paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr moto na krátké dojížděčky do práce

19.5.2016 v 22:11
Zdravím,

potřebuji od vás poradit. Je mi jasné, že témat na výběr moto je spoustu a že se opakujou, ale můj případ je trochu specifický a rád bych znal váš názor.

Denně dojíždím do práce nějakých 3.5km po Praze (v okolí Pankráce, žádná jižní spojka ani nic takového) a dosud jezdím autem, nicméně je mi ho líto používat každý den na tak krátkou trasu a začíná se to na něm trochu projevovat, takže jsem se rozhodl dojíždět s pomocí motorky.
Měl jsem v plánu si udělat řidičák na moto sk. A a pak si nějakou koupit (a stále mám). Nicméně jsem nad tím přemýšlel a řekl si, že by mi koneckonců na tak krátkou trasu na dojíždění do práce mohl stačit nějaký outloukánek 50ccm 4T vzduchem chlazený, s manuální převodovkou a omezením konstr. rychlosti do 45km/h, abych mohl jezdit na řidičák sk. B a nemusel si na takové moto dělat papíry.
Samozřejmě jsem se díval na klasické skůtry (50ccm manuál nebo 120ccm s automatem), problém je, že skůtry se mi děsně nelíbí a nepřipadám si na nich dobře. Pak jsem narazil na stroje typu Yuki New Quick 50, Kentoya 50t, Romet 220, atp. Vím, že se jedná o čínské stroje a kromě motoru je to slabota, ale kdysi jsem jezdil docela dost na pitbiku Orion z číny a krom občas povolených šroubků, nebo zpuchřelých hadiček/těsnění s ním nebyl žádný problém. Navíc se mi tyhle retrostroje ala babeta líbí a domnívám se, že by mi na to moje popojíždění do práce mohly naprosto vyhovovat. Taky si myslím, že nebudou tolik terčem klíčových objížděčů, ukopávačů zrcátek nebo zlodějů. A jako poslední bonus je u těch 50ccm spotřeba - okolo 2L na 100km.

A od vás bych chtěl názor, protože předpokládám, že mnoho z vás mohlo být v podobné situaci, mají vlastní zkušenost a tak by mi mohli poradit. Sk. A si tak jako tak udělám, jenom to o něco odložím a do práce budu používat nějaký ten čínostroj, co jsem psal výše . Stejně předpokládám, že až koupím nějakou normální motorku třeba s obsahem 600ccm, nebude se mi ji chtít trápit na tak krátké trase stejně jako auto a 50ccm peklostroj bych používal po městě nadále.
Podotýkám, že pro mě není problém na ní sem tam něco opravit, vyměnit, podotáhnout, s tím tak nějak počítám. Další bonus je, že bych jezdil normálně v civilu, koupil bych jen helmu, max rukavice.

Abych to shrnul, bude nějaká z výše uvedených motorek na mojí 3,5km pojížděčku do práce stačit - vyhovovat?
Pokud máte nějaký jiný nápad, nebo vás napadá jiný stroj na ř. sk. B, sem s ním. Popřípadě nějaký úplně jiný nápad (MHD ani kolo ne...).

Díky moc za vaše rady.

V.

Naposledy editováno 19.05.2016 22:28:07
1 2

20.5.2016 v 11:21 | Nahoru | #31
Jak píše sramis, 50 ccm je výkonově hrozně málo, v kdejakým kopci nebo na převaděči budeš brzda. Pokud teď nemáš moc peněz co jezdit rok sockou a pak si udělat neomezený papíry a koupit skůtra 250 ccm? S tím už se dá vyjet i na výlet za město

Naposledy editováno 20.05.2016 11:22:19

20.5.2016 v 11:54 | Nahoru | #32
Pokud bys změnil pohled na skútry tak mrkni po Derbi Atlantis 50ccm. Kdysi nejsilnější vzducháč, ve 2 neměl problém 90km/h, což strčí do kapsy i nové čínské 125. Vzhledem k tomu že není nový ti bude za ty prachy taky jedno kde ho opřeš.

20.5.2016 v 15:01 | Nahoru | #33
Jestli mohu něco říci ohledně číny, tak raději obloukem pryč. Ono to sice vypadá za 15 tyček pěkně, ale za čas, jak to budeš stále používat je to na nic. Z číny jedině Kymco, přítelkyně má 125ccm chopera právě Kymco a kvalita zpracování je velice dobrá, na vysoký úrovni. Před třema rokama jsem byl právě s přítelkyní a ještě jedním týpkem na Yuki ve Francii a ta Yuki nic moc, pořád někde něco povolenýho.

20.5.2016 v 21:19 | Nahoru | #34
Dneska jsem byl trochu projet u dealera Kentoyu Twincup 50 (to samé jako Jawa Betka, nebo Yuki New Quick 50, prostě ála větší babeta) a Kentoya skůtr 125ccm s variátorem.
Twincup byl pár let starý, ale málo najeto, skůtr 2 roky starý a 3000km najeto.

Abych to nějak shrnul - ač to zní možná vtipně, Twincup působí prostě víc jako motorka, posez, manuální řazení, když tam kopnete rychlost a s pomocí spojky se rozjedete, prostě ten subjektivní pocit je fajn. Moc jsem to neměl čas vyzkoušet, ale pro mě jako člověka nezkušeného a nevyježděného to docela jelo (měla odstraněnou restrikci v sání, možná i proto), přinejmenším po Praze mi přišlo, že je to dostačující.
Naproti tomu skůtr byl o něco pohodlnější co se týče sedačky, pro dva by byl určitě lepší. Na druhou stranu jsem si na tom připadal víc nepatřičně, asi jako na tučném oplastovaném kole, vlevo páčka brzdy, vpravo páčka brzdy a jen kroutit vpravo plynem na řídítku, trochu nuda, ale o něco komfortnější, řekněme na úkor zábavy, kdy musíte řadit a připadáte si víc jako na moto u Twincupu.

Abych řekl pravdu, moc mi to v rozhodování nepomohlo, skůtr mi přijde jako rozumnější volba, ale ten retro babeťák se mi prostě líbí víc i přesto, že má jen 50ccm.
Jak jsem absolutně nevyježděný a nováček, oba mi přišly, že jedou na mě až až rychle, minimálně v městském provozu po Praze, kde je člověk rád i za těch 50km/h.

Twincup by mě vyšel na cca 17k nový a ten skůtr stojí 15k jetý.

P.S. Ještě jsem narazil na inzerát http://www.motorkar...mosquito-985542.html
Ale nevím, jestli má ve velkém TP omezení na 45km/h, protože pokud by neměla, se sk. B to nemůžu řídit. Prodejce mi to má zjistit. Taky mě trochu znejisťuje ten 2T, třeba tankování na benzíně pak není tak jednoduchý (komfortní).

Dále jsem psal na http://www.motorkar...d-15-let-825771.html
Je to podobný Betce, počítám že to má především jinej vzhled, o něco hezčí.

Naposledy editováno 20.05.2016 21:43:20

22.5.2016 v 22:28 | Nahoru | #35
Tak nakonec možná půjdu do skůtra a oželím to řazení a lepší pocit na moto.
Dostal jsem zajímavou nabídku na skůtra 125ccm a vzhledem k tomu, že občas chci někam po městě popojet s přítelkyní, 50ccm 4T by asi nebyla nejlepší volba, pokud by nás to vůbec uvezlo.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce

23.5.2016 v 08:29 | Nahoru | #36
Ještě mě napadá nějaká kopie hondy innovy, třeba yuki smile , je to poloautomat - řadíš, ale spojka je odstředivá. Některý ale mají v papírech napsáno automat, některý manuál, tak to bys musel pohlídat abys tam měl na ten řidičák B automat.

(reakce na) Výběr moto na krátké dojížděčky do práce

23.5.2016 v 09:10 | Nahoru | #37
Humusus> už jsem nějaký oťukával (je jich málo) a z těch co jsem napsal, tak mají v TP napsáno MAN, takže smůla.

27.5.2016 v 10:52 | Nahoru | #38
Nakonec koupen 125ccm skůtr, měl jsem na něj dobrou nabídku. Uveze v pohodě mě i přítelkyni, i když o pár kg přesahujeme nosnost (150kg).

27.5.2016 v 13:02 | Nahoru | #39

Naposledy editováno 09.07.2018 18:57:15

27.5.2016 v 17:43 | Nahoru | #40
Koupil jsem zánovní Kentoya Viron 125ccm, dostal jsem na něj super nabídku (cena cca o 10k nižší, než co jsou v inzerci), v ceně byla i nová baterka, olej, stojan a pár drobností.
Zatím jsem najel asi 200km a bez problémů. Kolega v práci má prakticky stejný model Kentoya Fever, najeto 5000km a bez poruch, jen musí sem tam zkontrolovat utažení šroubů co drží plastové části, v ideálním případě použít lepidlo na šrouby.
Vzhledem k mému poměrně malému nájezdu (+-2000km za rok) jsem usoudil, že bude vyhovovat.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto na krátké dojížděčky do práce

27.5.2016 v 18:01 | Nahoru | #41
Kamarád kdysi roky dojížel na předchozím typu tohoto do školy a tak. Jelo to údajně cca 70, najel na tom 50 tkm+ a neměl s tím problémy. Velký kola, čtyřstupňová převodovka, 4T, v TP by to mělo mít dle těch stránek 45km/h a je to nové za 18 000. Jen jako možná alternativa ke skůtru.

27.5.2016 v 18:05 | Nahoru | #42

Naposledy editováno 09.07.2018 18:57:10

27.5.2016 v 18:15 | Nahoru | #43

Naposledy editováno 30.05.2016 12:38:42

(reakce na) Výběr moto na krátké dojížděčky do práce

27.5.2016 v 22:11 | Nahoru | #44
Poggy> Tak přesně tohle moto jsem chtěl koupit a přímo jsem ho zmiňoval v tématu jako favorita na koupi pro couračky po Praze. Nakonec jsem koupil ten skůtr, vzhledem k ceně a k tomu, že se mnou docela často jezdí přítelkyně a 4T 50ccm by s náma moc nejel, ten 125ccm skůtr jede v pohodě 40 do prudkýho kopce ve dvou.