globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ,,Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole Policií ČR"...
10.5.2016 v 14:01
Zdarec, možná to bude úplně k hovnu, ale už toho mám opravdu plné zuby a tak jsem vznesl tento dotaz na MDČR.

Žadatel:
....to su já (v původním textu pochopitelně plným jménem i s datem narození, aby si mě mohli rychleji najít a pořádně se na mně povozit)

Dotazovaný:
Ministerstvo dopravy ČR
Oddělení schvalování vozidel a jejich kontroly v provozu

Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Dobrý den,

vzhledem k výraznému zpřísnění kontrol řidičů a majitelů motocyklů ze strany státních složek a STK, vycházející z metodické příručky ,,Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole Policií ČR a neschválené změny motocyklů" autora Bc.Vladimíra Duška, předpokládám, že jsou závěry v této příručce publikované stran úprav motocyklů, podloženy statistikou o nehodách motocyklů zapříčiněných neschválenými úpravami, stejně jako studíí o nepříznivých vlivech na životní prostředí způsobených provozem takto upravených motocyklů.

Žádám proto o poskytnutí těchto informací:
1.) statistika nehod motocyklů zapříčiněných neschválenými úpravami motocyklů v období mezi lety 2010 až 2015
2.) posudek o vlivu na životní prostředí provozováním motocyklů s neschválenými úpravami

Pokud autor vycházel pouze z domněnek a nikoliv z řádně zpracovaných posudků a statistik, domnívám se jako majitel motocyklu a zároveň jeho řidič, že se jedná pouze o šikanu motocyklistů bez patřičného odůvodnění.

Děkuji
S pozdravem
...zase já

Anketa: Přidáš se s obdobným dotazem?
ANO
66%
43
NE
14%
9
KAŠLU NA TO, JDU SI TO HODIT
20%
13

,,Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole P...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2016 v 17:05 | Nahoru | #1
Ale tohle je "spočítáno". Vyplulo to na povrch, když předloni byl na půdě Evropského parlamentu přednesen návrh na zákaz jakéhokoliv neoriginálního příslušenstní na motocykly. Tzn zrcátka, výfuky, třásně, přídavná světla apod.
A jeden z protiargumentů byl, že nehod přímo způsobených takovýmito doplňky bylo 0,2% z celkového množství nehod motocyklů. Byl to jeden z nejpádnějších argumentů, proč tenkrát ten zákon vůbec neprošel.
Mimoto tam byla i obrovská demonstrace, kdy se tam (dle údajů pořadatele) sjelo přes 20tis motorkářů protestovat před EP v den projednávání zákona.
Taky tam zanělo, že 21% nehod motorek je v "civilozované evropě" způsobeno závadami vozovky. V ČR ani jedna. Všechno to je "nepřizpůsobení" na straně řidiče.

Ovšem čeští politici jsou "papežštější než sám papež". Takže na to šli sami, jinou cestou. A pochybuji, že si "orgány v ČR" vůbec vedou takovouto statistiku. Takže jestli ti vůbec odpoví, klidně ti řeknou že 20% Protože proto

Naposledy editováno 10.05.2016 17:07:13

,,Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole P...

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2016 v 13:54 | Nahoru | #2
Ty statistiky samozřejmě existují a jsou volně k dohledání. Otázka je, jestli jsou příčiny nehody uvedeny správně, ale to teď nechme být.

Nehodovost v ČR 2015

Tady jsem ti vykopíroval tu část, co nás všechny zajímá.

Z důvodu technické závady vozidla bylo v roce 2015 zaviněno 461 nehod (tj.
0,5% z celkového počtu nehod). Při těchto nehodách byly usmrceny 2 osoby (stejně
jako v roce 2014) a zraněno bylo 78 osob (pokles o 23 osob). Nejčastější příčinou
bylo nesprávné uložení nákladu (celkem 121 nehod)
, následuje tzv. jiná technická
závada - např.: upadnutí výfuku, rozbití čelního skla, zlomení přední vidlice nebo
prasknutí sedla u jednostopých vozidel apod. – (93 nehod), defekt pneumatiky způ-
sobený průrazem nebo náhlým únikem vzduchu (82 nehod) a upadnutí, ztráta kola
vozidla (71 nehod). Usmrcené osoby evidujeme u nehod z důvodu závady závěsu
pro přívěs a dále u nehody z důvodu nefungující parkovací brzdy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist