecí napětí klesa,sice cca jenom o pul voltu ale klesá,měř to hned za regulatorem a uvidíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

14.9.2016 v 21:06 | Nahoru | #26
kle5002003> že já vždycky zapomenu, že tady někomu odborně radit je nesmysl...ztráta času...

(reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

15.9.2016 v 21:33 | Nahoru | #27

Bandaska píše: kle5002003> že já vždycky zapomenu, že tady někomu odborně radit je nesmysl...ztráta času...



A já zase nezapomínám na to, že informace na internetu je potřeba vždy podrobit kritickému zhodnocení a to bez ohledu na to, že jsem vděčný za to, že někdo ztrácel svůj čas tím, aby radil někomu, koho vůbec nezná.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

16.9.2016 v 13:02 | Nahoru | #28

kle5002003 píše: Bandaska> Jo, tento postup dává smysl. Ale to bych si musel hrát na elektrikáře a rozebrat konektor nebo kabeláž. A to dělat nechci.

Ale kdyby to byl přechoďák, tak s rostoucími otáčkami by to napětí nemělo padat. Sice ne na tabulkovou hodnotu, ale růst by mělo.



Nesmysl, se zvyšujícíma otáčkama stoupá el. spotřeba zapalování, tudíž zvýší se proudový odběr, zvětší se úbytek napětí na propojení a napětí na baterii klesá. Jednoznačný důvod, přechodový odpor. Pokud nevěříš, zapoj výstup regulátoru přímo na baterii....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

16.9.2016 v 14:34 | Nahoru | #29
Motoblazen5> to mu raděj 3 lidi,co myslíš , poslechne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké napětí (13.4 V)?

17.9.2016 v 09:27 | Nahoru | #30

zdenysrx6 píše: Motoblazen5> to mu raděj 3 lidi,co myslíš , poslechne?



No jak už to napsali 3 lidi na internetu, tak pro takovou pravdu se dá klidně skočit z okna. Viz můj předchozí příspěvek.

[offtopic]
Je trochu namyšlenost, když se někdo snaží vyptat na věci tak, aby jim porozumněl, postavit se role "nad ničím nepřemejšlej, já jsem bůh a udělej to podle mě". Když jsem si nechal v čemkoliv radit, tak opravdový profík se takto nikdy nechoval a měl pochopení pro mé i velmi amatérské dotazy.
[/offtopic]

A zajímavé je, že jsem mluvil s borcem, co vyrábí regulátory a ten vsází téměř s jistotou na ten regler. Co je ten indikátor toho, že tento člověk tomu nerozumí a rady z internetu jsou ty správné?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist