globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?
 
15.6.2016 v 15:56
Cau,

mam ridicak A2, 29 let, planuju si poridit Duke 390, ale nejsem si jisty, jestli zakladni verzi 35kw s A2 muzu ridit kvuli pomeru hmotnosti/vykonu do 0,2. Motorka ma vykon 35kw a suchou vahu 139kg.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích - č. 361/2000 Sb, rika: "A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem" ale nespecifikuje, o jakou vahu jde - suchou/pohotovostni/provozni?

Mi osobne dava smysl hmotnost provozni pze jinak se bude chovat moto s 50 a 80-kilovym jezdcem.. Hledal jsem ale k tomu na netu komentare a nenasel jsem nic jednoznacneho..

Diky

Naposledy editováno 15.06.2016 16:10:40

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 07:38 | Nahoru | #1
Co jsem koukal tak v základu je to 32kw, ale ani tak tam ten poměr nevychází.

Jestli máš 29, tak není lepší si udělat rozšíření na neomezenou a nemuset toto řešit?

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 08:44 | Nahoru | #2
Údajně to u nové motorky umí stáhnout tak, aby ten poměr vyšel, ale nikdy jsem to naživo neviděl. Zeptej se přímo v KTM (a pak sem můžeš napsat, určitě by to zajímalo víc lidí).

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 12:56 | Nahoru | #3
S váhou 139kw to musíš omezit na pětinu váhy. Tj 27,8kw

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 14:04 | Nahoru | #4
No ona není váha jako váha. V zákoně se neříká, která se tím myslí - ale určitě to nebude suchá. V techničáku je pohotovostní a ta bude určitě o něco vyšší a ten poměr bude zase jinak. Jak říkám - v KTM by to věděli

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 14:11 | Nahoru | #5
To asi jo. Taky jsem myslel že malý duke je dělaný na A2, tak uvidíš, co ti přímo do TP napíšou za poměr

1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 14:19 | Nahoru | #6
To omezení je do 35 kw, nebo ten poměr, a to se myslí v případě těžkej strojů můžeš řídit i větší výkon dle toho poměru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 14:23 | Nahoru | #7
mito7> kde si přišel na takovou pitomost? Je tam jasně psaná konjunkce těch výroků.

1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

16.6.2016 v 18:58 | Nahoru | #8
Takže to znamená - pokud budu mít motorku, která váží 100 kg, tak s A2 řidičákem může mít jen 20 kW? A z druhé strany motorka se sajdou vážící třeba 400 kg smí mít s A2 jen 35 kW?

Takž, když budu mít na značkách ostrou krosku 125 ccm, tak mi na ní nebude stačit ani řidičák A2?

Naposledy editováno 16.06.2016 19:14:15

(reakce na) A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

17.6.2016 v 06:18 | Nahoru | #9
mito7> ano přesně tak. Platí obě podmínky zároveň

A u ostré krosky ti to může být jedno, ty stejně nemají tp a na cestu s ní nesmíš

Naposledy editováno 17.06.2016 06:19:18

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

17.6.2016 v 06:52 | Nahoru | #10
Se sajdou může mít výkon i větší, pokud splní poměr. Myslel jsem, že se to týká i motorek. Takhle je to trochu nesmyslné, když to platí i dolu. Holt motorky nesmí být lehké. Ještě jde o to jakou hmotnost počítat. Asi pohotovostní, ale ta dříve bývala s plnýma náplněma a dnes je to snad též jinak. U auta je to i s řidičem, nevím jak u motorky, motorka taky nemůže jet bez řidiče, tak by měl být též započten?

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

17.6.2016 v 07:10 | Nahoru | #11
Co to furt meleš za hovadiny? Nahoře máš jasně psané co s A2 můžeš řídit. Prostě 35kw max ať to váží kolik chce.

A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem

1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

17.6.2016 v 11:33 | Nahoru | #12
Opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj. Je-li uděleno osobě starší 18 let, platí pouze pro motocykly s výkonem (motoru) maximálně 35 kW a poměrem výkon/hmotnost nepřevyšujícím 0,2 kW/kg a motocykly jakéhokoliv výkonu s postranním vozíkem o poměru výkon/hmotnost nepřevyšujícím 0,2 kW/kg

Takže to platilo dříve? Dnes je vše jinak.
Např.: Cagiva Mito seškrcená z 23 kW na 11 kW není možné ji řídit ani s A2 protože je seškrcená z více než dvojnásobného výkonu. Takže v tomto případě mi na řízení nestačí ani A2 a přitom je to 125 ccm? To jsou "hovadiny"!

(reakce na) A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

18.6.2016 v 20:56 | Nahoru | #13

mito7 píše: Opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj. Je-li uděleno osobě starší 18 let, platí pouze pro motocykly s výkonem (motoru) maximálně 35 kW a poměrem výkon/hmotnost nepřevyšujícím 0,2 kW/kg a motocykly jakéhokoliv výkonu s postranním vozíkem o poměru výkon/hmotnost nepřevyšujícím 0,2 kW/kg

Takže to platilo dříve? Dnes je vše jinak.
Např.: Cagiva Mito seškrcená z 23 kW na 11 kW není možné ji řídit ani s A2 protože je seškrcená z více než dvojnásobného výkonu. Takže v tomto případě mi na řízení nestačí ani A2 a přitom je to 125 ccm? To jsou "hovadiny"!



To omezení o seškrcení platí jenom pro motorky, co mají v základu VÍCE jak 35 kw. Trošku pozornější čtení by to chtělo

Jinak sám jsem tím poměrem výkon/hmotnost trochu zmaten, mám pocit, že žádná A2 motorka (od výroby 35kw) toto nesplňuje, pokud by se brala suchá hmotnost...

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

19.6.2016 v 05:57 | Nahoru | #14
Nikde není napsáno, že to omezení o seškrcení platí pro motorky co mají v základu více než 35 kW!

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

19.6.2016 v 12:11 | Nahoru | #15
quendik> i když to není v zákoně ani směrnici počítá se z provozní, co je v tp. U duke je to asi 150kg, proto nabízí ktm u funglovek 30kw kit. Za kolik ho dodaj na ojetinu nevim. Alphatechnik škrcení v nabídce nemá.

Dvojnásobek škrcení musí být splněn pro držitele nové A2,A1 u všech moto . Ale hodně dvoutaktů125 nebo ostrých endur125-450 má v tp továrně rovnou jediný omezený výkon např 7kw,11kw a není nutno škrtit.

(reakce na) A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

20.6.2016 v 06:31 | Nahoru | #16

kubacech píše: mito7> kde si přišel na takovou pitomost? Je tam jasně psaná konjunkce těch výroků.



Původně tam bylo "nebo" a při další úpravě to někdo vylepšil spojkou "a". A vznikl z toho paskvil.

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

20.6.2016 v 09:56 | Nahoru | #17
v malém tp je ten poměr napsaný. Proč tedy nekontaktuješ někoho, kdo tuto motorku má, aby ti řekl, co tam má napsané - a nemusíš řešit, jak se k tomu dopočítat (máš tu 17 uživatelů, na tom už můžeš stavět )

Nebo jak ti tu někdo psal - proč si neuděláš rovnou neomezený řidičák? Pokud se to nezměnilo (dělal jsem to v roce 2012), tak tě to rozšíření vyjde cca kolem dvou tisíc. Paradoxně jsem si ten řidičák rozšiřoval také kvůli silnější motorce, ale pak jsem zjistil, že by mi na ni stačilo A2. Jenže teď už mám druhou, na kterou by mi A2 nestačilo a jsem rád, že jsem si to rozšířil už tehdy. Pořád do toho vrtají a upravují to, takže pokud na motorce chceš jezdit, určitě je lepší si řidičák rozšířit co nejdříve

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

20.6.2016 v 18:54 | Nahoru | #18
Já mám neomezený A od roku 1986. Na Mitu jezdí dcera (16let), která si udělala A1 před 14 dny, jenom konstatuji jaký nesmysly se dají vyrobit změnama, když původní záměr byl omezený výkon, ale pro těžší stroje mohl být výkon logicky vyšší aby se to rozpohybovalo. Při těch změnách někdo z úředníků změnil "nebo" na "a" a je z toho paskvil. V TP má Mito zapsáno 10 kW. S tím bylo vyrobeno a prodáno v D.

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

21.6.2016 v 09:14 | Nahoru | #19
Nechápu, co ti na tom přijde nesmyslného - prostě motorka nesmí mít víc jak 35 kW a zároveň ne větší poměr výkon/hmotnost jak 0,2 kW/kg. Tečka.

Nějak musí reagovat na to, co se pohybuje na silnicích. Podle mě je chyba, že někdo dovolil škrcení. Jenže to bylo zase myšleno tak, aby si lidi nemuseli kupovat víc motorek, tak si koupí jednu, seškrtí, pak získají zkušenosti, udělají vyšší řidičák a odškrtí. A co se děje u nás - nevyježdený si koupí pouze papírově seškrcenou motorku (jinak plně otevřenou) a pak se diví, když to někde omotá kolem stromu. Řeči o tom, že je to v hlavě, jsou mimo mísu - každý dělá chyby a když si nevyježděný tak tím tuplem, jenže silný stroj ti to neodpustí Takže škrcení určitě mělo svůj smysl, ale když vidíš, jak se to u nás praktikuje, tak se to minulo účinkem.

A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

21.6.2016 v 10:14 | Nahoru | #20
To si neumím představit ty témata, kdyby se opravdu zakázalo škrcení a povolilo jen do 35kw originálního výkonu Když už teď si tu kdejaký čerstvý absolvent stěžuje a řeší, jak začít legálně na papírově seškrcené R6

Každý přece ví, že nic pod 100k nejede a za měsíc člověku začne chybět výkon

1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

24.6.2016 v 11:18 | Nahoru | #21
Je to jednoduché: jak už tady zaznělo, musí být maximálně 35kW a poměr výkon/hmotnost 0,2. Výkon i poměr jsou v TP. A tyto údaje jsou "směroplatné"! U KTM 390 to je v pohodě, protože mají v TP 0,2. Syn měl RC 390.
Stažení silnějších mašin může být jen do výkonu 70Kw. Poměr váha/výkon se u větších motorek víceméně řešit nemusí, protože většinou jsou těžší. Ale z výkladu zákona - vlastně českého paskvilu - vychází, že např. se může 51kW motor stáhnout na 35kW, ale nesmí se stáhnout na 25kW. To by bylo o víc jak dvounásobek.

A že si někteří jedinci koupí jenom papírově seškrcenou motorku? No, nedej Bože, kdyby se v případě nějakého průseru do toho pojišťovna začala vrtat.... Pak se dotyčný nedoplatí a ještě bude mít problémy s porušením zákona.

A můj soukromý poznatek: na běžné SVIŽNÉ jezdění po silnici bohatě stačí motorka jako RC 390. Z 0-100km/h pod 6 sec., maximálka 180 km/h (rychloměrových), výborně ovladatelná.... A i na ní se dá velice rychle a jednoduše bourat! V inzerátech je bývalá synova KTM. Prý lehce poškozená...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

26.6.2016 v 10:10 | Nahoru | #22
vakormezek> jen upřesnim, že duke je lehčí od RC asi o 10kg a poměr nesplňuje. A není to tentokrát český paskvli, ale evropský, převzatý.

(reakce na) A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?

27.6.2016 v 17:49 | Nahoru | #23
bledemon> Díky, teď na to koukám. DUKE je ve variantě 30kW pro A2,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist