bmw_r1300gs_cartec





Téma: 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
 
24.4.2016 v 09:12
Ahojte,

narazil jsem na tuto stránku, která by měla být soupisem nejvyšších zpevněných pass Alp:
http://cycloclimbing...1700paved/index.html

Rád bych projel těch 23 nejvyšších tj. sedla nad 2400 mnm. v pořadí států Rak, Švýcarsko, Fra, It.. Pokud zhruba víte, kde ty sedla leží, tak víte, kudy plánuju jet.

Termín: 27.5. - 12.6. ,Motorka Honda CB500 1996, v Alpách jsem předtím nikdy nebyl, pouze loni Rumunsko. Jezdím na moto 2. rok.

Myslíte, že se to dá ujet na zmíněné moto ve zmíněný termín? Na co si dát pozor? Je tam něco, proč by to nemělo být reálné objet? Jsou nějaké zajímavosti na této trase, kvůli kterým bych měl někde zastavit / odbočit? Zase to nechci brát jenom jako průlet přes sedla...

Jo a pokud se to někomu zamlouvá, nebo má podobnou cestu ve stejný termín, můžeme se domluvit na části cesty společné.

Díky moc za podněty
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 09:29 | Nahoru | #1
Motorka to určitě dá. Pilot... nevím.
Ale leccos určitě v tomto termínu nepro jedeš. Třeba na Col Agnel jsem byl a tam bývá sníh někdy i do začátku července. Stejně tak jsem byl několikrát zastaven sněhem v červnu a někdy i v červenci na Stelviu, Col d Iseran, Col de la Bonette, Barcelonete na jih, Isola 2000, Splugenpass a bohužel na několika dalších.
Pokud jsi v Alpách nikdy předtím nebyl, tak vůbec nevíš o čem mluvíš. Projet všech 23 - to fyzicky a ani časově rozumně nedáš. Ony jsou ty Alpy trochu náročnější než Jizerské hory.

Slep tvůj zamýšlený itinerář do jedné mapy a vlep ji sem

Naposledy editováno 24.04.2016 09:30:48

1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 10:51 | Nahoru | #2
Hodně dobrá stránka na ty passa. Jinak nevidím důvod otrocky projíždět najednou 23 nejvyšších. Spíš bych si dal nějaký cíl třeba francouzské alpy, moře, Monako a projel co ti zrovna přijde do cesty. Jel jsem většinu znich a za mě nej poježdění je ve Francii. Když ti bude pršet, za den se můžeš sjet ohřát k moři atd...

Čas, který na to máš rozumně nestačí, těch 23 pass je roztahaných po celých Alpách.

EDIT: No většina je ve Francii, prostě bych jel tam a nic neřešil.

Naposledy editováno 24.04.2016 10:54:36

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 10:57 | Nahoru | #3
seikos> Dík za odpověď. Termín není ideální, to vím, září by bylo super, ale bohužel práce je práce.

Itinerář pořádně nemám, vím, co chci projet, tady je nástřel, jak to vyplivly mapy.cz:

D1: Vsetín, WildAlpen, Solkpass, Tamsweg - 558 km
D2: Tamsweg, Nockalmstrasse, GG, Stams - 418 km
D3: Stams - Silvretta - oberalpass - sustenpass - grimselpass - Ulrichen - 420 km
D4:Ulrichen - Nufenenpass - St. Gothardpass - Furkapass- St. Bernard - Aosta - 300 km
D5: Aosta - Col de Iseran, Galibier, Lautaret, Granon - Briacon - 300 km
D6: Briacon - Col d Izoard - Col Angel - Col de Vars - Barcelonette - 200 km
D7: Barcelonette - Col de Restefond, Raspaillon, Bonette - Col de la Lombarde -Vinadio - 250 km
D8: Vinadio - Colle Fauniera, Vallonetto - Colle del Nivolet - Noasca - 350 km
D9: Noasca - Ponte di Legno - 390 km
D10: Ponte - Passo di Gavia, Stelvio, Umbrailpass, Timesjoch, Gemeinde Imst - 300 km
D11,12: vyjet k ledovci Solden - nejvyšší místo dostupné po asfaltu a směr domů

Co na to říkáš? Je to moc optimistické?

Vychází to na 360 km/ den v průměru, s nějakou rezervou na objíždky, zajíždky 20% to bude dávat cca. 420 km denně. Loni v Rumunsku jsme jeli 3000km/6 dní tj. 500 km denně. Tady to je počítáno z tras bez dálnic, takže kdyžtak můžu v případě časového skluzu dohánět km při delších přesunech... zase jsou to dva týdny na moto v kuse... 3 dny budu mít do rezervy, když se něco posere. Ubytko kemp nebo penzion dle toho, co se najde dříve...

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 11:00 | Nahoru | #4
Tech> Jo, máš pravdu, že je třeba si dát cíl :) Jenže já když sjíždím mapu, tak automaticky zaklikávám ty vyšší passa a pak jsem náhodou narazil na tu stránku, kde jsem zjistil, že malou úpravou původní trasy to můžu projet všechno nad 2400 mnm :) Takže to tak nějak vyplynulo automaticky :) No Francie mě láká nejvíc, pokud by to šlo podle plánu, tak tam bych rád zpomalil oproti tomu crazyplánu a fakt si to tam projezdil i mimo plánovanou trasu :)

1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 11:16 | Nahoru | #5
420km denně v Alpách je docela dost. V Alpách jsem byl X-krát a i přesto si plánuju maximálně 300km na den. Maximálně. A často bylo i 250 až až.
Podle mých zkušeností, průměrná rychlost i se zastávkami na fotku je v Alpách max 40km/h. K tomu započítej ještě tankování, oběd, shánění ubytování.
A tyhle vysoký passa, když nepočítám třeba Stelvio nebo de la Bonette jsou často dost ouzký a se špatným asfaltem. Tam ta absolutní rychlost taky není zrovna nic extra

1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 11:21 | Nahoru | #6
Nahoď sem odkaz na google mapy. Nemám problém při přesunu ujet 700km +. V těch nejvyšších alpách je 300km vetší fuška.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 11:27 | Nahoru | #7
seikos> Ok, zkusím to zredukovat směrem dolů...Když jezdíváš častěji Alpy, je něco, co bych měl vědět? Rozdíly v povinné výbavě? Ve Švajcu dálničku lepíte na plexi?

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 11:33 | Nahoru | #8
Stránky pěkné
Ale 420km denně bude závod s časem a nestihneš si to všechno ani pořádně prohlédnout..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 11:33 | Nahoru | #9

Valach1989 píše: seikos> Ok, zkusím to zredukovat směrem dolů...Když jezdíváš častěji Alpy, je něco, co bych měl vědět? Rozdíly v povinné výbavě? Ve Švajcu dálničku lepíte na plexi?

nemusíš vědět nic. Jsou to civilizované země, jako cca jako všude v evropě. Jen si čekni abys měl dobrý gumy a dobrý destičky. Dálnicích se vyhýbám a když už musím lepit, lepím na kluzák vidlice - tam to jde dobře dolů. A Švajcu se vyhýbám obecně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 11:46 | Nahoru | #10
seikos> Ano švajc je trochu nepřátelský k motorkaření. Vždycky když tam vjedu z Francie/Rakouska připadám si jako ve zpomaleném filmu. (70km/h na rovné první třídě je tam běžná rychlost. Ještě vtipnější je, že tam takhle rychle jezdí auta typu RS6, Impreza STI apod...)

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 13:00 | Nahoru | #11

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 13:12 | Nahoru | #12

Tech píše: seikos> Ano švajc je trochu nepřátelský k motorkaření. Vždycky když tam vjedu z Francie/Rakouska připadám si jako ve zpomaleném filmu. (70km/h na rovné první třídě je tam běžná rychlost. Ještě vtipnější je, že tam takhle rychle jezdí auta typu RS6, Impreza STI apod...)

jj, švajc je až na 3-4 cesty docela o hovně

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 14:15 | Nahoru | #13
Tvůj plán je závod ne dovolená. Jedna věc je plán a druhá trasy s převýšením, vracečkama a nepočítám změny počasí. 250 km až 300 km za den je v Alpách dostatečná porce i podle mých zkušeností. Je lepší jet kratší trasu než plánuješ a víc vidět.

4 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 14:19 | Nahoru | #14
byl jsem ve Švýcarsku vloni a nemám teda ani v nejmenším pocit, že by to bylo nějak nepřátelské... V dědinách dodržuju rychlost všude ať je co je a mimo jsem neměl jediný problém. Ani nesouhassím, že kromě 3-4 cest je to o ničem. Ale tohle je zcela subjektivní pocit založený an zkušenostech, tak si ho udělej sám. Jinak si myslím, že pokud budeš sám a jedeš jen za ježdením, přírodou a relaxem bez trajdání po městech, památkách a paření s kámoši, tak tu trasu s přehledem dáš. Já jezdím 400-500km po Alpách za den naprosto v pohodě bez stresu, honění nebo problémů. Ale ráno sednu na moto a slézám jen na vrcholech průsmyků na relax, tankování atd. a večer končím. Nic Tě nikam nežene, když to nebudeš dávat, no tak změníš plán, užij si to.

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 14:25 | Nahoru | #15
jets> Ne že by to bylo až tak hrozné, v průsmycích se za to dá tahat i tam, ale jinak se tam jezdí i na můj vkus (naložený TA) dost pomalu.

Zase se tam cítím jako motorkář nejbezpečněji, nevím jakou tam mají nehodovost, ale moc to asi nebude.

Naposledy editováno 24.04.2016 14:26:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 14:34 | Nahoru | #16
jets> Zdar, dík za názor. Vidím to podobně, že se to bude dát stíhat a jak říkáš, přinejhorším člověk zpomalí, když ví, že má pár dní rezervu ... :)

Btw něaké tipy k té trase? Vidím, že jste tady všichni sježdění Např. cesty, které nevynechat a radši si trošku zajet, nebo naopak,, kterým se vyloženě vyhnout např. z důvodu velké dopravy ?

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 14:40 | Nahoru | #17
Valach1989> Všechno od D5 po D7 je hodně luxusní poježdění, otázka jak to bude v tvé termínu sjízdné, já tam jezdím v září.

Taky ledovec Solden je podle mě hodně dobrý, tam se mi líbilo z Rakouských alp nejvíc viz odkaz. Stelvio - nic moc ale vypadá efektně na fotkách.

http://www.motorkari.cz/tema/?t=178151

Naposledy editováno 24.04.2016 17:45:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 17:05 | Nahoru | #18

jets píše: byl jsem ve Švýcarsku vloni a nemám teda ani v nejmenším pocit, že by to bylo nějak nepřátelské... V dědinách dodržuju rychlost všude ať je co je a mimo jsem neměl jediný problém. Ani nesouhassím, že kromě 3-4 cest je to o ničem. Ale tohle je zcela subjektivní pocit založený an zkušenostech, tak si ho udělej sám. Jinak si myslím, že pokud budeš sám a jedeš jen za ježdením, přírodou a relaxem bez trajdání po městech, památkách a paření s kámoši, tak tu trasu s přehledem dáš. Já jezdím 400-500km po Alpách za den naprosto v pohodě bez stresu, honění nebo problémů. Ale ráno sednu na moto a slézám jen na vrcholech průsmyků na relax, tankování atd. a večer končím. Nic Tě nikam nežene, když to nebudeš dávat, no tak změníš plán, užij si to.



Tak to i věřim, že s rychlostním limitem mimo obec nemáš žádný problémy, jestli to jezdíš na eNCéčku.

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 19:24 | Nahoru | #19
Jak píšou zdejší dobrodruzi, rozhodně zkrátit, jinak to budeš mít jen sprint po jednotlivých místech a neužiješ si to. Taky jsem si první cestu plánoval podobným stylem, ale pak jsem musel uznat, že to bylo moc optimistické a na mapě to vypadá jinak, než ve skutečnosti je.

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

24.4.2016 v 21:00 | Nahoru | #20
Timmelsjoch jsme jeli v děšti a ve 4 °C a byl to docela záhul hlavně dolu do Itošky ale jinak parádní cesta. Obzvlášť ten tunel na hoře ,dlouhá temná díra a na konci světlo a hned ostrá do prava

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

25.4.2016 v 06:08 | Nahoru | #21
Dráťa> ve Švýcarsku jsem byl na CR, omlouvám se za zklamání
Valach1989> hele, prostě si zvykni na to, že je tu pár lidí, co mají patent na rozum a správný názor a ber to s rezervou. čerpej tipy a kecy okolo prostě přejdi. Jestli chceš nějaký tip na Švýcarsko tak se mrkni do mého deníku, popsal jsem tam ve zkratce loňskou cestu.

Naposledy editováno 25.04.2016 06:53:09

1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

28.4.2016 v 21:39 | Nahoru | #22
Dík za rady, budu se jimi řídit :) ale jednu otázky bych ještě měl, je nějaký web, kde jsou aktuální informace o sjízdnosti průsmyků ? Jde o to, že bych nerad plánoval cestu za pochodu, až když uvidím závoru...radši si v den odjezdu najdu zajímavou objížďku ;) dík

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

29.4.2016 v 10:27 | Nahoru | #23
Valach1989> Poměrně přesné jsou:
alpenrouten.de/
Jinak k délce etapy na den-v Alpách cca 300km, potom už je to honička a ne kochačka.
My jsme loni jeli toto:





a bylo to akorát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

4.5.2016 v 12:14 | Nahoru | #24

jets píše: byl jsem ve Švýcarsku vloni a nemám teda ani v nejmenším pocit, že by to bylo nějak nepřátelské... V dědinách dodržuju rychlost všude ať je co je a mimo jsem neměl jediný problém. Ani nesouhassím, že kromě 3-4 cest je to o ničem. Ale tohle je zcela subjektivní pocit založený an zkušenostech, tak si ho udělej sám. Jinak si myslím, že pokud budeš sám a jedeš jen za ježdením, přírodou a relaxem bez trajdání po městech, památkách a paření s kámoši, tak tu trasu s přehledem dáš. Já jezdím 400-500km po Alpách za den naprosto v pohodě bez stresu, honění nebo problémů. Ale ráno sednu na moto a slézám jen na vrcholech průsmyků na relax, tankování atd. a večer končím. Nic Tě nikam nežene, když to nebudeš dávat, no tak změníš plán, užij si to.



sorry, ale 400-500 km v Alpách? pěkná blbost. Musím souhlasit, a samozřejmě díky osobní zkušenosti, se Seikosem.
i 300 km je moc, a to za to s kámošama docela taháme, večer je člověk unavenej jak kotě.
A termín? Ono to člověku trošku nedochází, když máš doma dávno bezsněžno a 20°C, ale zkus si vyhledat webcamery z těch passů a uvidíš.

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

4.5.2016 v 21:44 | Nahoru | #25
V Alpách není normální počasí..........................buď mrzneš a silnice klouže, protože občas i chumelí, nebo je vedro, že tě po zádech stéká vodopád a teče asfalt což klouže také.
Rozdělil bych to do více dovolených. Ono třeba rychlostní průměr v Itálii a třeba ve Švýcarsku se dost liší a podstatně komplikuje plánování.
V motorce problém nebude, ta možná v passech bude svižnější, než přeložený cesťák s dvojnásobným obsahem i výkonem, ale kroucené silnice vyžadují vyšší koncentraci řidiče - no a tam se chyba udělá jen jednou. První skalka tě omráčí, druhá vyvrhne a na třetí se sletí orli Ale vážně - v Alpách si ještě nebyl, tak v klidu a na pohodu - zkus si pojezdit jen kousek a klidně si nech něco na jindy, to už budeš mít jasnou představu........................a že se trasy prodlužují s vyježděností je pravda, ale i to má svůj konec. Já už dnes spíše zkracuji a klidně hodinku dřepím někde na louce, poslouchám motorky a čumím na luňáky.................pozor, proti tobě jsem stařec, takže to ber s rezervou

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

8.5.2016 v 09:08 | Nahoru | #26
Pro inspiraci moje Alpy 2015, za pet dni jsme dali vsechna zelene oznacena passa, tedy pres 20, ale vetsinou nizsi. Jezdim vzdy v srpnu a pocasi je vzdy top

drive.google.com/open

Vychazelo to okolo 500km na den. Takze tvuj itinerar mi prijde v pohode

Naposledy editováno 08.05.2016 09:13:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

8.5.2016 v 09:19 | Nahoru | #27

Laduj píše: sorry, ale 400-500 km v Alpách? pěkná blbost. Musím souhlasit, a samozřejmě díky osobní zkušenosti, se Seikosem.
i 300 km je moc, a to za to s kámošama docela taháme, večer je člověk unavenej jak kotě.
A termín? Ono to člověku trošku nedochází, když máš doma dávno bezsněžno a 20°C, ale zkus si vyhledat webcamery z těch passů a uvidíš.



Neni to blbost, jezdim takhle kazdy rok, rano vyjedes, stavis jen na benzinkach a vrcholcich pass, a vecer skoncis. Okolo Cortiny je treba 6 passo hned vedle sebe, takze je das za odpoledne. Za pet dni projedes Rakouske a Italske Alpy a jsi zpet v CR, dovolena okolo 2500km.

(reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp

9.5.2016 v 11:38 | Nahoru | #28

SirIndy píše: Neni to blbost, jezdim takhle kazdy rok, rano vyjedes, stavis jen na benzinkach a vrcholcich pass, a vecer skoncis. Okolo Cortiny je treba 6 passo hned vedle sebe, takze je das za odpoledne. Za pet dni projedes Rakouske a Italske Alpy a jsi zpet v CR, dovolena okolo 2500km.



jak sis mohl dovolit rozporovat "správný" názor? Alpy = max 300km a hotovo
to, že pro hodně lidí není problém ujet víc a užít si to úplně stejně je irelevantní.

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

10.5.2016 v 12:15 | Nahoru | #29
meli jsme tez stejny "rozpocet" 300km na den a dali jsme v alpach kdy jsme jezdili jen a pouze po horach tak to vyslo na cca 150km a meli jsme toho tak akorat, preci je to trochu narocnejsi :D ted uz bych ani 300km v alpach neplanoval :D ale jen hezky piste zajimava mista, letos planuji rakouske alpy a prejezd do italie.

23 nejvyšších asfaltových pass Alp

11.5.2016 v 11:47 | Nahoru | #30
já neříkám že je nějaké číslo správné. Pro někoho je nejlepší 150, pro někoho 300, pro někoho 500 a pro někoho úplně jiné. Mě jen štve to smazávání jiného než toho správného názoru...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist