globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: a
 
10.5.2016 v 22:36
a

Naposledy editováno 04.08.2016 15:59:20

BeauFexte> Jsem měl za to, že k výfukům bývá homologace v podobě jednak vyraženého Ečka na výfuku a hlavně certifikátu/kartičky, kde je uvedený typ výfuku a výrobce a typ motorky, pro kterou je homologován.

(reakce na) a

17.5.2016 v 08:51 | Nahoru | #2

karf píše: BeauFexte> Jsem měl za to, že k výfukům bývá homologace v podobě jednak vyraženého Ečka na výfuku a hlavně certifikátu/kartičky, kde je uvedený typ výfuku a výrobce a typ motorky, pro kterou je homologován.



pokud technika nezajima, ze je vyfuk homologovany a vyzaduje zapis do TP o prestavbe, myslis, ze ho karticka presvedci?
karf> Hlavní není kartička, ale homologační značka. U ní je uvedeno číslo - a to je číslo certifikátu. Kromě toho je tam uveden i výrobce a typové označení. Číslo certifikátu je jednoznačné a podle něj by si v případě pochybností mohl technik (pokud by chtěl nějak smysluplně využít těch 15 minut, které nad každou motorkou musí na STK strávit) vyhledat. V mém konkrétním případě jsou certifikáty dostupné i přímo na webu výrobce (Akrap) a v certifikátu je vždy uveden typ výrobku a typ motorky, na kterou je tento výfuk homologován. Potíž byla v tom, že technika nezajímaly ani homologační značky, ani certifikát a se stanoviskem "jedná se o přestavbu, nezapsanou v TP" se moc diskutovat nedá.
Uvádím zde jen moje vlastní zkušenosti. Ano, měl jsem i jiné závady, ale náprava zrovna plně homologovaného výfuku mne stála nejvíc jak času, tak peněz. A pokud zde někdo tvrdí, jak by se bránil, tak jen připomínám, že na nápravu (a tedy případnou stížnost a její vyřešení) je jen 30 dní. Pak prostě jezdit nemůžete, pokud nechcete riskovat opravdu mastnou pokutu a v případě nehody zaplatit úplně všechno (pojišťovna sice musí prokázat příčinné souvislosti, ale mají určitě lepší právníky a znalce a víc peněz na vedení sporu, než já).
Téma je zamknuto


TOPlist