díky předem za info, pak už to nějak dořeším , motorek je milion, peněz méně .-)
Naposledy editováno 20.04.2016 12:05:44
1 reakcí na tento příspěvek doporučte Honda retro mašinu - 500 - 750 ccm
Samozřejmě díly se dají vyměnit, ale to znamená v podstatě generálku motoru. Jinými slovy, chtěl bys provozovat veterána, jako novou motorku. Jde to, ale je to hodně drahý a vždycky s rizikem. A především pro člověka, kterej tomu rozumí.
Taky jízdní vlastnosti těch starých strojů jsou jiný než u moderních mašin, z tohohle hlediska bych ti rozmluvil Bol d´ora - je to pěkná motorka, ale docela mrcha. Doporučovaný Magny, nebo starý VF750 měly potíže s vačkama, i když byly opravovaný, stejně to nebyl etalon spolehlivosti. CX Turbo pak byl přímo etalon nespolehlivosti. Ale to jsou dneska stejně vzácný stroje.
Takže na běžný ježdění - leda tak CB 500 - 750, Goldwinga po generálce (GL1000) nebo NTV 650 Revere - u nás nedoceněná, ale jedna z nejpovedenějších Hond, jen nevypadá moc retro. XBR 500 je krásná, ale asi ti nebude stačit výkonem - otevřená měla 44 koní, dneska po 30 letech, bude většina dochovaných kusů ráda, když bude mít nějakou kompresi. Osobně se mi tyhle motorky 70-80tých let taky líbí, ale pořídil jsem si raději na běžné a dálkové ježdění moderní stroj, a "na neděli" retro. Jinak doporučuji nákup v SRN. Němci jsou pořádnější, a tyhle motorky se dají najít u zestárlých moto nadšenců, často v parádním stavu (což nic nemění na jejich stárnutí - myslím těch motorek).
Z tvý poznámky o kapotáži soudím, že bereš déšť, jako problém pohodlí. Ale na těchto motorkách je déšť problém, jako nebezpečná meteorologická situace. Chytíš-li déšť v Alpách na Bol d´oru, pojedeš tak pomalu, že ti kapotáž stejně nijak nepomůže. Protože k retro motorkám patřej i retro gumy a taky nemaj ABS.
Závěrem - jezdit běžně na starejch motorkách lze, ale člověk jim musí hodně rozumět a musí být schopen si je v podstatě sám generálkovat. Taky proto je jich vidět už tak málo.