globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Další postup - totálka alternátoru
17.8.2016 v 15:06
Zdravím, od zjištění že mi špatně moto dobíjí jsem se modlil za stator ale boužel - ten je taky KO podle měřeného odporu ale do toho mám ustřelený magnet kde částečky mám všude okolo... Viz foto
Takže otázka je co dále - moto jsem kupoval na začátku měsíce s tím kdy tenhle problém neměla takže se mi to stalo na našich celosvětově nejlepších silnicích ve vesmíru.
Když to tak vemu tak převinutí statoru - 2500 nový olej 1000 Rotor samostatný bud 6000-8000 nebo někde sehnat jetý a spoléhat že vydrží + zaplatit servis za výměnu rotoru a vyčištění motoru - jelikož to je magnet tak ten tak lehce nepujde dolů takže jsem na 15000.
Dodám že se jedná o gs500 2002






Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 15:47 | Nahoru | #1
to se už vyplatí koupit celej motor a zbytek rozprodat na ND
ale osobně si myslím že to tak drastický nebude

Naposledy editováno 17.08.2016 15:48:52

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 16:41 | Nahoru | #2
O díly vůbec tak nejde jak o ty části magnetu vsude - sice to je neodymium které je měkké ale je ho tam dost a že by to nic neudělalo motoru tomu nevěřím

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 16:50 | Nahoru | #3
tohle nebudou neodymový magnety, ty by byly pokovený, jinak by okamžitě zkorodovaly. Tohle je obyčejnej feritovej magnet, což je v podstatě keramika a je to docela tvrdý.

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 17:30 | Nahoru | #4
teoreticky by to mohlo zůstat jen ve statoru, ale težko říct, s olejem asi nic nevyteklo? Jestli to je i někde dál, tak by to bylo lepší kompletně rozdělat a vyčistit, v ložiskách by to nedělalo asi dobrotu, osobně bych se zeptal nějakýho mechanika co o tom něco ví, tady třeba gugo. Je to blbá závada.
Nebo kup novej motor a tenhle rozprodej na díly, po mých zkušenostech, pokud jsou motory dostupný, tak je to většinou ta nejlepší a nejlacinější možnost.
Staří motorky neřeš, když ti vyhovuje, tak je to jedno ne.

Naposledy editováno 17.08.2016 17:33:36

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 17:59 | Nahoru | #5
zítra se mi jdou na to podívat lidi ale v oleji ani kousek. Neměl bych s tím takový problém kdybych si tu motku před týdnem nekoupil - ale na začátku bez problému ale mám takový pocit že se to stalo 3. den po cestě do Znojma - někde na té kvalitní cestě se odlepil a po cestě zpátky se rozstřelil. Ale co jsem to teď podrobně prohlížel tak je nějaká šance že se ty částečky nedostaly dál než na volnoběžku..

EDIT: ještě bych se chtěl zeptat - dá se sehnat jetý rotor kterému drží magnety jenže na moto jsem na netu nenašel nikde rotor který by měl kryté ty magnety - a nerad aby mi zase někde po pár set km upadl - někdo psal že se to oplatí zalét do epoxidu.

Naposledy editováno 17.08.2016 18:41:54

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 18:41 | Nahoru | #6
no je tu určita šance že to bude nalepený jenom na tom atíku,je železnej, a nevěřim tomu že by olej měl takovou sílu že to bude sebou vlačet až buhví kam,přeci jenom je to magnet a ten se chyta nejbližšího železa,takže bych sundal altík a prohlídnul co se da,pokud bude něco v oleji tak se to nachyta spíš na výpustnej šroub než na karter,jediný kde by to mohlo skřípat bude převodovka,klika ,ojnice vačky a písty sou mazaný olejem co de přes olejovej filtr
no pro klid duše bych nejspíš shodil i spojkovej koš,řetez a ručně bych skusil protočit všechny stupně v převodovce,jestli tam nějakej kousek nepřekaží

ale je divný že se ti hnul,na místě ten magnet kromě lepidla drží ještě odstřediva síla,když motor vrčí

Naposledy editováno 17.08.2016 18:44:14

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 20:44 | Nahoru | #7
díval se mi na to člověk a že je mizivá šance že by se něco dostalo dál než za skříň alternatoru. Stator je jasný - z partdepot nebo electrosport se dá sehnat za 3000+- ale co s rotorem ? na partsdepot je pouze origo za 7000 což je mě trošku líto dávat do stroje celkově kolem 12k když jsem ji koupil za 40k a to ještě nevím co se dalšího pokazí - ale zase mi nebyl doporučován kupovat jetý kde může magnet ustřelit a jsem zase na začátku. Zítra zkusím zavolat do VAPE ale to pochybuju že by něco zvládli.

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 22:14 | Nahoru | #8
Rotor je na prd shánět, nikdo ho nemá. A kdo má, dává jen celý motor, že se s tím nebude rozebírat. Takže je pak možnost koupit jedině nový. Já to řešil taky, ale neměl jsem tak moc poškozené magneto, jako ty, takže jsem ho tam nechal. Stator jsem koupil od Cerese za 600 myslím. Na bazarech taky koupíš za levno docela... Rozhodně levněj, než je převinutí, aspoň co jsem já řešil na jaře, to tak bylo. Ale ten rotor... říkal jsem si, že bych ho vyměnil, kdyby se nějaký objevil levně, ale satanžel to nemá smysl. V té ceně je fakt celý motor.
Jo a ty kousíčky by se neměly nikam dál moc dostat, když vyměníš olej (přefiltruješ přes silonku), tak by to nemusel být takový problém. U mě se to neprojevilo.

Naposledy editováno 17.08.2016 22:16:01

Další postup - totálka alternátoru

17.8.2016 v 23:03 | Nahoru | #9
Jestli toho rozlousklýho magnetu nechybí moc, zkusil bych jak tam drží, případně ho přilepil kvalitním epoxydem a nechal to tak. Vliv na výkon alternátoru to bude mít nepatrný.

Další postup - totálka alternátoru

18.8.2016 v 08:29 | Nahoru | #10
tak ono to nejde dobře vidět ale ten magnet je celkem na dost dílů takže to lepit - navíc by to potom nebylo vyvážené a mohlo to dělat bordel. a nový rotor je cena jetého motoru se zárukou...

Další postup - totálka alternátoru

20.8.2016 v 12:04 | Nahoru | #11
Ahoj, tak tohle přesně se mi taky stalo na GPZ 500. Ať jsem sebe líp čistil motor co to šlo, tak se ty malinké částečky magnetu dostaly do šálků a zadřel se motor na klíče Takže znovu komplet rozborka všeho, přebrousit kliku, nový šálky a výsledek nejistý. Ve finále to stalo víc než jiný motor. Takže za mě přehodit motor. Nejrychlejší a nejlevnější varianta.
Jinak tím, že tam chybí magnet, jde o velké nevyvážené rotující těleso, které 100% zničí uložení hřídele...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist